چند خاصیت عجیب چای اولانگ را بشناسید

چای اولانگ یک هدیه طبیعی است که غنی از آنتی اکسیدان ها است. چای اولانگ، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منگنز، مس، کاروتین، سلنیوم، پتاسیم، ویتامین A ،B ،C ،E و ویتامین K  است.

نبض ما– چای اولانگ حاوی اسید فولیک، نیاسین آمید و دیگر آلکالوئید های سمی است که  در فرایند نیمه تخمیر شده، افزایش یافته و در ترکیب با عصاره های گیاهی دیگر، خواص زیادی برای سلامتی دارد. چای اولانگ حاوی کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین (مشابه کافئین) که مصرف آن ممکن است سیستم عصبی را تحریک کند.

چای اولانگ و لاغری

مزایای سلامتی چای اولانگ عبارتند از: توانایی بدن برای کاهش بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، اختلالات التهابی و سطح کلسترول بالا  و وجود آنتی اکسیدان ها هم در آن باعث استحکام استخوان، بهبود پوست و سلامت دندان  می شود. چای اولانگ، عطری  دلپذیر، معطر و طعمی میوه ای دارد و با کافئین که  یک نوشیدنی آرامش بخش است.

چای اولانگ و لاغری

ترکیب پلی فنلی موجود در چای اولانگ، در کنترل متابولیسم چربی بدن و کاهش چاقی بسیار موثر است. این  چای آنزیم های خاصی را فعال می کند و در نتیجه عملکرد توده های چربی بدن را افزایش می دهد و مصرف روزانه این چای باعث کاهش چاقی می شود.

در یک مطالعه آزمایشگاهی بر روی موش ها، در موش هایی که  علاوه بر مواد غذایی با چربی و قند بالا ، پلی فنول مصرف کردند، کاهش وزن  با کاهش شاخص چربی مشاهده شد.

زمان مصرف چای اولانگ

برخی مطالعات در گذشته نشان می داد که محتوای کافئین در چای اولانگ، یک ماده فعال برای کاهش وزن است، اما اکنون به نظر می رسد که کاهش وزن با چای اولانگ عمدتا به دلیل پلی فنل ها است. ظاهرا اجزای فعال در چای اولانگ،  کار چربی سوزی را برای شما انجام می دهند.

چای اولانگ را از کجا بخریم؟

چای اولانگ دارای خواص زیادی برای سلامت بدن است. بهتر است در تهیه انواع چای ها و دمنوش ها کاملا دقت کنید و  در صورتی که می خواهید این چای را به صورت باز و غیر بسته بندی تهیه کنید، از عطاری های معتبر خریداری شود.

زمان مصرف چای اولانگ

بهترین زمان مصرف چای اولانگ نیم ساعت پیش از وعده های اصلی غذا است. میزان اثر گذاری این چای در این زمان بیشتر است.

چای اولانگ را از کجا تهیه کنیم؟

مضرات مصرف چای اولانگ

در صورتی که در طول یک دوره زمانی طولانی  چای اولانگ مصرف کنید؛ ممکن است دچار بی خوابی، تحریک پذیری، تپش قلب یا سرگیجه  شوید.

مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به سردرد، از دست دادن اشتها، تهوع، استفراغ یا اسهال شود. به گفته مرکز پزشکی و سلامت؛ در صورتی که بعد از نوشیدن مقدار زیادی چای، اسپاسم شکمی یا استفراغ  ایجاد شود، این علائم ممکن است بر اثر مسمومیت با کافئین باشد.

بیمارانی که داروی خاصی مصرف می کنند برای جلوگیری از تداخل دارو با چای اولانگ، در مصرف این چای بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. مخصوصا اگر داروی خاصی را مصرف می کنید؛ در مصرف چای اولانگ دقت کنید زیرا مصرف آن همراه با  برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

چای اولانگ و لاغری

ممکن است مصرف همزمان چای اولانگ با داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپیرین، شیمی درمانی، داروهای ضد روانپزشکی کلوزاپین، افدرین، مهارکننده های لیتیوم یا مونوآمین اکسیداز برای افسردگی، تداخلاتی ایجاد کند.

لازم است زنان باردار به  دلیل اثرات کافئین در مصرف چای اولانگ، احتیاط کنند. با مصرف کافئین موجود در چای اولانگ،  این کافئین از جفت عبور می کند و می تواند جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین سقط خودبخودی، وزن کم نوزاد هنگام تولد و عقب ماندگی رشد نوزاد با مصرف زیاد کافئین بی ارتباط نیست.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:www.livestrong.com

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم