فواید ماسک سفیده تخم مرغ

شما می توانید در خانه، یک ترکیب عالی از سفیده تخم مرغ را با سایر مواد طبیعی برای پوست صورت خود آماده کنید. البته می توانید از  ماسک سفیده تخم مرغ  به تنهایی  برای درمان مشکلات مختلف پوست خود  استفاده کنید.

نبض ما– تخم مرغ یک عنصر قدرتمند است که می تواند لایه اپیدرم پوست را به طور موثری تقویت کند. با استفاده از سفیده تخم مرغ، شما می توانید پوست را پاکسازی کرده و یک درجه آن را روشن تر کنید. در این مطلب با فواید ماسک سفیده تخم مرغ آشنا می شوید.

تخم مرغ دارای خواص رطوبت دهی طبیعی است. سفیده تخم مرغ کمک می کند تا چربی اضافی از روی پوست شما برداشته شده و بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند.

تخم‌ مرغ سالم

مزایای ماسک سفیده تخم مرغ

استفاده روزانه از سفیده تخم مرغ در مراقبت از پوست بسیار موثر است. در اینجا به برخی از مزایای مهم سفیده تخم مرغ اشاره می کنیم:

1-تونر طبیعی پوست

سفیده تخم مرغ برای حذف گرد و غبار، سلول های مرده و چربی اضافی از سطح پوست بسیار مناسب است. برای این کار، یک عدد تخم مرغ را بشویید و آن را بشکنید، سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کمی کف کند.

سپس، مخلوط فوم را روی صورت و گردن خود قرار دهید. بگذارید مخلوط روی پوست شما خشک شود. پس از آن،  پوست را با آب  بشویید.

تونر پوست

2-رفع موهای زائد صورت

سفیده تخم مرغ  دارای خاصیتی چسبنده است. از این رو، هنگامی که شما آن را  روی پوست صورت خود اعمال می کنید ،  می توانید موهای زائد صورت را برطرف کنید.

برای این، شما می توانید یک ماسک  سفیده تخم مرغ تهیه کرده و با یک قلم مو آن را روی صورت بزنید. سپس،   یک کاغذ یا یک حوله کاغذی روی صورت قرار دهید.

پس از آن، لایه کاغذی دیگری روی لایه اول قرار داده و اجازه دهید تا خشک شود. پس از آن که کاملا خشک شد، لایه های کاغذی را از روی صورت خود بکشید تا موهای زائد برداشته شود.

موهای زائد

3-پاک کننده قوی عمیق

سفیده تخم مرغ بهترین ماده برای باز کردن منافذ  پوست و پاک کننده پوست از  ناخالصی ها است. همچنین، برای پاک کردن لکه های پوستی و آکنه  هم بسیار موثر است.

همچنین، سفیده  تخم مرغ  دارای خواص رطوبت دهی بالایی است. شما می توانید ماسک سفیده تخم مرغ را هم زده و لایه ای ضخیم درست کنید. این مخلوط را روی صورت قرار دهید و  بگذارید حداقل نیم ساعت روی صورت خشک شده و سپس بشویید.

4-از بین بردن لکه های پوستی

استفاده از سفیده تخم مرغ روی صورت شما می تواند به شما در از بین بردن تمام انواع لکه های پوست کمک کند. به این ترتیب، ظاهر پوست شما صاف و سالم تر خواهد شد.

شما می توانید با ترکیب سفیده تخم مرغ و 1 قاشق چای خوری عسل و 3-4 قطره روغن زیتون یک ماسک مناسب تهیه کنید. همه مواد تشکیل دهنده را خوب هم زده  و سپس مخلوط را به صورت و گردن خود اعمال کنید. بگذارید مخلوط به مدت 20 دقیقه  مانده و خشک شود و سپس پوست را بشویید.

لکه های پوستی

5-کاهش چربی بیش از حد از پوست

اگر پوست چربی دارید می توانید از ماسک سفیده تخم مرغ برای کاهش چربی پوست خود استفاده کنید. سفیده تخم مرغ برای درمان پوسته پوسته شدن پوست بسیار عالی است.  این ماده، تولید چربی زیاد را  کنترل کرده و  حتی اندازه منافذ را  هم کاهش می دهد.

ماسک سفید تخم مرغ و شکر

ماسک سفیده تخم مرغ و شکر برای از بین بردن جوش های سر سیاه بسیار موثر است. برای این کار، سفیده تخم مرغ و دو قاشق شکر را با هم مخلوط کرده و کاملا هم بزنید. سپس این مخلوط را روی پوست صورت خود اعمال کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

انواع مختلفی از مواد غذایی تاثیر مثبتی روی پوست شما دارند. ماسک ساخته شده از سفیده تخم مرغ و لیمو، منافذ پوست را باز کرده و پوست شما را تمیز می کند. استفاده از این ترکیب همچنین ممکن است پوست مرده و چین و چروک را  از بین ببرد. آماده سازی ماسک سفید تخم مرغ و لیمو کاملا سریع و ارزان بوده و  هیچ گونه مواد شیمیایی، عطر و یا رنگی  ندارد. به این ترتیب پوست شما را حساس و تحریک نمی کند.

سفیده تخم مرغ و آبلیمو

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست استفاده شود. ماست یک ماده خنک کننده و مرطوب کننده است که در ترکیب با سفیده تخم مرغ، ماسک عالی برای لطیف کردن، رطوبت دهی و تمیز کردن پوست به شمار می رود.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

برخورداری از پوستی صاف و جوان با استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل امکان پذیر است.  این ماسک برای از بین بردن لکه ها و آکنه های پوستی بسیار موثر بوده و رنگ پوست را روشن تر، صاف تر و لطیف تر می کند.

این ماسک می تواند در کاهش چین و چروک ها و  منافذ بزرگ  پوست موثر باشد. عسل و سفیده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلاژن و ویتامین A هستند که به کاهش اسکار و آکنه  کمک می کند.

سفیده تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ برای مو

گرچه سفیده تخم مرغ به طور خاص برای موهای چرب مفید است، اما  برای  موهای خشک و آسیب دیده هم بسیار مناسب است. یکی از مزایای سفیده تخم مرغ برای مو، از بین بردن موی سفید، کاهش آن و برخورداری از موهایی سالم، ضخیم، بلند  و براق است.

مزایای سفید تخم مرغ برای مو:

سفیده تخم مرغ برای جوش

ماسک های صورت یک راه موثر برای از بین بردن جوش هایی است که کل صورت را پوشش می دهند. شما می توانید  با مخلوط کردن دو  عدد سفیده تخم مرغ با یک قاشق چایخوری آبلیمو ماسک مناسبی برای از بین جوش تهیه کنید.

این مخلوط را به مدت  30 دقیقه روی پوست قرار داده و  سپس با آب گرم  بشویید. این روش را هر شب و به مدت  یک هفته تکرار کنید تا جوش ها از روی پوست حذف شوند.

جوش سر سیاه

ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش سر سیاه

سفیده  تخم مرغ غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند سلنیوم است که مانع از بروز آکنه و جوش سر سیاه در پوست می شود. محتوای پروتئین سفیده تخم مرغ باعث می شود تا باکتری های جوش سر سیاه از بین رفته و همچنین باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

4/5 - (11 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید