جشنواره ۳۶/ معرفی فیلم مصادره به کارگردانی مهران احمدی

گزارش نشست خبری جنجالی و متفاوت فیلم مصادره

مصادره اولین تجربه کارگردانی مهران احمدی در مقام کارگردانی است که در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. مهران احمدی نامی آشنا در دنیای بازیگری ایران است.

احمدی بازیگری را در اوایل دهه هفتاد با حضور در سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد و اولین حضورش در پرده سینما مربوط به فیلم آدم ساخته عبدالرضا کاهانی است که به عنوان بازیگر، برنامه ریز و دستیار کارگردان با کاهانی همکاری کرده است. کارگردان فیلم مصادره پیش از این کارگردانی را با ساخت یک فیلم کوتاه با عنوان ساکنین محترم تجربه کرده بود. امسال احمدی با عنوان بازیگر و کارگردان در جشنواره حضور دارد تا خود را در برابر نظرات منتقدان محک زند. احمدی مصادره را در ژانر کمدی ساخته که در حقیقت یک کمدی قصه‌گو و روایت‌گر است.

بازیگران فیلم مصادره؛

می‌توان به جرئت گفت که مصادر بهترین‌های سینمای ایران در زمینه بازیگری را به خدمت گرفته است. بازیگرانی چون رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مهران احمدی، ملینا الیسا و ….

عوامل فیلم مصادره ساخته مهران احمدی پیش از نمایش فیلم در پردیس سینمایی ملت

خلاصه داستان مصادره؛

مصادره روایت زندگی یک ساواکی در دهه پنجاه شمسی است در خلاصه منتشر شده فیلم آمده است: ایران خیلی بزرگه ولی ماهم خیلی بدشانسیم…

عوامل دیگر فیلم؛

محمدحسین قاسمی (تهیه کننده)، علی فرقانی (نویسنده)، مسعود سخاوت دوست (موسیقی)، مسعود سلامی (فیلمبردار)، سجاد پهلوان زاده (تدوین)

فیلم مصادره در جشنواره سی و شش

نشست خبری فیلم مصادره اولین تجربه فیلم سازی مهران احمدی با حضور کارگردان و جمعی از عوامل فیلم از جمله رضا عطاران، هومن سیدی، هادی کاظمی و… بعدازظهر جمعه بیستم بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه مهران احمدی کارگردان فیلم گفت خدا رو شکر که فیلم باعث خنده شد. من سعی کردم بی طرف به ماجرا نگاه کنم و قصد گوشه کنایه زدن به کسی را نداشتم. این فیلم اصلا سیاسی نیست و سعی داشتم واقعیت‌ها را نشان دهم. مهران احمدی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا گذاشتن صحنه‌ای که بازجو و متهم یک نوع غذا می‌خورند برای دلبری بوده گفت: خیر من هر چه که دیده‌ام را می‌گویم واقعا غذا می‌آورند و خودشان هم از همان غذا می‌خورند. یعنی دیدم که میگم،‌شما تا حالا رفتید؟ ولی من رفتم و برای من قیمه آوردند و خودش هم قیمه خورد.

 

نشست مطبوعاتی مصادره ساخته مهران احمدی

در ادامه این نشست که با خنده چندباره حضار همراه بود احمدی در خصوص مشاوره نرگس آبیار گفت: نمیشود کسی که راجع به جنگ فیلم می‌سازد طناز هم باشد؟ اتفاقا خانم آبیار به شدت آدم طنازی هستند. حتی آقای قاسمی هم ما را بیچاره کرده بود از طنازی. احمدی درباره کار با چند بازیگر که خود کارگردان هستند گفت: دوستان من اینقدر حرفه ای هستند که هیچ مشکلی در این باره نداشتیم. احمدی در خصوص سبک فیلم گفت: من مبدع این سبک نیستم اما به نظرم هم تراژدی را میشود در قالب کمدی گفت و هم کمدی را در قالب تراژدی. احمدی در خصوص حذف بخشی از فیلم در اکران گفت: چرا باید فیلمم حذف شود، چیزی نگفتیم، اگر بخواهد چیزی حذف شود خودم را جلوی ارشاد آتش میزنم(خنده حضار). احمدی در خصوص صدای ناصر طهماسب و کارهای سیاسی ایشان گفت: من صدای ناصر طهماسب را نگاه کردم. صدای او برای من هارال لوید است و من کاری به کارهای دیگر ایشان ندارم. احمدی در ادامه افزود: من همه آنچه از کودکی تجربه کرده بودم را در این فیلم به کار بردم مثلا سکانس کاباره را از روی فیلم کندو برداشتم. من واقعا در این فیلم بی طرف نگاه کرده ام.

مهران احمدی در نشست خبری فیلم مصادره

من بی طرفی را در مورد وقایع عرض می‌کنم. بحث من در فیلم شخصیتها نیست بلکه در خصوص موقعیتهاست. شخصی مجبور به ترک وطن می‌شود و همه چیزش را از دست می‌دهد. شخصیت همه ما در وطن شکل می‌گیرد. به نظر من جمله کلیدی فیلم این دیالوگ است که می‌گوید ایران خیلی بزرگ است ولی ما هم خیلی بدشانسیم.

سلامی تهیه کننده فیلم در خصوص ساخت این فیلم گفت: ما آخر نفهمیدیم ارزشی هستیم یا ضد ارزشی ولی اینکه فیلم در خصوص مصادره انقلاب است این می‌تواند یک برداشت شخصی باشد. نویسنده فیلم هم در این خصوص گفت هدف ما در وهله اول ساخت یک فیلم کمدی بود ولی این یک داستان است و ممکن است برداشتهای مختلفی از آن شود

رضا عطاران بازیگر مصادره در خصوص شباهت بازیش با دیگر فیلمها گفت: سعی کردم کاراکترم با فیلمهای دیگر متفاوت باشد و به نظرم متفاوت هم بوده است. احمدی هم در این زمینه گفت بیشتر کمدین‌ها یک شخصیت خاص را بازی می‌کنند و به نظرم این می‌تواند به این بحث پایان دهد. عطاران در خصوص انتخاب این فیلم برای بازی گفت: قصه اصلی فیلم خیلی خیلی برایم جذاب بود و هنوز هم برایم جذاب و نو است. اینکه یک ساواکی ساده برای شغلش چه مشکلاتی پیدا کرده نکته مهمی بود.

رضا عطاران و هومن سیدی در نشست خبری فیلم مصادره

هومن سیدی نیز در ابتدای سخنانش از اتفاقی که در نشست خبری مغزهای کوچک زنگ زده پیش آمد عذرخواهی کرد و گفت: سینما در درجه دوم قرار دارد و در درجه اول اخلاق و رفاقت‌های ماست که مهم است. سیدی در خصوص تفاوت بازی در این فیلم با حال و هوای فیلمهایش گفت: اتفاقا من در زندگی شخصی به کاراکترهای این فیلم بیشتر نزدیکم اما این تصورات هم هست مثلا وقتی اعترافات را ساختم میگفتند این ذهنیات خودش است و کلا دیوانه است. بطور کلی کسی که کنار عطاران و احمدی بازی می‌کند نمی‌تواند طناز نباشد. آقای قاسمی هم بسیار خارق العاده است و من از نتیجه کار بسیار راضیم.
در آخر مهران احمدی گفت: من یک اعتراضی به نتایج آرای مردمی داشتم ولی تیم منسجمی را فرستادم دیدم همه چیز درست است و مردم تا سه صبح جلوی سینما صف می‌کشیدند تا بگویند این فیلم را نمی‌پسندیم. من فقط برایم جالب بود که اگر نمی‌پسندند چرا تا نیمه شب در صف می‌ایستند. من چیزهای زیادی در این روزها دیدم، بگم…. من تهیه کننده‌ای دیدم که با ده میلیون سانس فوق العاده گرفت، سینماهایی که بلیت‌ها را از مردم می‌گرفتند تا خودشان رای دهند و … من برای رضایت مردم فیلم ساختم و جشنواره در اولویتم نبود ولی من جواب زحمات این گروه را نمی‌توانم بدهم.

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم