هر آنچه باید در مورد ترمیم مو بدانید

ترمیم مو یکی از روش های بهبود آسیب دیدگی و ریزش مو است. این کار دارای انواع مختلفی مانند ترمیم مو hrt و ترمیم مو hrp و ترمیم مو sut و… است. همچنین باید نحوه انجام و عوارض روش های مختلف ترمیم مو را بدانیم.

ترمیم مو یکی از روش هایی است که در حال حاضر به مردان و زنانی که دچار آسیب و یا ریزش مو هستند، کمک می کند تا موهایی جدید و پرپشت داشته باشند.

در روش ترمیم مو، موهایی از جنس و الیاف موی طبیعی و سازگار با بدن استفاده می شود که هیچ گونه آسیبی به بافت مو وارد نکند.

ترمیم مو، یک روش پزشکی موثر برای حل مشکلات ریزش مو در مردان و زنان است. این تکنیک برای هر سنی مناسب است و مشکل خاصی ایجاد نمی کند. همچنین این روش، بیشتر برای افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند قابل استفاده است.

ترمیم مو دارای سطح بالایی از انعطاف پذیری است، چرا که بیماران می توانند میزان موهای ترمیمی را انتخاب کرده و قسمت های کم پشت را پوشش دهی کنند. ترمیم موی سر، دارای نتیجه ای فوری بوده و مدت زمان کوتاهی برای رشد مو لازم است تا به نتیجه دلخواه برسید.

موهای فیکس شده روی سر، با کیفیت موهای طبیعی و بسیار مقاوم هستند و به راحتی آسیب نمی بینند. روش ترمیم مو برای کاهش ریزش مو یا درمان بیماری آلوپسی آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه)، توصیه می شود.

درمان ریزش مو سکه ای

نحوه انجام ترمیم موی سر

ترمیم مو، نوعی روش جایگزینی در مقابل کاشت مو است و برای افرادی که به دلایل مختلفی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، به کار می رود.

در ترمیم مو، معمولا پروتزی را روی سر ثابت نگه داشته و سپس، موهای طبیعی را یکی یکی روی آن پروتز نصب می کنند.

در ترمیم مو، فرد می تواند هر اندازه که بخواهد و با هر تراکمی، عمل ترمیم مو را انجام دهد و نیازی به بانک موی فرد نیست.

نحوه تعویض موهای ترمیمی

پس از ترمیم مو، شما باید هر چند وقت یک بار، موهای ترمیمی را عوض کنید. به بیانی دیگر، کراتینه های ترمیم مو، گاه به گاه باید تعویض شوند.

البته شما می توانید در منزل و بدون مراجعه به پزشک این کار را انجام دهید. نحوه کار به این صورت است که چسب ترمیم مو باید تعویض شود تا از جدا شدن و یا شل شدن تارهای مو، جلوگیری شود.

تعویض موهای ترمیمی ماهی یک بار صورت می گیرد و شما می توانید با تهیه چسب های کراتینه گیاهی، این کار را انجام دهید. این چسب ها، کاملا ایمن بوده و آسیبی به موهای شما وارد نمی کند.

البته برای تعویض موهای ترمیمی ابتدا باید یک جلسه به مرکز ترمیم مو مراجعه کرده و پس از آموزش تعویض، می توانید در خانه آن را انجام دهید.

ریزش مو بارداری

ترمیم موی سر به روش hrt

ترمیم مو معمولا با روش hrt انجام می شود که روش خوب و معتبری برای ترمیم مو شناخته شده است. این روش برای تمام گروه های سنی و در مردان و زنان انجام می شود.

امروزه اکثر افراد از افراد عادی گرفته تا بازیگران، برای ترمیم مو از این روش استفاده می کنند. این روش برای تمام افرادی که به هر دلیلی قادر به کاشت مو نبوده و دچار ریزش و یا کچلی موضعی مو شده اند، روش بسیار مناسبی است.

در این روش، روی پوست سر را با کراتین های گیاهی پوشش دهی کرده و سپس موهای طبیعی، روی آن قرار می گیرد. این روش معمولا درد و خونریزی زیادی نداشته و مراقبت های بعد از آن، زمان کوتاهی می گیرد. البته معمولا پس از استفاده از هر روشی، نیاز به مراقبت بوده و در صورت عدم مراقبت، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. در ترمیم مو به روش hrt ، فرد می تواند به راحتی به حمام و یا استخر رفته و موی خود را رنگ کند.

طول عمر موهای ترمیم شده

طول عمر موهای ترمیم شده معمولا زیاد است. دلیل این موضوع این است که این موها، از جنس موهای طبیعی بوده و به دلیل آن که زیر پوست سر کاشته نمی شوند، مستقل عمل کرده و دچار آسیب نمی شوند.

اما این نکته را هم باید اضافه کرد که به دلیل تغذیه نشدن موهای ترمیمی از بافت سر، معمولا با مرور زمان ممکن است کمی خشک شده و شادابی اولیه را نداشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که طول عمر موهای ترمیمی به طور میانگین، دو تا سه سال است. البته عمر موهای ترمیمی، بستگی به مراقبت های لازم پس از ترمیم مو دارد و چنانچه مراقبت های لازم انجام نشود، ممکن است عمر آن کوتاه تر باشد.

همچنین، مدت زمان ماندگاری موهای ترمیمی، بستگی به مرکز ترمیم مو و روش کار هم دارد که در صورت عدم استفاده از موهای با کیفیت، ممکن است از دوام زیادی برخوردار نباشد. در صورت استفاده از روش ترمیم موی صحیح و مراقبت های لازم، می توانید موهای ترمیمی را تا پنج سال هم حفظ کنید.

شانه لیزری برای رشد مو

مراقبت های لازم پس از ترمیم

پس از ترمیم باید مراقبت های لازم از موها انجام شود تا فرد دچار عوارض پس از ترمیم نشود.

این مراقبت ها عبارتند از:

1-در صورتی که یک یا چند تار مو به تعداد خیلی کمی از جای خود خارج شود، طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

2-پس از ترمیم موها ممکن است کمی خونریزی ایجاد شود که این موضوع طبیعی است اما چنانچه ، پس از چندین روز، خونریزی ادامه داشته و قطع نشود باید به پزشک مراجعه کرد.

3- بهتر است تا چند روز پس از ترمیم موها، به حالت نیمه نشسته استراحت کنید.

4- توصیه می شود که در مکان های شلوغ و با گرد و خاک زیاد وارد نشوید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

5-به مدت ده روز، هیچ گونه فعالیت سنگین انجام ندهید.

6-بهتر است محل پیوند مو را با دست لمس نکنید تا مانع از عفونت شود.

7-هنگام شانه کردن مو، با احتیاط شانه کنید تا از جدا شدن تارهای پیوندی جلوگیری شود.

8- از شنا کردن در استخر و سونا تا دو الی سه هفته پرهیز کنید.

9- هنگام دوش گرفتن، موهای خود را محکم نشویید و آب را مستقیم روی موهای پیوندی نریزید.

10 پس از ترمیم موی سر ممکن است کمی تورم در ناحیه سر ایجاد شود که طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نمی کند.

11- تا ده روز پس از ترمیم موی سر، از اسپری های مختلف مو، استفاده نکنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.5/5 - (2 امتیاز)
منبع onlinelibrary.wiley.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید