تاثیر جراحی زیبایی ناحیه تناسلی بر رابطه جنسی

در حوزه جراحی پلاستیک، جراحی زیبایی ناحیه تناسلی برای زنان و مردان رایج شده است. در این مقاله به گزینه هایی اشاره می کنیم که می توانند رضایت عمومی یا جنسی را به همراه داشته باشد و موارد قابل توجه برای انجام این عمل زیبایی را یادآور می شویم.

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) میزان انجام عمل جراحی زیبایی ناحیه تناسلی در سال 2016 در مقایسه با سال قبل از آن، 39 درصد افزایش یافته است. به گفته ASPS حدود 8  درصد از این افراد را مردان تشکیل می دهند. سالانه بیش از 8000  مورد جراحی بزرگ کردن ناحیه تناسلی مردان در سراسر جهان انجام می شود.

چند نوع جراحی زیبایی ناحیه تناسلی وجود دارد؟ آیا این تغییرات موجب بهبود حس رضایت فرد می شوند؟ در ادامه به پاسخ این سوالات و نکات قابل توجه قبل از رفتن زیر تیغ جراحی زیبایی ناحیه تناسلی پرداخته ایم.

جراحی سرپایی چیست

جراحی زیبایی ناحیه تناسلی زنان

زنان انتخاب هایی برای بهبود و جوانسازی ناحیه تناسلی خود دارند که برخی بر افزایش زیبایی و برخی بر بهبود حس رضایت از خود تمرکز دارند.

لابیاپلاستی Labiaplastie

این جراحی یکی از شناخته شده ترین اقدامات زیبایی جنسی برای زنان است که در آن، اندازه یک یا هر دو لبه داخلی واژن را کوچک می کنند.

این جراحی زمانی انجام می شود که یک لبه از دیگری بزرگتر باشد یا زمانی که اندازه یک یا هر دو لبه به دلیل فعالیت های جسمی ناخوشایند یا دردناک و کشیده شدن بیش از حد پوست بسیار بزرگ شده است و ظاهر زیبایی ندارد.

عمل لابیاپلاستی

پل بانول، مشاور جراح پلاستیک و زیبایی، به خبرگزاری پزشکی گفت: «امروزه اکثر زنانی که برای جراحی زیبایی ناحیه تناسلی به او مراجعه می کنند، به علت مشکلات عملکردی مانند ناراحتی در هنگام ورزش، اسب سواری، دوچرخه سواری و یوگا است».

او ادامه می دهد: «برخی از انواع لباس ها، لباس زیر و لباس شنا برای آنها ناراحت کننده است. همچنین برخی از این بیماران علاوه بر علائم فیزیکی، نگرانی هایی در رابطه با زیبایی عنوان می کنند».

Monsplasty و تنگ کردن واژن

نوع دیگری از جراحی monsplasty یا کاهش اندازه برجستگی بالای واژن  است که درست زیر شکم قرار دارد. این قسمت از بدن زن، یک برآمدگی طبیعی دارد اما بعضی از زنان ممکن است به دلیل اندازه آن احساس ناراحتی کنند.

در این موارد، لیپوساکشن برای حذف چربی اضافی از آن منطقه انجام می شود. گاهی اوقات لازم است که پوست اضافه هم برداشته شود.

زایمان سزارین

معمولا پس از زایمان طبیعی اندازه واژن  تغییر می کند. برای رفع این مشکل عمل تنگ کردن واژن را انجام می دهند. عمل زیبایی واژن با روش هایی مانند لیزر هم امکان پذیر است. این نوع درمان ها به درمان بی اختیاری ادرار هم کمک می کند.

روشهای بحث انگیز جراحی زیبایی ناحیه تناسلی

برخی روش های ترمیم یا تقویت دستگاه تناسلی زنان، بسیار بحث انگیزتر است. مثالی از این موارد ترمیم پرده بکارت است. پرده بکارت به دلیل داشتن رابطه جنسی یا به علت تمرینات شدید جسمانی پاره می شود.

در این اواخر تزریق هایی که ادعا می کنند رضایت جنسی زنان را افزایش می دهند رایج شده است. طبق گفته متخصصان اثربخشی این روش ها به صورت علمی ثابت نشده است.

گرچه ممکن است این روش به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک کند، اما برای همه افراد جواب نمی دهد. نقاط حساس در زنان متفاوت است، این مساله اثبات تاثیرگذاری این تزریق ها را دشوار می کند.

درد بعد از پارگی پرده بکارت

جراحی زیبایی ناحیه تناسلی مردان

درصد مردان نسبت به زنان در انجام این سبک جراحی ها کمتر است. درمان های شناخته شده بیشتر مربوط به تقویت آلت تناسلی هستند و معمولا دو نوع دارند:

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی: در این روش با انجام جراحی مقدار بیشتری از عضو موجود را قابل مشاهده می کنند.

افزایش حجم آلت تناسلی: این جراحی برای اضافه کردن ضخامت آلت تناسلی است. معمولا چربی را از دیگر قسمت های بدن برداشته و به زیر پوست عضو تزریق می کنند. در نوع دیگر جراحی پوست اضافی بیضه ها را که ممکن است به صورت مادرزادی بزرگ باشند، حذف می کنند.

کاشت بیضه هم نوعی دیگر از جراحی است که برای مردانی که در اثر عمل جراحی برای سرطان، بیضه خود را از دست داده اند یا به صورت مادرزادی این قسمت به خوبی رشد نکرده است، انجام می شود.

آیا انجام عمل جراحی جنسی فرد را خوشحال تر می کند؟

با توجه به دلیل هر فرد برای انجام این مدل جراحی ها و میزان موفقیت آن، نتیجه نهایی تحت تاثیر قرار می گیرد. در این رابطه به نظر می رسد شکاف قابل توجهی بین پاسخ مردان و زنان وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است زنانی که یکی از انواع رایج تر جراحی های زیبایی جنسی را دارند، به طور کلی از نتایج راضی هستند.

یک بررسی نشان داده است که میزان رضایت کلی زنان 90 تا 95 درصد است، در حالی که رضایت جنسی پس از عمل 80 تا 85 درصد است.

میزان رضایت از نتیجه این جراحی ها به طور عمومی بالاست و علم پزشکی آن را تایید می کند. با این حال رضایت بیمار بسته به انتظارات او و درک پیچیدگی شرایط جای بحث دارد.

عمل جراحی

مردان نسبت به زنان رضایت کمتری دارند

انتظارات پایه کلیدی است که چگونگی رضایت فرد پس از عمل جراحی زیبایی جنسی را توضیح می دهد و این ممکن است دلیلی باشد که نشان می دهد چرا مردان به طور متوسط از روش های افزایش آلت تناسلی خود راضی نیستند.

مردان بیشتر از زنان جراحی زیبایی جنسی، به ویژه افزایش دهنده آلت تناسلی،  را انتخاب می کنند، اما بیشتر آنها به دلیل انتظارات غیر واقعی که دارند از نتایج ناراضی هستند.

درصد رضایت در مردان تنها 35 درصد است.

رابطه جنسی

همیشه به دنبال جراح زیبایی حرفه ای باشید

از آنجایی که جراحی های زیبایی جنسی، احساسات و جسم شما را تحث تاثیر قرار می دهد، قبل از شروع چنین کاری به مشاوری قابل اعتماد مراجعه کنید.

هر نوع جراحی چه به صورت انتخابی یا اورژانسی، خطرات و عوارضی را به دنبال دارد. مسائلی مانند خونریزی، عفونت و مشکلات عمل در این جراحی ها وجود دارد.

بسیاری از افراد به دروغ خود را به عنوان جراح پلاستیک یا متخصص معرفی می کنند. بنابراین برای انجام هر نوع عمل جراحی زیبایی، باید مطمئن شوید که به یک جراح تایید شده مراجعه می کنید،  مشاوره بسیار خوبی به شما می دهند و به طور مناسب درمان می شوید.

در ابتدا به پزشک خود مراجه کرده و از او برای انتخاب نوع جراحی مناسب مشاوره بگیرید. در مرحله بعد با مراجعه به مراکز مربوطه مطمئن شوید که شما با یک جراح پلاستیک معتبر کار می کنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.2/5 - (5 امتیاز)
منبع www.medicalnewstoday.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. M03iN می‌نویسد

    چ جالب؛ نمی دونستم تنوع و گوناگونی عمل جراحی تناسلی به این اندازه باشه!! ممنون از مطالب خوب♥✔

  2. محمدرضا می‌نویسد

    Repaier forskin by kraft
    ایا می توان انجام داد هزینه اش مهم نیست

از پزشکان نبض‌ما بپرسید