خواص گوجه بری برای لاغری

در این مطلب با خواص گوجی بری برای لاغری و طرز تهیه سوپ با گوجه بری و چای گوجی بری آشنا می شوید.

اگر می خواهید گوجه بری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، بهتر است در مورد خواص گوجه بری ، زمان و روش مصرف آن آگاهی داشته باشید. گوجه بری چیست؟

شما ممکن است از انواع توت ها و میوه ها و مزایای سلامتی آنها آگاهی داشته باشید. اما ممکن است برخی از میوه ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نگیرند. یکی از این میوه ها گوجه بری است که از نظر ظاهری بسیار شبیه زغال اخته است.

گوجه بری به عنوان یک گیاه دارویی ریشه در چین باستان دارد. بسیاری از افراد از گوجه بری برای درمان بیماری های چشم، کبد و کلیه استفاده می کنند. این توت های قرمز رنگ دارای مزه ای شیرین و کمی ترش است و اغلب به شکل خشک مانند کشمش استفاده می شود.

فواید گوجی بری

برخی از خواص گوجه بری عبارتند از:

گوجه بری منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است، از جمله:

  • ویتامین سی
  • فیبر
  •  اهن
  • ویتامین A
  • روی
  • آنتی اکسیدان ها

انواع گوجه بری حاوی 8 اسید آمینه ضروری هستند. یک وعده دویست گرمی گوجه بری تقریبا 10 درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه را  فراهم می کند.این میزان پروتئین  برای یک میوه،  مقدار شگفت آوری است.

کربوهیدرات موجود در گوجه بری از نوع کربوهیدراتهای پیچیده هستند. این به این معنی است که قند خون شما به آرامی افزایش می یابد و پس از آن خطر ابتلا به افت قند را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی و حفاظت از آنفولانزا

یک سیستم ایمنی پیشرفته و مقاوم در برابر انواع بیماری ها از جمله  آنفولانزا  از طریق برخی مواد غذایی قادر به حمایت از بدن در برابر بیماری ها است. ویتامین های موجود در گوجه بری قادر به افزایش و تقویت کارکرد سیستم ایمنی است.

دوران سرماخوردگی

آزمایشات اولیه آزمایشگاه ها نشان می دهد که گوجه بری باعث افزایش اثربخشی واکسیناسیون آنفولانزا در موش های سالم می شود. این موضوع بسیار مهم است، زیرا واکسن آنفولانزا همیشه  قادر به محافظت کافی در برابر انواع ویروس ها نیست.

کمک به کاهش وزن بالقوه

انواع گوجه بری به عنوان مواد غذایی غذایی سالم  در  وعده های کوچک هستند. طعم  مناسب و شیرین آن ها، همراه با محتوای فیبر بالا، می تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند.

شما می توانید آن ها را به عنوان یک میان وعده سبک مصرف کنید  تا از بروز کم خونی جلوگیری کنید. همچنین می توانید برای کاهش وزن، گوجه بری را مانند کشمش، به ماست یا سالاد خود اضافه کنید.

کاهش وزن ناگهانی

برای این کار، کافی است که گوجه بری را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و آن را مصرف کنید. این میوه یک چربی سوز طبیعی به شمار می رود و به دلیل فیبر بالای آن باعث کاهش وزن می شود. 100 گرم  گوجه بری تنها 23 کالری دارد.

آنتی اکسیدان قوی  برای چشم و پوست

مطالعات نشان داده است که گوجه بری حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان  به ویژه زاکسانتین است.این آنتی اکسیدان برای تقویت پوست و مو بسیار تاثیر گذار است.

حفظ قند خون

گوجه بری شیرین می تواند برای حفظ قند خون بسیار مفید باشد. این موارد عبارتند از:

  • به طور بالقوه قند خون را کاهش می دهد
  • تحمل فرد در برابر  قند خون را بهبود می بخشد
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • بهبود و بازیابی سلول هایی که به تولید انسولین کمک می کنند

خواص گوجه بری برای افزایش تستوسترون

مطالعات نشان داده است که مصرف گوجه بری در افزایش هورمون تستوسترون بسیار موثر است. گوجه بری دارای تاریخچه ای طولانی در مورد باروری است.

از دیگر خواص گوجه بری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

7- افزایش انرژی

8- تقویت عملکرد بدنی

9-تاثیر در کیفیت خواب

10- افزایش تمرکز

چای گوجه بری

شما می توانید این میوه را به صورت چای و دمنوش هم استفاده کنید، تا از خواص گوجه بری بهره ببرید. این چای از میوه های خشک گوجه بری تهیه می شود. چای گوجه بری برای بهبود کیفیت خواب و حفظ تعادل  بدن  مفید است که حاوی  مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است.

چای گوجه بری

چه کسانی گوجه بری نخورند؟

مصرف گوجه بری ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. به عنوان مثال، افرادی که برای بیماری های خاص خود دارو مصرف می کنند. زیرا گوجه بری می‌تواند با برخی از داروها تداخل پیداکند. اگر وارفارین (رقیق‌کننده خون) مصرف می‌کنید، بهتر است از مصرف گوجه بری  اجتناب کنید.

همچنین، ممکن است گوجه بری با داروهای دیابت و داروهای فشارخون هم تداخل داشته باشد. بنابراین پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. در هر صورت، بهتر است قبل از مصرف مکمل رژیم غذایی، با پزشک خود مشورت کنید.

قند دوران بارداری باید چند باشد

طرز تهیه سوپ با گوجه بری

گوجه بری دارای طعمی مطبوع و شگفت انگیز است که می توانید از آن در پخت و پز هم استفاده کنید. یکی از غذاهای ساده با گوجه بری، استفاده از کره بادام زمینی و گوجه بری است. این دستورالعمل با توجه به خواص گوجه بری یک جایگزین واقعا سالم در وعده غذایی شما است که بدون ترکیبات تصفیه شده ای مانند قندها و روغن است.

دسر گوجه بری یکی دیگر از مصارف غذایی گوجه بری است که همراه با پودر نارگیل تهیه می شود. این دسر طعم شیرینی دارد اما در واقع حاوی چربی های سالم و کربوهیدرات ها است.

سوپ گوجه بری یکی دیگر از کاربردهای غذایی این میوه است که به دلیل وجود ویتامین سی، دارای خواص ضد التهابی است. سوپ گوجه بری برای  تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار مناسب است.

3.5/5 - (15 امتیاز)
منبع healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید