بهترین روش های جوانسازی پوست صورت

جوانسازی و زیبایی پوست تان چقدر مهم است؟ چقدر به راههای ساده ای که به جوانسازی پوست صورت کمک می کند، فکر کرده اید؟ چقدر با روش های نوین جوانسازی پوست آشنا هستید؟

پوست ما نیاز به توجه زیادی دارد تا جوان، سفت تر و فربه تر بماند. جوانسازی پوست صورت کار ساده ای نیست و شما نمی توانید روند طبیعی پیری را متوقف کنید، اما می توانید با کم کردن چین و چروک ، تغییر رنگ پوست از سبزه به سفید و کم کردن سرعت تشکیل چروک های جدید با آن مقابله کنید.

عکس جوان سازی پوست

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

در این مطلب، چند روش متداول برای جوان سازی پوست، برطرف کردن چین و چروک‌های ریز، اسکارها، تیرگی‌های ناجور و سایر عیب‌های جزئی را به شما یاد می‌دهیم.

اسکن صورت برای آنالیز پوست صورت با 50 درصد تخفیف کلیک کنید

۱- بوتاکس برای جوانسازی پوست صورت

تزریق بوتولینوم توکسین، با نام‌های تجاری بوتاکس، دیسپورت و زئومین، نسبتا بدون عوارض ناخوشایند بوده، خطرات بسیار کمی داشته و نیازی به دوره‌ ی ریکاوری ندارد، ضمنا این شیوه در برطرف کردن موقتی چین و چروک‌های ریز صورت، گردن و پیشانی موثر است.

کاربرد بوتاکس در جوانسازی پوست صورت بعد از گذشت یک مدت زمانی خود را نشان می دهد.

عکس بوتاکس صورت

۲- فیلرهای بافت نرم

در این روش، فیلرهای بافت نرم به زیر پوست تزریق شده و می‌تواند استخوان گونه را برجسته‌تر کرده، خط آرواره را پُر کند، اسکارهای به جا مانده از آکنه یا جراحی را محو کرده، گونه‌های فرو رفته و گودی چشم‌ها را پُر کند و یا به عبارتی به عنوان روشی برای درمان گودی زیر چشم باشد.

همچنین می تواند خطوط افقی صورت را محو کند، لب‌ها را برجسته کرده و خطوط نازولابیال یا خط خنده را که خطوط عمیقی هستند که از بیرون پر‌ه‌های بینی به سمت گوشه‌های دهان کشیده می‌شوند، پُر کند.

بعضی از فیلرها مانند اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک، نهایتا توسط بدن جذب می‌شوند. سایر فیلرها حاوی دانه‌های ریز مواد جامد معلق در ژل هستند. این ژل به مرور زمان جذب شده و دانه‌ها زمینه‌ی رشد کلاژن را تشکیل می‌دهند و برای جوانسازی پوست صورت استفاده می شود.

۳- جوانسازی پوست صورت با لایه بردارهای شیمیایی

از این روش برای برطرف کردن چین و چروک و جوانسازی پوست،یک محلول اسیدی،معمولا گلیکولیک اسید یا تری کلرواسیتیک اسید روی پوست مالیده شده، سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌های بالایی اپیدرمیس را بر می‌دارد.

تاثیر این روش بر اساس عمق نفوذ ماده‌ی لایه‌ بردار متفاوت است که نوع و قدرت محلول مورد استفاده، آن را تعیین می‌کند.، لکه‌های پیری، بد رنگی، جلوگیری از رشد بافت‌های مستعد سرطانی شدن و محو کردن اسکارهای سطحی استفاده می‌شود.

لایه برداری برای جوانسازی پوست

۴- میکرودرمابراسیون (لایه برداری مکانیکی پوست)

در این نوع از روشهای جوان سازی پوست صورت ، پزشک یا کارشناس زیبایی، ناحیه‌ای را با اندکی کریستال هیدروکسید آلومینیوم سمباده می‌کِشد تا پوست، ظاهری شفاف‌تر و یکدست‌تر پیدا کند. این روش هزینه‌ای نسبتا مناسب دارد و به ریکاوری هم نیازی نیست.

آیا از عوارض میکرودرم آگاهی دارید؟ حتما این مقاله را بخوانید!

۵- میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت

در میکرونیدلینگ، پزشک وسیله‌ای برقی (یا با باطری) را که دارای سوزن‌های بسیار ریز و تیز است مکررا وارد پوست می‌کند که البته اینگونه که ممکن است به نظر برسد، دردناک نیست.

این سوزن‌ها آسیب‌های ریزی در پوست ایجاد می‌کنند که موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. قبل یا بعد از سوزن زدن می‌توان از موادی چون اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک استفاده کرد تا ماده عمیق‌تر نفوذ کند. این روش نسبتا بی‌خطر و کم هزینه است.

۶- جوان سازی پوست صورت با لیزر درمانی

لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا عمیق را برطرف کرده و رنگ، بافت و سفتی پوست را به میزان چشمگیری بهبود بدهد. توانایی لیزر برای هدف گرفتن سلول‌ هایی خاص در لایه‌ های متفاوت پوست باعث شده که بتواند عوارضی چون خال لکه شرابی (پورت واین)، ماه گرفتگی رنگدار و رگ‌های عنکبوتی را درمان کند.

همچنین لیزر می‌تواند حفره‌ های به جا مانده از آکنه و بسیاری از اسکارها را محو کند. پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه نوع لیزر درمانی مناسب شماست.

۷-لیفت با نخ

لیفت با نخ یکی از روشهایی است که در جوانسازی پوست کاربرد دارد. این روش کمتر از یکساعت طول می کشد و با حداقل تهاجم و عوارض است. در این روش می توان لیفت ابرو با نخ، لیفت دور چشم با نخ، لیفت بینی با نخ انجام دارد.

اگر می خواهید برای جوانسازی پوست، لیفت با نخ انجام دهید، برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید

بهترین کرم های جوانسازی پوست صورت

کرم ضد سلولیت

برای این که بدانید کرم ضد چروکی که می خواهید تهیه کنید چه کارهایی برای شما انجام می دهد، باید بدانید که چگونه محصول مناسب را انتخاب کنید.

در اینجا چند راهنمایی است که به شما کمک خواهد کرد:

  •  برچسب ها را بخوانید

 بهترین کرم های ضد چین و چروک آن هایی هستند که حاوی بالاترین سطح مواد تشکیل دهنده فعال هستند. اگر چه برخی از مواد موجود در لیست به نظر شما ممکن است غیر ضروری باشد، چرا که دارای نام های عجیب و غریب هستند.

  • در اینترنت جستجو نمایید

برخی از شرکت ها لیست مواد مورد استفاده خود را در سایتشان می آورند. کرم را بخاطر قیمت نخرید. اگر کرم ضد چروک گران باشد به این معنی نیست که حتما به خوبی هم کار می کند.

  • به مواد سازنده کرم توجه کنید

برخی از مواد هستند که می توانید آن ها را در کرم های ضد چروک جستجو کنید.

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد چروک در ادامه آمده است.

بتا هیدروکسی اسید ها AHA و  BHA

به عنوان سربازانی عمل می کنند که سلول های مرده پوست را حذف می کنند و رشد پوست صاف و یکنواخت رنگدانه ای را تحریک می کنند. اسید های هیدروکسید همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهند و در جوانسازی پوست صورت موثر است.

رتینول Retinol

به پوست کمک می کند که سلول های پوستی بهتر و سالم تری ایجاد کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند.

ویتامین C

خواص ویتامین C بی‌شمار است. ویتامین سی یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است و دارای توانایی محافظت از پوست از آسیب های خورشید است.

کوآنزیم Q10

خطوط و چین و چروک های اطراف چشم را کاهش می دهد و پوست را از آسیب های خورشید محافظت می کند.

اسید هیالورونیک

این ماده خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

نیاسینامید

آنتی اکسیدان است از دست رفتن آب در پوست را کاهش می دهد و باعث افزایش الاستیسیته پوست می شود.

پپتیدها

ماده ای است که به طور گسترده ای برای بهبود زخم، علائم کشش و چین و چروک استفاده می شود.

عصاره دانه انگور

دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. علاوه بر موارد فوق، صرف نظر از اینکه چه محصول مراقبت از پوست شما می خواهید خرید کنید، مهم است که نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

انواع مختلف پوست دارای نیازهای مختلفی هستند و برای به دست آوردن بهترین اثرات، محصول شما باید همه نیازهای پوست تان را برطرف کند. لذا مهم است که بدانید پوستتان چرب است، خشک است یا حساس است و بر اساس آن کرم مناسب آن را انتخاب کنید.

ماساژ پیشانی برای جوان سازی پوست

رفع چین و چروک پیشانی

مراحل زیر را برای ماساژ صورت برای مقابله با چین و چروک و جوانسازی پوست صورت  انجام دهید:

– ابتدا تمام چهره خود را با کمک پاک کننده یا یک مایع شستشو ملایم بشویید.

– بعد پوست خود را تمیز کنید و لایه برداری کنید تا تمام پوست مرده، کثیفی ها و سایر ناخالصی ها پاک شود. این مرحله کمک می کند تا پوست شما به خوبی تمام مواد مورد نیاز را هنگام ماساژ جذب کند.

– سپس شروع به مالیدن روغن کنید. ترجیحا روغن جوجوبا یا روغن هسته زردآلو را در کف دست خود بریزید و به آرامی به کف دست مالش دهید تا آن را کمی گرم کند.

– بعد قسمت صاف کف دست خود را در وسط گونه ها قرار دهید و به سمت بالا حرکت دهید. حرکت دادن کف دست خود به سمت بالا در پیشانی را نیز داشته باشید. این کار را برای ۲ دقیقه ادامه دهید.

– کف دست را بر روی پیشانی در جهت افقی به سمت بالا مالش دهید. این کار را برای ۲ دقیقه انجام دهید. کف دست را زیر چانه خود قرار داده و در جهت بالا تا استخوان گونه و همچنین از زیر چانه در جهت بیرون برای ۲ دقیقه ماساژ دهید.

– پس از این، با استفاده از نوک انگشتان خود، به آرامی روی همه چهره تان ضربه بزنید.

– با کمک انگشت حلقه خود منطقه چشم خود را ماساژ دهید. ماساژ ناحیه چشم باید از همه آرام تر باشد. از حرکات دایره ای بر روی چشم و اطراف آن استفاده کنید.

– بعد از این شما می توانید روغن را از چهره خود پاک کنید یا آن را در تمام شب نگه دارید.

– این ماساژ باید حداقل دو بار در هفته انجام شود تا مزایای مطلوب آن به دست آید.

بهترین روش جوانسازی پوست در خانه

بعضی کارها که خیلی عادی جلوه می‌کند در واقع از راههای جوان سازی پوست صورت در خانه هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

۱) هر روز چهره خود را بشویید

پزشکان شستن صورت را دوبار در روز پیشنهاد می کنند و نه بیشتر. شستن بیش از حد چهره می تواند چربی های طبیعی و رطوبت پوست را از بین ببرد که باعث می شود چروک ها عمیق تر دیده شوند. حتی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک های جدید شود.

مرطوب کردن صورت

۲) پس از شستن صورت خود از یک تونر استفاده کنید

استفاده از یک تونر پوستی بعد از شستشو می تواند به شما کمک کند pH پوست خود را حفظ کنید و آن را سالم تر نگه دارید.

۳) از یک مرطوب کننده با کیفیت خوب استفاده کنید

بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی مواد تشکیل دهنده برای مبارزه و جلوگیری از چین و چروک است. دو بار در روز یک مرطوب کننده را روی صورت خود بمالید: یک بار بعد از شستشوی صبح و یک بار بعد از شستن صورت در عصر.

۴) از نور خورشید اجتناب کنید

ده ها مطالعه است که نشان می دهد نور خورشید عامل شماره یک ایجاد چین و چروک است. مطالعه ی دیگری نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تعیین چین و چروک از وراثت هم مهم تر است.

۵) سیگار نکشید

مطالعات بسیاری تایید کرده است که دود سیگار پوست را پیر می کند. این امر عمدتا با انتشار آنزیمی است که کلاژن و الاستین را که برای جوان ماندن پوست لازم است، تجزیه می کند.

۶) از مصرف الکل اجتناب کنید

الکل می تواند به رگ های خونی در پوست آسیب برساند. همچنین می تواند به کبد آسیب برساند که می تواند چین و چروک در پوست ایجاد کند.

۷) آب کافی بخورید

آب

هنگامی که شما کم آب هستید، چروک های شما می توانند عمیق تر ظاهر شوند. هیدراته ماندن پوست به سالم ماندن بیشتر آن کمک می کند و در جوانسازی پوست صورت موثر است.

۸) به میزان کافی ویتامین K دریافت کنید

برخی از مطالعات ویتامین K را به بهبود خاصیت کششی پوست مرتبط می کند و برای جوانسازی پوست صورت موثر است.

۹) به اندازه کافی بخوابید

هنگامی که ما خواب کافی نداریم، بدن ما کورتیزول بیش از حد تولید می کند که سلول های پوست را تجزیه می کند. هنگامی که شما به اندازه کافی خواب دارید، بدن شما هورمون رشد انسانی بیشتری تولید می کند (HGH)، که به پوست شما کمک می کند که ضخیم تر و انعطاف پذیر تر شود. جوان سازی پوست با خواب منظم و تغذیه سالم به راحتی و بدون هزینه انجام می شود.

ماسک جوانسازی پوست صورت

در ادامه به معرفی چند ماسک جوانسازی بسیار موثر می‌پردازیم:

ماسک عسل

ماسک جوانسازی پوست صورت

عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی بوده برای پوست بوده و عوامل آنتی اکسیدانی هم دارد. ضمنا عسل می‌تواند پوست‌تان را به خوبی آبرسانی کرده و تمام روز آن را نرم و مرطوب نگه دارد. عسل ویتامین‌های گوناگونی چون B1، B2، B3، B6، ویتامین C و روی دارد که از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل

  • یک قاشق چایخوری عسل
  • یک قاشق چایخوری جوز هندی
  • یک دوم قاشق چایخوری آبلیموی تازه گرفته شده
  • یک دوم قاشق چایخوری دارچین

طرز تهیه

تمام مواد را در کاسه‌ای با هم مخلوط کرده و ماسک تهیه شده را ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس آبکشی کرده و خشک کنید.

ماسک چای سبز

چای سبز برای جوانسازی پوست صورت

چای سبز فقط برای نوشیدن نیست، اگر خطوطی سطحی یا حتی لکه‌های تیره روی پوست‌تان دارید، چای سبز راه حل بسیار خوبی برای محو کردن‌شان است و برای جوان سازی پوست موثر است. چای سبز می‌تواند ظاهری شاداب به شما بدهد، حتی بعد از گذراندن یک روز سخت کاری.

مواد لازم

  • یک عدد چای سبز کیسه‌ای
  • عسل

طرز تهیه

هر دو مواد را در کاسه‌ای با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست درست شود. خمیر به دست آمده را روی پوست‌تان بمالید، مخصوصا به قسمت‌هایی که بیشتر مد نظرتان است. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

می‌خواهید پوست سفتی داشته باشید، سفت کردن پوست شل بدون جراحی را در این مقالهبخوانید.

4.7/5 - (31 امتیاز)

دکتر گیتا مجیدزاده

پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

لیزر فرکشنال یا فراکسل یک روش جدید جوان سازی پوست صورت است که در درمان لک صورت ، از بین بردن جای جوش و رفع ترک پوست به کار می رود.این روش لیزر صورت در تمام مراکز زیبایی درمانی دنیا در حال انجام است. به طور مثال کلینیک epionebh در بورلی هیلز آمریکا از لیزر فرکشنال استفاده می کند.اگر بدنبال محیطی آرام و بدنبال تیمی حرفه ای هستید با ما تماس بگیرید
اطلاعات تماس با دکتر گیتا مجیدزاده
تلفن تماس:
۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: زعفرانیه | مقدس اردبیلی | بین پسیان و میدان الف | ساختمان پزشکان ١٠٠ | واحد ۴٠٣

پزشک ها متخصص مرتبط

  • پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

    دکتر گیتا مجیدزاده

    پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد
    تلفن تماس:
    ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰
    وب‌سایت: کلیک کنید
    زعفرانیه | مقدس اردبیلی | بین پسیان و میدان الف | ساختمان پزشکان ١٠٠ | واحد ۴٠٣
منبع wikiHow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. مریم محمدی می‌نویسد

    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    جوانه هایی هم که باعث بهبود پوست صورت میشن رو هم کامل بحث کنید در موردش
    ممنون

  2. فریبا می‌نویسد

    تیرگی دور چشم به چه روشهایی از بین میره لطفا توضیح بدین

از پزشکان نبض‌ما بپرسید