جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

فیلم طلا هفتمین فیلم کارنامه پرویز شهبازی در مقام کارگردانی است که به تهیه کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

پرویز شهبازی نویسنده،‌ تدوین‌گر و کارگردان ایرانی است که فیلمهایی چون نفس عمیق،‌ عیار 14، دربند و مالاریا را به عنوان کارگردان در کارنامه خود دارد و فیلمنامه آثاری چون به آهستگی (مازیار میری)، بادکنک سفید (جعفر پناهی)، خانه دختر (شهرام شاه حسینی) و … نوشته است.

فیلم طلا
نگار جواهریان در فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

پرویز شهبازی امسال علاوه بر فیلم طلا،‌ نویسندگی فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول صدرعاملی را نیز برعهده داشته است.

رامبد جوان که تجربه تهیه کنندگی را با فیلم نگار داشته و در فیلم قانون مورفی با محمد شایسته همکاری کرده است، تهیه کنندگی فیلم طلا را بهه همراه محمد شایسته برعهده داشته است.

فیلم طلا
هومن سیدی در فیلم طلا

بازیگران فیلم طلا؛

نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین،‌ احترام برومند، مهرداد صدیقیان

خلاصه داستان؛

چند جوان قصد راه‌اندازی رستورانی را دارند در این میان پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز مفقود می‌شود.

فیلم طلا
هومن سیدی در فیلم طلا

عوامل دیگر فیلم؛

رامبد جوان و محمد شایسته (تهیه کننده)، پرویز شهبازی (نویسنده)، پیمان شادمان فر (فیلمبردار)، پرویز شهبازی (تدوین)، ستار اورکی (موسیقی)، عباس عباسی (چهره پردازی)

نشست خبری فیلم طلا؛

نشست خبری فیلم طلا با حضور عوامل فیلم یکشنبه شب در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

پرویز شهبازی نویسنده و کارگردان فیلم طلا در خصوص روند نوشتن فیلمنامه گفت: فیلمنامه نهایی اواخر اسفند تمام شد و بازبینی تا انتهای فیلمبرداری ادامه داشت و در همه سکانس‌ها اصلاح و بازبینی صورت می‌گرفت.

رامبد جواد در خصوص ساخت این فیلم به همراه محمد شایسته گفت: من و محمد تصمیم داشتیم با هم چند فیلم بسازیم، نحوه همکاری ما هم به اینصورت است که بخش اجرایی پروژه به عهده محمد شایسته است و من در کارهایی که می‌توانستم همکاری می‌کردم، لذا بار اصلی این پروژه بر عهده محمد شایسته بوده است.

رامبد جوان افزود: ما هر دو از همکاری با پرویز شهبازی افتخار می‌کنیم و کار با یک کارگردان خوش ذوق، باهوش و با استعداد بسیار لذت بخش بود

هومن سیدی بازیگر فیلم طلا گفت: در خصوص شخصیت در فیلم باید خود جناب شهبازی نظر دهد. من اول از همه کار کردن با پرویز شهبازی برایم جذاب بود. چیزی که درباره شخصیت جالب بود این بود که اتفاقاتی که به وجود میاورد اینقدرها در قصه بزرگ شده به نظر نمی‌آمد و اینقدر فیلمنامه روان و حقیقی جلو می‌رفت که وقایع با اینکه به چشم نمی‌آید امت تاثیر گذار است.

شهبازی درباره داستان فیلم گفت: این داستان واقعی نیست و کاملا تخیلی است،‌ من با اینکه فیلمهایم رئال است اما سعی می‌کنم از این رئالیته عبور کنم.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید