جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

فیلم سرخپوست به کارگردانی نیما جاویدی در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

فیلم سرخ پوست دومین اثر بلند سینمایی نیما جاویدی است. جاویدی پیش از این ملبورن را در سال 1392 جلوی دوربین برده است. نیما جاویدی متولد 1358 است و فعالیت هنری خود را از سال 1378 با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرد.

فیلم سرخپوست
نوید محمدزاده در فیلم سرخپوست

کارگردان فیلم سرخپوست که فیلم اولش موفقیت‌های زیادی در جشنواره‌های بین المللی بدست آورده است، امسال با ارائه فیلم سرخپوست در ژانری نو توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدین را به خود جلب کرده است. به نظر می‌رسد باید منتظر موفقیت این فیلم در روز پایانی جشنواره باشیم.

بازیگران فیلم سرخپوست؛

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی، مانی حقیقی

فیلم سرخپوست
پریناز ایزدیار در فیلم سرخپوست

خلاصه داستان؛

سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند…

عوامل دیگر فیلم؛

مجید مطلبی (تهیه کننده)، نیما جاویدی (نویسنده)، هومن بهمنش (فیلمبرداری)، رامین کوشا (موسیقی)، عماد خدابخش (تدوین)

فیلم سرخپوست
فیلم سرخپوست

نشست خبری فیلم سرخپوست؛

نشست خبری فیلم سرخپوست به تهیه کنندگی مجید مطلبی و کارگردانی نیما جاویدی با حضور تهیه‌کننده و کارگردان،‌ نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی،‌ستاره پسیانی، حبیب رضایی و دیگر عوامل فیلم چهارشنبه شب در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

نیما جاویدی در پاسخ به پرسشی درباره شباهت فیلمش به فیلم آمریکایی مسیر سبز گفت: من فیلم مسیر سبز را سالهای پیش دیدم و حقیقت این است که داستانش هم درست یادم نیست اما در خصوص فیلم رستگاری در شاوشنگ در یک سکانس از آن الهام گرفتیم.

کارگردان فیلم سرخپوست گفت: از نظر من در جایی که قانون در شرایطی عادلانه نباشد، عدالت از قانون مهمتر است.

جاویدی در خصوص متحول شدن شخصیت فیلم بیان داشت: ضرب‌های تحول در شخصیت رعایت شده و مجموعه ضرب‌ها به تحول شخصیت می‌انجامد. اما نکته مهم این است که اینقدر تغییر کردیم که حتی روی پرده سینما هم نمی‌توانیم یک از خودگذشتگی را تحمل کنیم. سینما رؤیاست و جایی است که کارهایی که نمی‌توانیم در واقعیت انجام دهیم را تمرین کنیم. این شاید یک تمرینی برای جامعه‌ای باشد که در کل دنیا رو به زوال اخلاقی می‌رود.

نوید محمدزاده درباره شخصیتش در فیلم گفت: من برای این فیلم دوازده کیلو وزن اضافه کردم اما بازی این شخصیت مدیون تیمسار کورنگی است. ایشان رئیس چند زندان در دهه چهل بودند و الگوی ما در این فیلم بودند.

رامین کوشا آهنگساز فیلم گفت: من و نیما جاویدی بسیار در مورد شخصیت‌ها و بخش‌های عاشقانه و مرموز فیلم صحبت کردیم که چطور بوجود بیاوریم. و همچنین در مورد قسمت شروع و پایان فیلم ورژنهای مختلفی را آزمایش کردیم تا به این موسیقی رسیدیم.

1/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید