لیفت صورت با نخ [روش انجام، مزایا و معایب، تفاوت نخ ها، هزینه]

اگر دنبال روشی برای لیفت صورت با حداقل تهاجم و عوارض جانبی هستید، از لیفت صورت با نخ غافل نشوید. در این مطلب خواهیم گفت، لیفت صورت با نخ چیست و لیفت با نخ دائمی است؟ و چگونه به عنوان یک درمان ضدپیری عمل می کند و در جوانسازی پوست چه تاثیری دارد.

لیفت صورت با نخ یک روش جایگزین راحت و کمتر تهاجمی نسبت به لیفت صورت کلاسیک است و برای افرادی که نشان های پیری، مثل افتادگی های جزئی صورت، در آن ها آشکار می شود می تواند مفید باشد.

لیفت صورت می تواند در عرض یک یا دو ساعت و اغلب بدون بی حسی انجام شود. در طول عمل، جراح زیبایی، با استفاده از برش های کوچکی که در منطقه هدف ایجاد می کند، نخ های نازکی را وارد صورت می کند. این رشته ها به بافت پوست متصل می شوند و سپس می توانند آن را بکشند و صورت را صاف تر کنند.

تقریبا بلافاصله، مناطق تحت درمان، بالا می آیند، افتادگی ها از بین می روند و چهره بیمار شاداب تر از گذشته می شود. از آنجایی که بیماران معمولا در طول این روش به طور کامل هوشیار هستند، می توانند حین کار جراح، لیفت صورت خود را تایید کنند.

هنگامی که نخ ها گره زده شود، در داخل پوست پنهان می شوند، و زخم های حاصله تقریبا ناپدید می شوند.

لیفت صورت چیست؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید

مراحل انجام لیفت صورت با نخ

1- این کار باید توسط یک جراح متخصص و آموزش دیده انجام شود. با این حال فرایند لیفت صورت با نخ ساده بوده و یکی دو ساعته تمام می شود.

2- پس از تشخیص مناطق هدف بر روی پوست، جراح برش های کوچکی را روی صورت ایجاد می کند.

3- از طریق این برش ها نخ های نازک در محل خود در صورت قرار می گیرد.

4- هنگامی که نخ ها به بافتهای پوست بچسبد، جراح زیبایی به آرامی نخ ها را به عقب می کشد صورت را به آرامی بالا می آورد.

5- این بالا آوردن آنقدر ادامه می یابد تا افتادگی های صورت رفع شود و صورت صاف تر و جوان تر می شود.

6- نکته مهم در حین کار این است که نیازی به بیهوشی وجود ندارد.

7- با جابجایی صورت و جوانسازی پوست، جراح نخ ها را گره می زند و نخ های گره زده شده در پوست ناپدید می شود.

8- بخاطر عدم بیهوشی، فرد از تمام تغییرات صورت خود آگاه است و می تواند براساس آن، نظر خود را در هر مورد بیان کند.

زیبایی بینی بدون جراحی امکان پذیر است و افتادگی ابرو یا پیتوز ابرو را می توان با لیفت درمان کرد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

لیفت بینی با نخ و لیفت ابرو با نخ 

چه افرادی کاندید این جراحی هستند؟

بهترین کاندیداهای لیفت صورت با نخ در سنین 30 تا 60 سالگی خود قرار دارند و دارای توناژ پوستی خوبی هستند. اکثر آن ها مراحل ابتدایی افتادگی پوست در صورت و گردن قرار دارند ولی افتادگی آن ها شدید نیست و پوست بیش از حد شل نشده که نیاز به لیفتینگ صورت دقیق تری داشته باشد.

اگر علائم پیری شما نسبتا کم باشد، لیفت صورت با نخ می تواند راه خوبی برای بهبود زیبایی شما باشد، و با این کار از زخم ها و عوارض جانبی لیفت صورت نیز، که بعضی اوقات پس از لیفت های تهاجمی رخ می دهد، اجتناب می کنید.

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

به طور کلی، این عمل دردناک نیست، اما پاسخ آن می تواند بسیار متغیر باشد. چرا که برخی از بیماران حساسیت بیشتری نسبت به دیگران دارند. بیماران مضطرب می توانند آرام بخش خوراکی دریافت کنند. برای این کار بیهوشی موضعی مورد نیاز است و چرا که لیفت صورت با نخ می تواند در طول فرایند نفوذ دردناک باشد.

با گذشت زمان نخ ها حرکت کرده و خارهای آن ها می توانند اعصاب را تحریک کنند که باعث بروز درد در روزهای بعد می شود.

کدام یک از نخ ها برای این کار بهتر است؟

نخ های نرم سیلوئت بیشتر در اروپا و امریکا مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها از ماده PLLA ساخته شده اند و نخ های PDO بیشتر در آسیا مورد استفاده قرار می گیرند و ساخت کره می باشند. هرکدام از این ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

1- نخ های PDO برای نگهداری بافت نرم بهتر هستند. لیفت فوری آن ها نیز اغلب محکم تر است.

2- نخ های PDO برای استفاده در بینی بهتر هستند. چرا که خود کره ای ها ابداع کننده لیفت بینی هیکو با استفاده از این نخ ها بوده اند.

3- نخ های سیلوئت برای حجم دهی مفیدتر هستند. شکل مخروطی آن باعث می شود که بافت های نرم به خوبی در کنار هم قرار گیرند.

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

مانند دیگر روش های تزریقی، از مصرف الکل، مکمل هایی مانند ویتامین E، روغن ماهی امگا، برخی از داروهای چینی و گینگو برای یکی دو روز قبل و بعد از عمل اجتناب کنید. همچنین از رفتن به اتاق بخار، سونا و درگیر شدن در ورزش های سنگین خودداری نمایید.

در صورتی سوالات بیشتری راجع به لیفت صورت با نخ دارید، این مقاله را مطالعه نمایید.

پس از لیفت با نخ ، انتظار چه چیزی را داشته باشم؟

اکثر پزشکان توصیه می کنند که حداقل 12 ساعت بعد از لیفت با نخ ، مناطق درمانی را نشویید و به آن ها دست نزنید.

احتمالا یک نسخه از مسکن ها از پزشک خود دریافت کنید که می تواند برای 2-3 روز اول بعد از عمل مورد استفاده قرار گیرد، زمانی که بیشترین درد، تورم و کبودی اتفاق می افتد و شرایط ناراحت کننده تر است. پس از این چند روز، عوارض جانبی باید از بین برود.

با توجه به جنس نخ ها و نحوه ای که در انتهای کار گره زده می شوند زخم های حاصل باقی نمانده و ناپدید می شوند. نخ های جدید از مواد تجزیه شدنی ساخته شده است و در مقایسه با نخ های قبلی از مواد دائمی ساخته می شوند، احتمال بسیار کمتری برای بروز عفونت ایجاد می کنند. زیرا باکتری های چسیبده شده به آن ها کمتر است.

درد ممکن است یک هفته یا دو هفته دیگر متناسب با آستانه درد در فرد ادامه یابد. بسته به اینکه کلاژن شما چگونه به نخ واکنش نشان می دهد، نمایش نتایج به طور معمول 4 تا 6 ماه طول می کشد بسته به این که پوست به طور طبیعی خود را در اطراف نخ بازسازی کند.

لیفتینگ (کشش پوست صورت) چیست؟ اطلاعات بیشتر درباره لیفتینگ صورت را در این مقاله بخوانید

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ روشی جدید است که مزایایی هم دارد.

1- هر فردی بین سنین 25-45 با علائم پیری پوست می تواند این روش را انتخاب کند. همچنین خانم های مسن تر با چین و چروک های مرتبط با بافت پوست نیز می توانند از مزایای این روش استفاده کنند.

2- در مقایسه با جراحی های دیگر زیبایی صورت، این روش نسبتا مقرون به صرفه است.

3- فرد زمان حداقلی را در بیمارستان طی می کند.

4- بخاطر عدم بیهوشی، امکان بروز عوارض جانبی بیهوشی نیز حداقل می شود.

5- بر خلاف روش های دیگر، لیفت صورت با نخ هیچ نشانه ای از زخم باقی نمی گذارد.

6- شما لازم نیست چند ماه منتظر بمانید تا نتایج مورد نظر را مشاهده کنید. اثرات تقریبا بلافاصله قابل رویت می شوند.

ریسک های ناشی از لیفت صورت با نخ

در حالی که این روش مزایایی دارد، معایبی هم می تواند داشته باشد.

1-  در محل برش یا مناطق درمان شده پوست ممکن است عفونت رخ دهد.

2- در بعضی موارد نادر، بخیه ها یا گره ها ممکن است از پوست خارج شوند.

3- این روش همچنین می تواند باعث آسیب عصبی ایجاد کند که خیلی نادر است.

هنگامی که درمان توسط جراح متخصص و با تجربه انجام می شود، این روش بسیار امن است. با این حال، ممکن است عوارض جانبی جزئی از جمله کبودی خفیف، ضعف عضلانی و تورم در ناحیه آسیب دیده مشاهده شود که معمولا در عرض یک هفته از بین می روند. همچنین، درست مانند هر روش جراحی زیبایی، احتمال خطرات و عوارضی نیز وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

4- جابجایی نخ ها: در بعضی موارد، نخ ها پس از جراحی ظاهر می شوند و یا از پوست خارج می شوند. جراح می تواند به راحتی عوارض نادری مانند این را اصلاح کند. مهم است که بیماران خودش سعی نکند که هر نخ از دست رفته ای را از بین ببرد زیرا ممکن است به آسیب های ناخواسته و حتی عفونت نیز منجر شود.

5- زخم، ریزش مو، کمرنگ شدن پوست و بی نظمی های کانتور نیز خطرات جزئی هستند که معمولا در صورتی که جراحی توسط فرد با تجربه و متخصصی انجام شود، از آن ها اجتناب می شود.

برای جوانسازی پوست صورت بدون انجام لیفت از چه روشی استفاده کنیم؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید

3.9/5 - (18 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید