بهترین اسکراب خانگی برای پوست چرب

اسکراب معمولا یک محصول کرم مانند و یا ساخته شده با مواد طبیعی است که با استفاده از آن و ماساژ روی پوست، سلول های خشک و مرده را از بین می برد. چطور می توان اسکراب خانگی تهیه کرد؟

سال هاست که اسکراب برای پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و با مرور زمان و تغییر در فرمول  ساخت آن ها،  برای مراقبت از پوست، مصرف می شود. از آنجایی که اکثر اسکراب خانگی کرم مانند و گیاهی هستند و مواد طبیعی پاک کننده در آن ها، از اجزاء اصلی آن به شمار می روند.

مدت زمان ماندن اسکراب خانگی روی پوست

برای استفاده از اسکراب، اسکراب طبیعی یا شیمیایی مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید، ماسک اسکراب را  روی پوست خود گذاشته و بگذارید یک تا دو دقیقه روی پوست بماند. البته مدت زمان ماندن اسکراب روی پوست، در اسکراب های مختلف کمی متفاوت است.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

پس از گذشت این مدت زمان، پوست خود را شستشو داده و سپس، مرطوب کننده بزنید. شما می توانید در طول هفته، یک تا دوباره از اسکراب استفاده کنید.

اسکراب می تواند بخشی از روند پاکسازی و مراقبت از پوست صورت شما باشد.

تیرگی پوست در بارداری

روش استفاده از اسکراب خانگی

برای استفاده از اسکراب صورت مراحل زیر را انجام دهید:

1- در ابتدا، برای انتخاب اسکراب صورت، باید پوست صورت خود را بشناسید و علاوه بر این باید گفت که استفاده از اسکراب، برای هر نوع پوستی مناسب نیست و ممکن است حساسیت هایی ایجاد کند.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به زگیل، آکنه التهابی، یا تبخال ممکن است پس از استفاده از اسکراب، دچار سوزش و خارش شوند. اگر سابقه مشکلات پوستی دارید، باید با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی مناسب با پوست شما را برای شما تعیین کند.

2- برای انتخاب اسکراب، باید بدانید نوع پوست شما چرب است یا خشک. انواع مختلف پوست،  به اسکراب صورت و سایر محصولات واکنش نشان می دهند و برخی از اسکراب های صورت برای نوع خاصی از پوست طراحی شده اند.

شما باید بدانید که پوست شما پوست نرمال، پوست خشک، پوست چرب و یا ترکیبی است. برای اینکه متوجه شوید پوست شما از چه نوع پوستی است، می توانید آزمایش بافت انجام دهید.

رفع اسکار پوست صورت

3-  پس از انتخاب اسکراب مناسب با پوست خود،  ابتدا پوست صورت را  بشویید تا هیچ نوع  از محصولات آرایشی روی پوست شما باقی نمانده باشد. سپس، پوست صورت خود را  در دمای هوای اتاق خشک  کرده و حداقل یک ساعت صبر کنید.

4- در این مرحله، برای استفاده از اسکراب های کرمی بهتر است دستورالعمل هایی استفاده از اسکراب صورت را به دقت بخوانید و  سپس استفاده کنید.

علاوه بر این، به هشدارهای محصول، تاریخ انقضا، آلرژن های احتمالی یا تداخلات نامطلوب آن  با سایر محصولات صورت، توجه کنید. در صورت استفاده از اسکراب های گیاهی و طبیعی، دستورالعمل تهیه و روش استفاده از آن را مد نظر قرار دهید.

5- پس از مراحل فوق، کمی از اسکراب را به تمام نواحی صورت زده و به صورت حرکت دایره ای به مدت 60 ثانیه، روی پوست ماساژ دهید. سپس، پس از مدت زمان تعیین شده، پوست را شستشو دهید.

کلید به دست آوردن بهترین نتایج با اسکراب صورت این است که نباید اسکراب را روی پوست صورت فشار دهید، زیرا این کار،  باعث ایجاد تحریک پوست می شود.

چند نوع اسکراب خانگی

شما می توانید به راحتی در منزل و با استفاده از مواد طبیعی، با توجه به نوع پوست خود، بهترین اسکراب را تهیه کرده و استفاده کنید. اسکراب های خانگی و گیاهی برای پوست بسیار مفید بوده و هیچ گونه عوارض برای پوست ندارد.

بهترین اسکراب برای پوست چرب

اسکراب عسل و شکر

مواد لازم برای اسکراب عسل و شکر:

  • 1قاشق غذا خوری عسل خام
  • 1قاشق غذاخوری  شکر قهوه ای یا  سفید
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (اختیاری)

روش تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و روغن زیتون را در مرحله آخر، اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.سپس این مخلوط را به آرامی روی پوست صورت زده پس از گذشت 5 دقیقه با آب سرد بشویید.

اسکراب خانگی هلو

مواد لازم برای اسکراب هلو:

  • 2  عدد هلو رسیده و پوره شده
  • یک قاشق چایخوری  شکر قهوه ای
  • کمی روغن زیتون یا نارگیل

روش تهیه:

تمام مواد را داخل یک کاسه ریخته و با هم ترکیب کنید. پس از شستشوی صورت، این مخلوط را روی پوست زده و پس از ماساژ، اجازه دهید یک دقیقه بماند و سپس، پوست را بشویید.

روش استفاده از اسکراب هلو

اسکراب خانگی شکر و لیمو

مواد لازم برای اسکراب شکر و لیمو:

  • 1 قاشق چایخوری نوشیدنی شکر سفید یا قهوه ای
  • 1 – 2 قطره آب
  • 1 – 2 قطره  آب لیمو و (یا آب پرتقال)

روش تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس، با استفاده از حرکت انگشتان دست خود، آن را روی پوست صورت ماساژ دهید. مراقب باشید که اسکراب شکر و لیمو را به اطراف چشم نزنید. پس از یک تا دو دقیقه، پوست صورت را  با آب سرد شسته و سپس، خشک کنید. پس از آن می توانید از یک  مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب خانگی برای پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند، باید اسکرابی را انتخاب کنند که پوست مرده و چربی بیش از حد را از  روی پوست آن ها برداشته و منافذ باز را  کمی تنگ تر کند. انواع اسکراب های شیمیایی و یا طبیعی وجود دارند که مناسب پوست چرب هستند. برخی از اسکراب های طبیعی برای پوست چرب  عبارتند از: اسکراب جو دوسر، ماست و اسکراب عسل.

اسکراب ماست و عسل برای پوست چرب

ماست و عسل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و سپس آن را روی کل چهره خود قرار دهید. پس از گذشت زمان  15-20 دقیقه، انگشتان خود را مرطوب کنید و به آرامی و با  حرکت دایره ای، آن را ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید تا منافذ باز پوست،  بسته شود.

شما می توانید از اسکراب بلغور جو دوسر و ماست هم برای پوست چرب خود استفاده کنید. ماست، روغن اضافی را از بین می برد و عسل  هم علاوه بر لطافت پوست شما، آن را تغذیه می کند. این اسکراب ها برای بسته کردن منافذ باز پوست و گرفتن چربی آن، بسیار مفید هستند.

3.8/5 - (14 امتیاز)
منبع reneerouleau

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید