درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

منافذ باز پوست، مشکل حاد و نگران کننده پزشکی نیست، اما ممکن است مشکلاتی برای پوست فرد ایجاد کند. با ما همراه باشید تا با روش های خانگی از بین بردن منافذ باز پوست آشنا شوید.

برخی از افراد با منافذ باز پوست خود مشکل داشته و در صدد از بین بردن منافذ باز پوست هستند. ممکن است این منافذ باز، انواع آلودگی ها را به خود جذب کرده و پوست را ناهموار کنند.

در نوجوانان و بزرگسالانی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، منافذ باز پوست ممکن است مسدود شده و به صورت دانه های سیاه و یا سفید رنگ تبدیل شود.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

پوست سالخوردگان، حاوی کلاژن کمتری است به همین دلیل، اکثرا منافذ پوست سالمندان بازتر و بزرگتر است. پوست، از مهم ترین ارگان های بدن است که شامل میلیون ها حفره بوده و آن ها معمولا با چشم ، قابل مشاهده نیست.

همه این منافذ به پوست اجازه می دهند تا “نفس بکشند”. هر حفره، حاوی فولیکول است و هر توده، حاوی غدد چربی است. غدد چربی در منافذ سطح صورت، پشت، قفسه سینه، و کشاله ران بیشتر هستند. هورمون ها، در تحریک این غدد نقش مهمی را ایفا می کنند تا مقادیر فراوانی غدد چربی، تولید کنند. به همین دلیل، چربی روی پوست صورت به ویژه در کنار بینی، پیشانی و گونه، ممکن است بیشتر از سایر نقاط بدن شما باشد.

هر نوع پوستی به صورت پوست چرب، طبیعی و یا خشک، ممکن است دارای منافذ باز باشند. ممکن است منافذ باز پوست، ظاهر پوست شما را ناخوشایند کند، به خصوص اگر با گرد و خاک، باکتری، چربی و یا سلول های مرده، ترکیب شود.

علل منافذ باز پوست

علل متعددی وجود دارد که ممکن است سبب باز شدن منافذ پوست شوند. آن ها عبارتند از:

-تولید سطح بالای چربی

– کاهش کشش و انعطاف پذیری در اطراف منافذ پوست

فولیکول ضخیم مو

– علل ژنتیکی یا ارثی

– کاهش تولید کلاژن در پوست  ناشی از پیری

آسیب بیش از حد در مقابل نور خورشید

درمان منافذ باز پوست

ممکن است حفره های باز روی گونه ها، بینی و پیشانی شما، باعث از بین بردن طراوت صورت شده و سن شما را بیشتر نشان می دهد. روش های درمانی مختلفی وجود دارد که از طریق آن می توان این منافذ را تقریبا تنگ تر کرد. انواع روش های درمانی پزشکی و خانگی برای رفع این مشکل وجود دارد که شما می توانید بسته به نوع پوست خود، از آن ها استفاده کنید. البته شما با  اجتناب از قرار گیری در مقابل نور مستقیم خورشید، می توانید در بستن منافذ باز پوست موفق شوید.

برخی از روش های خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست عبارتند از:

۱-بخور دادن

شما می توانید با استفاده از بخور، چهره ای شاداب و سالم به خود بدهید. با این کار، ابتدا منافذ پاکسازی شده و پس از شستشوی صورت با آب سرد، منافذ باز، تنگ می شوند. سعی کنید گیاهان و یا روغن های مختلف را به بخور خود اضافه کنید، تا نتیجه بهتری بگیرید.

استخوانی کردن صورت با بخور

۲-استفاده از ماسک صورت

ماسک های مختلفی وجود دارند که در بستن منافذ باز پوست، بسیار کاربرد دارند. سعی کنید چندین نوع ماسک را روی صورت خود امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آنها برای شما مناسب تر است. برخی از ماسک ها حاوی خاک رس یا بلغور جو دوسر هستند و  کمک می کنند تا ناخالصی ها از منافذ برداشته شده و بسته تر شوند.

ماسک شیر خشک

۳-روش لایه برداری

لایه برداری پوست، کمک می کند تا مواد مضر و چربی باقی مانده  از روی پوست شما حذف شود. در صورت استفاده روزانه از لایه بردارها، نتیجه بهتری خواهید داشت. شما می توانید از طیف گسترده ای از محصولات لایه بردار شامل کرم ها و لوسیون ها، استفاده کنید.

برخی از لایه بردار ها شامل:

– رتینوئید ها

– اسید آلفا هیدروکسی (اسید سیتریک، لاکتیک یا گلیکولیک)

– بتا هیدروکسی (اسید سالیسیلیک)

درمان منافذ باز پوست با لیزر

روش درمانی لیزر برای درمان منافذ باز پوست یکی از روش های کابردی و موثر است که توسط پزشک متخصص انجام می شود.

در روش لیزر درمانی، با جوانسازی پوست و  تولید کلاژن، این منافذ را پاکسازی کرده و مشکلات پوستی را از بین می برند. این روش برای درمان پوست هایی که از نور خورشید آسیب دیده اند؛  بسیار موثر است. همچنین می تواند در کاهش زخم های آکنه موثر باشند.

لیزر موهای زائد

بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست

شاید بزرگ‌ترین اشتباه برای سالم و زیبا نشان دادن پوست، پنهان کردن منافذ پوست، زیر محصولات آرایشی با پوشش‌دهی بالاست. با این کار فقط صورت‌مسئله را پاک کرده‌اید. اگر به سلامت کلی و دائم پوست خود توجه دارید، می توانید از انواع محصولات برای رفع مشکلات پوستی و منافذ باز پوست، استفاده کنید.

برخی از این محصولات به صورت کرم های لایه بردار هستند که به راحتی پوست شما را پاکسازی کرده و چهره جوان تری به شما می دهد. کرم های لایه بردار، با کاهش میزان چربی ترشح شده و از بین بردن چربی از روی سطح پوست شما، مشکلات پوستی را رفع می کند.

این کرم ها، با خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا، تمام منافذ باز را کوچک کرده و جلوه‌ای مات و زیبا به آن می‌بخشد. از طرفی اکثر کرم های لایه بردار، برای انواع پوست‌ها مناسب است و به‌هیچ‌ عنوان لک و اثری از جوش‌های گذشته روی پوست‌تان باقی نمی‌گذارد.

روش مصرف: برای نتیجه بهتر، این کرم ها را  صبح و شب بر روی پوست تمیز خود اعمال کنید.

کرم ضد سلولیت

سرم جمع کننده منافذ باز پوست

سرم جمع کننده منافذ باز پوست،  به شما کمک می کند تا ظاهر منافذ را بهتر کرده و باعث صاف شدن پوست شما شود. سرم های جمع کننده منافذ باز، معمولا حاوی  ترکیبات ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین E ، برای کمک به کاهش  منافذ باز پوست هستند.

معمولا این سرم ها، با مواد تشکیل دهنده خود، مانع از آسیب نور و اکسیداسیون پوست شده و از آن محافظت می کنند. این فن آوری اجازه می دهد تا علاوه بر بستن منافذ و رفع چربی ها از روی پوست، مواد مغذی زیادی به پوست رسیده و پوست هیدراته شود.

شما می توانید در منزل و یا با مراجعه به مراکز مراقبتی، ازاین سرم ها استفاده کنید.

مترجم: مهناز ضحاکی

4/5 - (26 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 نظر
  1. پریسا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید صورت نن خیلی منافذبازداره و اذیتم میکنه ی روش ارزان و کم دردسر بهم بگید لطفا قطعی باشه

    1. پریسا می‌نویسد

      ببخشید من منافذ پوستم بازه چی کار کنم

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام ببخشین پوستم چربه ومنافزبازدارم چه کنم حتمی جواب بده

  2. زهره قلعه نوی می‌نویسد

    سلام روزبخیر .من ۳۸ سالمه صورتم منافد باز زیاد داره وبه چشم میاد صورتم لک نداره میخام منافدش بسته وصاف بشه چه چیزی برامون پیشنهاد میکنید ممنون

  3. هانیه می‌نویسد

    سلام من رو صورتم هم جای جوش دارم هم پوستم منافذ باز داره و چون پوستم خیلی روشنه خیلی به چشم میاد به دکتر هم مراجعه کردم اما نتیجه ای نگرفتم لطفا کمکم کنید؟

  4. ناشناس می‌نویسد

    سلام من روی بینی و اطراف بینیم سوراخهای ریزو سیاه زیادی هست میخواستم بپرسم چه کرمی میتونم استفاده کنم که پوستم صاف بشه

    1. ناشناس می‌نویسد

      منم منافذ پوست زیاده

  5. شیدا می‌نویسد

    سلام من روی بینی و اطراف بینیم سوراخهای ریزو سیاه زیادی هست میخواستم بپرسم چه کرمی میتونم استفاده کنم که پوستم صاف بشه

  6. فیروزه اسفندیاری می‌نویسد

    سلام من ۲۹ سال دارم منافذ صورتم باز هست جای جوش و ابله هم دارم باید چه کار کنم که صورتی صاف داشته باشم چند باری هم دکتر رفتم نتیجه ندیدم خواهش می کنم راهنمایی ام کنید تشکر

  7. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من مافذپوستم بتزه یک کمکی به من بکنید ممنون میشم

  8. زهرا می‌نویسد

    من خیلی منافذ پوست بازه شده چیکار کنم

  9. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشین من روصورتم منافذ باز دارم ویه چیزی قطعی می خوام خیلی افسرده شدم تورا خدا کمکم کنین

  10. ستاره می‌نویسد

    صورت منم منافذی باز و بعضی جاهاش هم کمی جای گودال جوش مونده، بخدا بگین چی از همه مؤثر تره و قطعی تره؟ راهای مختلفی رو امتحان کردم ولی متأسفانه نتیجه نگرفتم، لطفأ راهنمایی کنید که چیکار کنم پوستی ضاف و یکدست و بدون منافذ داشته باشم

  11. مریم ستاری می‌نویسد

    سلام من ۳۵سالمه صورتم خیلی چربه منافذ بازهم کل صورتم هست چه پماد استفاده کنم ممنون میشم ج بدین

از پزشکان نبض‌ما بپرسید