سه راه ساده برای حذف شکر از رژیم غذایی

اگر شما به مصرف شکر معتاد هستید عادت مصرف شکر ممکن است برای بدن شما مضر باشد. لذا در این مطلب خواهیم گفت، حذف شکر از رژیم غذایی چگونه شروع می کنید؟

سه راه ساده برای مصرف شکر کمتر و حذف شکر از رژیم غذایی وجود دارد. وقتی شکر کمتری مصرف می کنید، وزن خود را کم کرده و احساس بهتری داشته دارید.

ساده تر از آن چه فکر می کنید می توانید مصرف شکر خود را کاهش دهید اما نمی توان گفت حذف شکر از رژیم غذایی کار راحتی است.

عکس شیرینی های عید

شکر را از رژیم غذایی حذف کنید

دن دفیگیو راهنمایی های خوبی در مورد حذف شکر از رژیم غذایی شما دارد. او نویسنده کتاب ضرب و شتم اعتیاد به شکر برای آدم های ساختگی است.

او درباره علائم اعتیاد به شکر و در مورد اولین قدم هایی که هر کسی می تواند برای زندگی کم شکر انجام دهد، صحبت کرد. با توجه به سخنان دفیگیو، شما باید با کاهش سه غذا شروع به کاهش مصرف قند کنید:

– جوش شیرین، نوشیدنی های شیرین و قهوه های که روی آن تزیین شده. بخشی زیادی از قندی که هر روز مصرف می کنیم، از غذاهایی که می خوریم نیست بلکه از نوشیدنی هایی است که مصرف می کنیم. حذف هر یک از این ها به حذف شکر از رژیم غذایی کمک می کند.

در واقع، بسیاری از نوشیدنی هایی که سالم هستند، اغلب نوشیدنی هایی هستند که رژیم غذایی شما را خراب می کنند. حتی رژیم غذایی سودا می تواند مشکل ایجاد کند.

وی توصیه می کند که ما «از انواع مختلف جوش شیرین چه با قند و چه بدون قند پرهیز کنیم». او به جای آن، آب سالم و دارای طعم را توصیه می کند.

اما آب برای همگان افراد کارساز نیست. دفیگیو این راه حل را ارائه می دهد: «اگر می خواهید به تدریج خود را از نوشیدنی های شیرین برهانید، سعی کنید پودر استویا را به جای شکر یا شیرین کننده های شیمیایی به نوشیدنی های خود اضافه کنید.

استویا یک شیرین کننده گیاهی طبیعی است که تقریبا هیچ کالری ندارد و خطرات سلامتی را که شیرین کننده های مصنوعی بر بدن انسان می گذارند را ندارد.

با گذشت زمان، می توانید مقدار تدریجی آب، قهوه یا چای خود را به تدریج کاهش دهید تا زمانی که این احساس در شما ایجاد شود که به طعم دهنده دیگری نیاز ندارید».

بستنی خوردن

2. آب نبات، شیرینی، دسرهای یخ زده، و مواد غذایی که ناخواسته منابع شکر هستند. اگر مطمئن نیستید که مقدار شکر غذای فرآوری شده شما چقدر است، برچسب شاخص غذایی را بررسی کنید. حذف هر یک از این ها به حذف شکر از رژیم غذایی کمک می کند.

دفیگیو توصیه می کند که هر غذای حاوی بیش از 10 گرم قند در هر وعده را اجتناب کنید. اما، کلید درک اندازه مصرف است. اگر بیش از مقدار ذکر شده در برچسب غذایی بخورید، قند بیشتری از مقدار مشخص شده دریافت می کنید.

3. آب میوه و شربت. دفیگیو توضیح می دهد از آن جا که آب میوه های واقعی دارای مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است منبع غلیظ فروکتوز است. او می گوید: « فروکتوز بیش از حد یک مسیر مستقیم به چربی بدن است»

پیش غذای شربت و ظرف های آب میوه کودکان به طور کلی فقط 10 درصد یا کمتر آب میوه واقعی هستند و محصول باقی مانده شربت ذرت با فروکتوز بالا یا سایر شیرین کننده های صنعتی است.

سوغاتی

شکر پنهان در خونتان را بیابید

تلاش برای کاهش میزان مصرف قندتان آسان تر خواهد بود اگر هر محصولی که آن را شامل می شود آن را «قند» بنامد.

اما، نکته این است که بسیاری از محصولات حاوی قند هستند و به شیرین کننده نام دیگری می دهند. به عنوان مثال، ممکن است ساکارز، دکستروز، شربت ذرت، شهد آگاو، عسل یا سایر نام های گیج کننده را مشاهده کنید – این ها همه نام شکر هستند.

بنابراین، اولین گام در مقابله با عادت مصرفتان به شکر، یادگیری تمام نام های مختلف شکر است که تولید کنندگان ممکن است در محصولات خود استفاده کنند. سپس هر غذایى را که می خورید و هر کدام از مواد غذایی که حاوی مقدار زیاد قند هستند را بررسی کنید.

مقدار قند اضافی میوه ها

محدود کردن میل به شکر

دفیگیو به منظور مدیریت گرایش هایی که احتمالا در هنگام رژیم غذایی شما تغییر می کند، سه اصل اساسی ارائه می دهد:

1– در طول روز گاهی به اندازه کافی بخورید. هنگامی که مدت زیادی را بدون غذا طی می کنید بدنتان را به حالت گرسنگی می رود ، ذخیره چربی را متوقف می کند و تبدیل به مرکزی برای طلب انرژی می شود.

2– به مقدار کافی آب بنوشید. هیپوتالاموس شما حس اشتها و تشنگی را کنترل می کند. به سادگی می توان با مصرف آب حس گرسنگی را به اشتباه انداخت.

3– برنامه ریزی از قبل. آن چه را که در تمام طول روز می خورید بدانید بنابراین خود را در بند آن چه در اتاق استراحت سرکار یا هر آن چه سریعا اتفاق می افتد نمی یابید.

یک سخن ارزشمند

به یاد داشته باشید که هر گونه تغییر در رژیم غذایی تان نیازمند صرف زمان و تنظیم است. این مراحل کوچک ممکن است در ابتدا راحت و آسوده نباشد اما بعد از چند هفته، شما در یک زندگی با مصرف شکر کمتر و با لذت به دلیل فواید یک رژیم سالم تر و زندگی سالم تر خواهید بود.

4.7/5 - (6 امتیاز)
منبع verywellfit

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید