درمان شلی پوست بعد از کاهش وزن شدید

هنگامی که پوست شل و آویزان می شود، نمی‌توان انتظار چهره‌ای زیبا و شاداب را داشت بلکه برعکس، شلی پوست باعث می‌شود سن فرد بیشتر از واقعیت به نظر برسد. رژیم غذایی نامناسب می تواند به شلی پوست دامن بزند.

نبض ما – پس از از دست دادن مقدار زیادی از وزن بیش از 50-100 پوند حدود 20 الی 40 کیلوگرم در یک دوره کوتاه مدت، سبب شلی پوست و افتادگی آن می شود که یک مشکل رایج باشد.

در این زمان ممکن است در خاصیت کشسانی پوست خود بهبودهایی مشاهده نمایید اما برخی افراد ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی برداشتن پوست اضافی داشته باشند.

با توجه به راهنمای جراحی پلاستیک ناتالی کیت، عوامل اصلی دخیل در خاصیت کشسانی پوست به شرح زیر هستند:

سن: با افزایش سن خاصیت کشسانی پوست کمتر می شود.

ژنتیک: با افزایش سن ژن ها بر میزان ثبات پوست شما تاثیر می گذارند.

مقدار وزن کم شده: هنگامی که وزن زیادی را در مدت زمان اندک از دست می دهید مانند عمل کاهش وزن؛ پوست شما زمان لازم برای هماهنگ شدن با بدن شما را ندارد و اگر برای مدت زمان طولانی اضافه داشته اید ممکن است به صورت دائمی کشیده باقی بماند.

تغذیه و مصرف آب: در صورتی که مقادیر متعادلی از مواد معدنی (مخصوصا ویتامین C و E)، ویتامین و مواد غذایی را مصرف نکنید و بدن کم آب باقی بماند نمی توانید سالم باقی مانده و استوار باشید.

– سیگار: با کشیدن سیگار سرعت پیری پوست افزایش پیدا می کند.

ویتامین ها

فعالیت هایی که سبب بهبود شلی پوست می شود

از آنجا که هر کس با دیگری متفاوت است لذا هر فرد بعد از از دست دادن وزن، پاسخ متفاوتی خواهد داشت. برخی افراد ممکن است سریعا به حالت اولیه برگردند در حالی که برخی ممکن است به منظور خلاص شدن از پوست اضافی و شلی پوست اقدام به انجام عمل جراحی بکنند. کتاب ناتالی توصیه می کند حداقل یک سال پس از کاهش وزن پیش از جراحی پلاستیک صبر کنید تا بتوانید وزن خود را تثبیت کنید.

به یاد داشته باشید که عمل جراحی زیبایی بدن یک جراحی پر هزینه و سنگین است که نیازمند زمان بهبود طولانی است.

ممکن است بتوانید تفاوتی بین دیگر گزینه ها نظیر ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم قائل شوید. یک برنامه تمرینی پایه قلب و قدرت می تواند به کاهش چربی بدن در هنگام ساخت عضلات کمک کند و از شلی پوست جلوگیری می کند.

هنگامی که در حال افزایش حجم عضلات خود هستید می توانید ظاهر پوست را بهبود بخشید و ممکن است توانایی کاهش برخی افتادگی ها را داشته باشید.

لکه های پوستی

جلوگیری از شل شدگی پوست

بهترین راه برای دوری از شلی پوست کاهش آرام وزن یعنی 1-2 پوند(500 الی 1 کیلوگرم) در هر هفته است. کاهش وزن  آرام این امکان را به شما می دهد که هنگام از دادن چربی توده عضلات خود را حفظ نموده و به پوست شما این امکان را می دهد تا خود را با کاهش وزن تطبیق دهد و پوست شل نشود.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (4 امتیاز)
منبع verywellfit.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید