جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

فیلم شبی که ماه کامل شد چهارمین اثر سینمایی نرگس آبیار،‌ نویسنده،‌فیلمنامه نویس و کارگردان جوان سینمای ایران است که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

نرگس آبیار که طی سالهای اخیر، ساخته‌هایش مورد تحسین مخاطبان و صاحبنظران عرصه سینما قرار گرفته است پس از آثار فاخری چون شیار 143 و نفس، امسال فیلم شبی که ماه کامل شد را به علاقمندان سینما عرضه کرده است.

فیلم شبی که ماه کامل شد
نرگس آبیار کارگردان شبی که ماه کامل شد

فیلم شبی که ماه کامل شد پس از گذشت روزهای نخستین جشنواره سی و هفتم با جلب رضایت مخاطبانش در بین فیلمهای برتر از نگاه مخاطبان قرار گرفته است.

فیلم شبی که ماه کامل شد
فیلم شبی که ماه کامل شد

بازیگران فیلم فیلم شبی که ماه کامل شد؛

الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی، پدرام شریفی ، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان

خلاصه داستان؛

این فیلم روایت واقعی از ازدواج عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروه جندالله با فائزه منصوری است که پس از ازدواج به پاکستان فرار میکنند و طی ماجراهایی برادر فائزه شهاب منصوری توسط عبدالمالک به قتل میرسد و …

فیلم شبی که ماه کامل شد
فیلم شبی که ماه کامل شد

عوامل دیگر فیلم؛

محمدحسین قاسمی (تهیه کننده)، نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی (نویسنده)، مسعود سخاوت دوست (موسیقی)، ایمان امیدواری (چهره پرداز)،‌ سامان لطفیان (فیلمبرداری)، حمید نجفی راد (تدوین)

نشست خبری فیلم وقتی که ماه کامل شد؛

نشست خبری فیلم شبی که ماه کامل شد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم،‌تهیه کننده و دیگر عوامل فیلم یکشنبه شب در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

نرگس آبیار کارگردان فیلم شبی که ماه کامل شد در پرسش به سؤالی درباره فضای جدید فیلم نسبت به دیگر آثارش گفت: موضوع فیلم از سالها قبل ذهن مرا به خود مشغول کرده بود و سال گذشته با طرحی از آقای اصفهانی به من پیشنهاد شد. من پس از مطالعه طرح دیدم داستان فضای زنانه‌ای دارد و چون این مورد علاقه من است تصمیم گرفتم که این فیلم را بسازم.

قاسمی تهیه کننده فیلم هم در خصوص ساخت فیلم گفت: ساخت این فیلم به خاطر لوکیشن‌ها و به دلیل تمرکز امکانان در تهران و … شرایط سختی داشت و همچنین کار در کشور پاکستان که هم از لحاظ بروکراسی و هم به دلیل شرایط امنیتی بسیار سخت بود.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گزاری این فیلم کاملا خصوصی است و طرح آن سفارش هیچ نهادی نیست. اما در حین ساخت فیلم، تلخی‌هایی رخ داد که جای گله‌گزاری دارد ولی من در این جشن سینمایی ترجیح می‌دهم درباره آن صحبت نکنم.

هوتن شکیبا در واکنش به انتظار گرفتن جایزه توسط او در اختتامیه گفت:دروغ است اگر بگویم به جایزه فکر نمی‌کنم اما در خود این توقع را ایجاد نمی‌کنم. فعلا همین واکنش‌های مثبت مخاطبان را به عنوان جایزه می‌پذیرم.

شکیبا در خصوص بازی در نقش برادر ریگی گفت: این نقش، سختی‌های خودش را داشت،‌هم شرایط فیلمبرداری سخت بود و هم خود کاراکتر و من در اینجا مدیون خانم آبیار هستم هم به خاطر اعتماد ایشان و هم به خاطر راهنمایی‌ها و کمکهایشان.

شبنم مقدمی که به شدت متاثر شده بود درباره نقشش در فیلم گفت: من اولین بار بود که این فیلم را به صورت کامل می‌دیدم و هنوز از دیدن خودم در فیلم هیجان زده هستم و به شدت تحت تاثیر مادرانگی نقش قرار گرفتم. خانم آبیار ک  طرح جامعی از نقش به من داده بودند و من از ایشان سپاسگزارم که نقشی را به من دادند که کمتر بازیگری بخت بازی در آن را پیدا می‌کند. امیدوارم اتفاق درستی در این نقش افتاده باشد.

فرشته صدر عرفایی نیز گفت: خانم آبیار این نقش را فوق‌العاده زیبا نوشتند و به خوبی آنرا می‌شناختند و آقای امیدواری با گریم بسیار زیبا به این نقش کمک کردند.

آبیار در پاسخ به پرسشی درباره زمان فیلم گفت: اینکه سالیانی است می‌خواهیم جابیاندازیم که فیلم نود دقیقه است اتفاق خوبی نیست، نمی‌شود در نود دقیقه سیر تحول یک داستان را به خوبی بیان نمود. اگر صحنه‌هایی از بخش اول فیلم را کم می‌کردم شاید این حس خاص برای بیننده در نیمه دوم فیلم رخ نمی‌داد.

آبیار در ادامه افزود: موضوع فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی نبود،‌ من تنها از زاویه یک زن و عشق او به ماجرای افراط‌گرایی دینی در آن منطقه پرداخته‌ام و خواستم بگویم حتی عشق می‌تواند قربانی گردد. من این فیلم را به خاطر مردم سیستان و بلوچستان ساختم،‌به خاطر رنجی که این مردم از افراط‌گرایی می‌برند.

قاسمی تهیه کننده وقتی که ماه کامل شد در ادامه بیان داشت: یکی از تلخی هایی که نمیخواستم درباره‌اش بگویم همین سنگ‌اندازی‌های برخی از مسئولین بود که به ما اعتراض داشتند چرا از توفیقات نیروهای ایرانی در دستگیری سرکرده جندالله صحبتی در فیلم نشده است. اما هدف ما اصلا این موضوع نبوده است و این زیبا نیست که به خاطر این موضوع هر روز برای ما دردسر درست شود که حتما در جای دیگری به آن خواهم پرداخت.

3.3/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید