تمرین هایی برای تسکین درد عصبی دیابت

اگر به علت دیابت، درد عصبی یا نوروپاتی محیطی دارید، شواهدی وجود دارد که فعالیت فیزیکى ممکن است موجب بهبود یا تشدید درد عصبی دیابت شود.

نبض ما– در این مطلب تمرین هایی برای بهبود درد عصبی دیابت را به شما معرفی کنیم.

دیابت بی مزه

انجام ورزش های سبک

درد عصبی دیابت با تمرینات ساده ورزشی بهبود می یابد. تمرینات ساده و سبک برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت مفید و قابل تحمل هستند. تمرین هایی مانند شنا، ایروبیک در آب و یوگا معمولا انتخاب های خوبی هستند.

این تمرین ها همچنین ممکن است به شما در بهبود مهارت های تعادل و آرامش کمک کنند. تمرینات سنگین ممکن است علائمی مانند نوروپاتی محیطی را بدتر کنند یا موجب آسیب شوند. انجام ورزش های سبک به بهبود درد عصبی دیابت کمک می کند.

ورزش کردن

غلبه بر ترس

برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت و نوروپاتی محیطی، یک برنامه ورزشی منظم چیزی است که آن ها برای مدتی انجام نداده اند. شما باید ورزش کنید، اما به آرامی و به تدریج در طول روزها و هفته ها شروع کنید. می توانید حدود 30 دقیقه در روز، پنج بار در هفته ورزش کنید.

تمرین تعادل

با نوروپاتی محیطی (بیماری اعصاب محیطی)، گاهی ایجاد تعادل دشوار است. با انجام برخی تمرینات ساده، مى توانید تعادل را بهبود بخشید. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از بازوهای خود به آرامی از روی یک صندلی بلند شوید تا به شما کمک کند.

این تمرین را می توان به راحتی چندین بار در طول روز تکرار کرد و می تواند نشان دهد شما توانایی انجام کارهای ساده را بدون درخواست کمک از دیگران دارید. تعادل بهبود یافته به شما کمک مى کند که گام دیگری در برنامه ورزشی خود بردارید و تسکین درد عصبی دیابت تان کمک کنید.

ورزش تعادلی

راه رفتن با نوک پا

تمرینات دیگری هم وجود دارد که می تواند تعادل را بهبود بخشد. برای مثال، ایستادن نزدیک به یک جسم ثابت (یک میز یا یک صندلی). باید به آرامی روی انگشتان خود بلند شوید و موقعیت خود را تا زمانی که می توانید حفظ کنید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید و بهتر است حداقل سه بار تکرار شوند،

راه رفتن روی نوک پا

تعادل در یک پا

افزایش دشواری در ورزش می تواند مزایای بسیار خوبی برای کسانی که با نوروپاتی محیطی ناشی از دیابت دارند، داشته باشد. یکی از این کارها تلاش برای تعادل بر روی یک پا است.

قبل از تلاش برای انجام این کار باید در کنار یک شیء پایدار در حالت تعادل قرار بگیرید. تلاش برای انجام تعادل روی هر پا برای 30 ثانیه بدون تکیه به یک جسم ثابت، یک هدف معقول است. این کار علاوه بر اینکه به اعتماد به نفس، قدرت و تعادل شما کمک می کند، می تواند در تسکین درد عصبی دیابت موثر باشد.

چکاپ قبل از ورزش

لازم است برای تسکین درد عصبی دیابت ، قبل از هرگونه ورزشی با پزشک تان مشورت کنید. پزشک شما احتمالا قلب، چشم ها و پاهای شما را برای تعیین بهترین نوع ورزشى که می توانید بسته به هرگونه معلولیت انجام دهید، بررسی می کند. مراقبت های ویژه ی پا باید انجام شود چرا که نوروپاتی محیطی ممکن است زمانی به میان آید که شما متوجه تاول و زخم هایى روی پاهایتان شوید که در حال پیشرفت باشند.

سرطان پروستات در مردان

کفش مناسب

افراد دیابتى مبتلا به نوروپاتی محیطی باید توجه ویژه ای به پاهایشان داشته باشند. یک جفت کفش ورزشی مناسب یکی از راه های خوب برای جلوگیری از مشکلات پا، مانند زخم، خراش یا تاول است. کفش نامناسب می تواند درد عصبی دیابت را بدتر کند.

همراه داشتن خوراکى قندى

افراد مبتلا به دیابت که ورزش مى کنند بهتر است همراه خود یک خوراکى داشته باشند تا در صورت افت قند خون به دلیل ورزش چیزى بخورند.

قند خون و ورزش

برای افرادی که مبتلا به دیابت با نوروپاتی محیطی (نوروپاتی یک نوع اختلال عصبی می‌باشد که روی مقدار حساسیت و تحریک‌ پذیری اعصاب دست و پا اثر می‌گذارد.) یا مشکلات دیگری هستند، ایده خوبی است که میزان قند خون قبل و بعد از ورزش را چک کنند.

اگر متوسط ​​قند خون شما بیش از 250 میلی گرم در دسی لیتر باشد و شما دیابت نوع یک داشته باشید، ممکن است بخواهید کتون ها در ادرار را بررسی کنید. اگر کتون ها متوسط ​​یا زیاد باشند، تمرین باید تا زمانی که سطح کتون پایین یا صفر شود ،به تعویق بیفتد.

با دوستان ورزش کنید

درد عصبی دیابت کلافه کننده است اما ورزش می تواند برای فرد مبتلا به دیابت علاوه بر لذت، یک رویداد اجتماعی باشد. شما و یک دوست می توانید زمان خوبی داشته باشید و یکدیگر را تشویق کنید تا به آرامی پیشرفت کنید.

کار جدیدی را امتحان کنید

هنگامی که اعتماد به نفس و تعادل بیشتر ایجاد کردید، ممکن است زمان برای انجام یک فعالیت جدید باشد. برخی از پیشنهادات شامل بولینگ، رقص، گلف، و یا هر ورزش دیگری است که از فعالیت روزانه شما متفاوت است.

به طور کلی افراد مبتلا به دیابت همیشه باید با پزشکان خود در مورد این که کدام برنامه ورزشی برای آنها مناسب است مشورت کنند. افراد مبتلا به دیابت نیاز به تمرین منظم در درمان مداوم خود دارند تا درد عصبی دیابت بهبود یابد.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سیمین سه شنبه ۲ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    من در مورد بیماری مادرم سوال داشتم.تابستان سال قبل در بیمارستان کرمانشاه توسط دکتر رای آنژیوگرافی شدن و گفتن که یکی از رگ هاشون گرفتگی داره اردیبهشت امسال در بیمارستان مرکز قبل تهران بستریشون کردیم و دوباره آنژیوگرافی وffr شدن و طبق تشخیص پزشکشون دکتر امیرزادگان گفتن که درصد گرفتگی کم هست و نیازی به بالن گذاشتن نیست اما این موضوع رو به خود مادرم نگفتیم و به توصیه پزشکشون بهشون گفتیم که گرفتگی رگشون باز شده
    وضعیتشون تقریبا بهتر از قبل شد تا اینکه تقریبا یک هفته س احساس تنگی نفس زیاد و گاهی درد قفسه سینه دارند خودمون شهرستان مریوان زندگی میکنیم و کمبود متخصص و امکانات داریم خیلی ممنون میشم علتش رو و راه درمانش رو توضیح بدید‌.
    ممنونم از زحماتتون
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۲ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشدخدمت جناب دکتر راستش من باردارهستم یه جنین 25هفته دارم که سینداکتیلی دست چپ داره و گفتن VSDقلب داره وبزرگ هست دکتربه من نامه مراجعه به پزشکی قانونی داده ونوشتن هراقدامی انجام شود میخواستم بپرسم بنظرشماراهی دارم یاخیر؟آیااین بچه مشکل سازمیشه؟آیاختم بارداری بایدانجام بشه؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۵ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    سلام الان چند روزی هست که احساس گرفتگی قلب رو در سینم حس میکنم و بسیار ترسیده ام
    انگاری ی چیزی تو مشتت نگه داشتی
    ورزش هم میکنم ولی مشگل یا دردی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر کامران حسین زاده سه شنبه ۱۵ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      شما سن خود و سابقه چنین دردهایی را نفرمودید
      به طور کلی چنانچه دردها ی سینه با ورزش یا تحرک افزایش یابد نیاز به بررسی بیش‌تر دارند

      دکتر کامران حسین زاده
      متخصص قلب و عروق و جراح قلب

      https://dr-hoseinzadeh.com
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    با سلام 25 سالمه پرولاپس دریچه میترال همراه با نارسائی خفیف میترال دارم، از قرص سیلدنافیل استفاده کردم برای نعوظ بعد از اون دو روز بعدش قلبم شروع به درد کرده تا 3 هفته خواستم بپرسم ممکن نارسائی دریچه میترالم از خفیف به متوسط عود کرده باشه با مصرف این قرص؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین نجفی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)


      دکتر محمد حسین نجفی
      متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی
      https://drhsnajafi.com
  • تصویر کاربر جعفرزاده دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    با سلام
    مادر من به دليل گرفتگي عروق مجبور به خوردن آسپرين مي باشد به همين دليل ميزان پلاكت خون ايشان پايين آمده ميخواستم يك راه درمان پيشنهاد بفرماييد. البته مدت 5 ماه اسيد فوليك استفاده كردند كه باعث بهبود شد ولي به محض قطع اسيد فوليك دوباره دچار كمبود پلاكت شدند. لطفا راهنمايي بفرماييد.
    با سپاس
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام
      کاهش تعدادپلاکت دلایل مختلفی دارد که یکی مصرف اسپرین است تعدادپلاکت در تصمیم گیری مهم است
      باید با متخصص خون هم مشورت کنید و کلیه مدارک پزشکی بررسی شود
      دکتر محسن صادقی قهرودی
      متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

      http://drghahrodi.com
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    باسلام وتشکر پدر من مشکل ریوی دارن(امبولی و ادم)یک ماه بستری شدن دکترا گفتن قلبشم بزرگ شده تو یک ماهی که بستری بودن انتی بیوتیک تزریق کردن ورم دستو پاش رفع شد اما بعد دو هفته که اوردیمش احساس تنگی نفس داره وورم دستو پاش خیلی زیاد شده فشارشم از16پایین نمیاد ضربانشم زیر شصته ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      توسط متخصص قلب مورد ويزيت و معاينه قرار بگيرند
  • تصویر کاربر بهدادفاضلی یکشنبه ۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام .اقای دکتر من نوزدهم برج دچار تشنج بعلت مسمومیت سربی شدم انزیمای کبدی بالا رفت و گلبولای قرمز هموگولوبین و هماتوکریت پایین اومدن گازهای خونی هم افت کردن ولی تو بیمارستان تشنج کردم .البته یک ماه پیشم اکو کردم و تقریبا خوب بود .ولی بعد از بیمارستان هم تند ضربانی دارم هم درد قفسه واضطراب البته بیمارستان لقمان با وجود تشنج بدون اکوونوار مرخصم کردن .میخواستم بپرسم اینا به قلب ربطی داره و باید دوباره اکو بکنم و ایا کم خونی خطرناکه وایا تشنج به دریچهای قلبی اسیب میزنه یا نه
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما یکشنبه ۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر hldvrvfhkd شنبه ۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    با سلام و ادب. بنده با علامت درد قفسه سینه حین کار روزانه و استراخت به متخصص قلب مراحعه گردم . ایشان آزمایش اکو برای من انجام دادند و گفتن قلب سالم است و...اما در آزمایش اکو تست میترال را نرمال نزدند و گزینه های thickened prolapse flail را علامت زندند اما گفتند بسیار جزیی است و نگران نباشید و....من بسیار ناراخت هستم که چرا باید در 28 سالگی و با توجه به اینکه اهل ورزشو...هستم چنین مشکلی داشته باشم لطفا مرا ارهنمایی کتید
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما شنبه ۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      براي اطلاعات بيشتر ميتوانيد به سايت زير مراجعه كنيد
      www.drhsnajafi.com
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    در بالا رفتن از پله وسربالایی نفس کم می آورن وفکر میکنم نمیتونم نفس بکشم وخیلی تند قلبم میزند ودرددرقلبم احسا س میکنم 47 سال دارم متاهل هسم با دو فرزند
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      لازم است به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات