جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان به همراه گزارش نشست خبری فیلم

فیلم ناگهان درخت دومین فیلم صفی یزدانیان در مقام کارگردانی است که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمده است.

صفی یزدانیان متولد سال 1339 و دانش آموخته کارشناسی سینما است. یزدانیان با ساخت فیلمهای مستند پا به عرصه سینما گذاشت. در سال 82 فیلمنامه فیلم سیمای زنی در دوردست به کارگردانی علی مصفا را نوشت.

فیلم ناگهان درخت
فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

کارگردان فیلم ناگهان درخت در سال 1393 اولین فیلمش را با نام در دنیای تو ساعت چند است جلوی دوربین برد که موفق به دریافت جوایز داخلی و بین المللی شد.

بازیگران فیلم ناگهان درخت؛

پیمان معادی، مهناز افشار، زهره عباسی، سیامک صفری،‌ شقایق دهقان، مهراب قاسم خانی، پانته‌آ پناهی ها

فیلم ناگهان درخت
فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

خلاصه داستان؛

فرهاد زندگی خود را از کودکی تا ۵۰ سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند

عوامل دیگر فیلم؛

پیمان معادی (تهیه کننده)، صفی یزدانیان (نویسنده)، کریستف رضاعی (موسیقی)، همایون پایور (فیلمبرداری)، هایده صفی یاری (تدوین)

فیلم ناگهان درخت
پیمان معادی و مهناز افشار در فیلم ناگهان درخت

نشست خبری فیلم ناگهان درخت؛

نشست خبری فیلم ناگهان درخت با حضور صفی یزدانیان، پیمان معادی، مهناز افشار، مهراب قاسم خانی، شقایق دهقان، زهره عباسی و عوامل دیگر فیلم عصر روز جمعه در پردیس سینمایی ملت با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.

صفی یزدانیان در شروع این نشست گفت: جایگاه اصلی فیلم اینجاست و بدون تعارف خوشحالم که در جمع دوستان رسانه هستم.

صفی یزدانیان در خصوص مکان ساخت فیلم بیان داشت: من از طرف مادری، رشتی هستم و رشت برایم یک حس خاصی دارد و پیمان معادی هم یک رگه رشتی دارد و برای این با هم کار کردیم.

پیمان معادی هم در خصوص دخالت در امر نویسندگی و کارگردانی گفت: در آثاری که تهیه کنندگی آن را بر عهده دارم یا بازیگرم هرگز به خودم اجازه دخالت در فیلمنامه و کارگردانی را نمی‌دهم. و اساسا فیلمنامه‌ای که نیاز به کمک داشته باشد را نمی‌سازم. فیلمنامه آقای یزدانیان از ابتدا کامل بود و همان ساخته شد.

کارگردان فیلم ناگهان درخت در خصوص موسیقی فیلم گفت: همیشه میخواستم فیلمی بسازم که از  طریق موسیقی آن هم به یاد بیاید و این کار را کریستف رضاعی در فیلم در دنیای تو ساعت چند است انجام داد و امیدوارم در فیلم ناگهان درخت هم این اتفاق بیافتد.

کریستف رضاعی نیز در این خصوص گفت: خیلی خوشحال می‌شوم اگر اتفاق فیلم قبل برای این فیلم هم بیافتد ولی این دست من نیست، وقتی فیلم اکران می‌شود واقعا تولدی دیگر برای موسیقی خواهد بود. در این فیلم موسیقی بیشتر در خدمت پیچیدگی فیلم است و شاید آن‌قدر عامه پسند نباشد.

یزدانیان در خصوص انتخاب بازیگران گفت: خانم عباسی دختر عمه آقای پایور است و قرار بود در فیلم قبل هم بازی کند که نشد و در این فیلم افتخار دادند و حضور داشتند.

مهراب قاسم خانی نیز که اولین تجربه بازیگریش در این فیلم رخ داده است در واکنش به آنچه بازی بد پیمان معادی و مهناز افشار عنوان شد گفت: مگر من مرده‌ام که این دو بدترین باشند،‌ تا من هستم هیچکس بدتر از من نیست. قاسمخانی درباره نقشش افزود: اصلا نقش برای من مهم نبود و مهم حضور در کنار این گروه بود. این یک تجربه جدید بود و بسیار برایم ترسناک بود ولی حضور در کنار گروه این‌کار را برایم بسیار شیرین کرد. من اصلا قصد تغییر فضای کاری را ندارم و به همان نویسندگی ادامه می‌دهم.

پیمان معادی درباره مواجهه مردم با فیلم گفت: انتخاب بازیگر تماما به عهده آقای یزدانیان بود،‌ بازی در این فیلم به من پیشنهاد شد و چون فیلمنامه را دوست داشتم تصمیم گرفتم بازی کنم و میدانید که من کم بازی می کنم و سالی چند فیلم بازی نمی‌کنم. انتخاب نقش مقابل من نیز به پیشنهاد صفی بود و چون سابقه کار با مهناز افشار را در برف روی کاج ها داشتم، انتخاب او برایم قوت قلب بود و الان هم که فیلم را دیدم متوجه شدم انتخاب بسیار خوبی بود.

پیمان معادی در خصوص مواجهه مردم با فیلم اظهار داشت: از ابتدا هم قرار نبود این فیلم بیست و پنج میلیارد فروش کند و در سرمایه گزاری هم چنین ملاحظه‌ای نداشتم. این فیلم صد در صد برای من است و از اول هم برای ده درصد مخاطبان سینما ساخته شده،‌ برای کسانی که عاشق سینما هستند. ما دوست داریم مردم بیشتری فیلم را ببینند ولی هرگز برای فروش بیشتر برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

فیلم ناگهان درخت
برنامه نمایش فیلم ناگهان درخت در سینماهای مردمی
امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید