روش های از بین بردن سریع جای جوش

از بین بردن جوش صورت در یک روز به راحتی امکان پذیر است. جوش ها می توانند درمان شوند اما از بین بردن سریع جای جوش که باقی می ماند دشوار است. اما چگونه می توان در کوتاه ترین زمان جای جوش را از بین برد؟

جوش های هورمونی و آکنه می توانند لکه هایی بر روی صورت شما ایجاد کنند. زمانی که که باکتری ها در منافذ پوست نفوذ می کنند، عفونت خود را به صورت جوش نشان می دهد.

برای از بین بردن جوش، فرد به طور قطع نباید به بازی، فشار دادن یا تخلیه جوش بپردازد. انجام این کار می تواند باکتری هایی که منجر به آکنه شده اند را در سطح پوست پخش کنند و در این صورت خطر عفونت جوش و ایجاد زخم آکنه افزایش پیدا می کند.

از بین بردن جوش در چند ثانیه

با نزدیک شدن به ایام نوروز و گرم‌تر شدن هوا و همچنین میل کردن شیرنی‌جات مختلف عید جوش زدن در این ایام بسیار رایج است. از طرفی رفت و آمد، دید و بازدید و مهمانی در این ایام بسیار زیاد پیش می‌آید. با این حساب سریعترین روش از بین بردن جای جوش چیست؟

راهکارهای زیر را برای از بین بردن جای جوش در کمترین زمان امتحان کنید:

از بین بردن سریع جای جوش با یخ

از بین بردن سریع جای جوش با یخ

استفاده از یخ یکی از سریعترین روشها برای از بین بردن جای جوش است.  یخ برای جوش‌های التهابی مفید است و بعید است که برای انواع غیر التهابی کار کند( منظور از غیر التهابی جوش‌های سرسیاه است).

کاهش تدریجی اندازه جوش با یخ در نهایت می تواند باعث شود که به طور کامل از بین برود. استفاده از یخ برای آکنه های التهابی می‌تواند قرمزی را کاهش دهد، در نتیجه جوش‌های شما کمتر قابل توجه می‌شوند.

روش استفاده از یخ برای جوش

یک حبه یخ را در یک دستمال کاغذی بگذارید و آن را به مدت پنج تا 10 دقیقه در منطقه آسیب دیده بمالید. این روند را دو بار تکرار کنید و 10 دقیقه وقفه بین هر مرتبه برقرار کنید.

خمیردندان برای رفع جوش آبدار

خمیردندان برای رفع جوش آبدار

برای از بین بردن جوش در چند ثانیه خمیردندان روش بسیار موثری است. خمیردندان اگر بعد از روش یخ گذاشتن استفاده شود، بیشترین تاثیر را دارد. توجه کنید که حتما از خمیردندان های با رنگ سفید استفاده کنید. به عبارت دیگر مثلاً از خمیردندان‌های ژله‌ای و یا چند رنگ استفاده نکنید.

نحوه استفاده از خمیردندان برای جوش

به محض اینکه احساس کردید صورتتان در حال جوش زدن است، کمی خمیردندان سفید را روی آن نقطه بگذارید و صبر کنید حین خواب شبانه آنجا بماند و خشک شود.
پس از بیدار شدن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. برای اثر دهی بیشتر می‌توانید این کار را در طی روز دوباره تکرار کنید. البته توجه کنید برای اینکه تاثیر آن را ببینید باید صبر کنید خمیردندان خشک شود که حدود نیم ساعتی وقت نیاز است.

توجه: خمیردندان ممکن است برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین با احتیاط کامل و به روشی که گفته شد از این راهکار استفاده کنید و در صورت حساسیت زیاد از سایر روش‌های ذکر شده در اینجا بهره ببرید.

از بین بردن جای جوش با آبلیمو

از بین بردن جای جوش با آبلیمو

برای درمان سریع جای جوش از آب لیمو تازه استفاده کنید. آب لیمو خاصیت لایه برداری قوی دارد و حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که ماده‌ای رایج در انواع کرم های روشن کننده پوست است. همچنین آبلیمو تازه می‌تواند پوست را جوانسازی کند.

روش استفاده از آبلیمو برای درمان جای جوش

آب لیموترش را در یک کاسه بگیرید. اگر پوستتان حساس است آن را با کمی آب مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پنبه، آب لیموی تازه را بر روی جای جوش بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید.

پس از شست و شو، صورت خود را با یک مرطوب کننده ملایم مرطوب کنید. چرا که آب لیمو می تواند باعث از بین بردن جای جوش در کمترین زمان شود  و جای جوش ها را کمرنگ کند اما همزمان واقعا می تواند باعث خشکی پوست نیز گردد.

بخور برای رفع سریع جای جوش

بخور صورت می تواند به شما برای رفع جای جوش کمک کند. این یک روش عالی برای تمیز کردن منافذ پوست و همچنین جلوگیری از آکنه است. بخور صورت می تواند در صورت انجام دادن صحیح، نتایج عالی را به شما ارائه دهد.

بخور باعث باز شدن منافذ پوست و بیرون راندن میکروب و چربی‌های اضافی پوست شود.

روش استفاده از بخور برای رفع جای جوش

بخور برای رفع جای جوش

  • یک  قابلمه بزرگ را پر از آب جوش کنید. برای نتایج بهتر مقداری گل بابونه و یا رزماری در دقایق آخری که آب میخواهد به جوش بیاید به آن اضافه کنید.
  • یک پارچه تمیز کلفت و یا یک حوله بزرگ بردارید و روی سر خود بگذارید.
  • ظرف را جای امنی مثلاً کف اتاق بگذارید و صورت خود را در فاصله حدود بیست سانتی متری از آن قرار دهید.
  • حوله را روی سر خود قرار دهید تا بخار آب در محیط پخش نشود.
  • به مدت پنج الی ده دقیقه صوررتان را بخور دهید.
  • بلافاصله صورت خود را با آب سرد بشویید.
توجه: اگر پوست حساسی دارید، برای جلوگیری از سوختگی احتمالی، صورت خود را با فاصله بیشتری از ظرف قرار دهید.

از بین بردن جای جوش سریع با خیار

 

آب خیار می تواند به آرامش پوست شما کمک کند. هیدراته ماندن پوست کمک می کند تا سموم  از صورت دفع شده و پوست سالمی داشته باشید. خیار همچنین سرشار از اسید پانتوتنیک یا ویتامین B-5 است که از آن برای درمان آکنه در محصولات پوستی بسیار استفاده شده است.

همچنین خیار غنی از ویتامین آ و پتاسیم است. بسیاری از مردم خیار را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار می دهند تا از زخم های آکنه و انواع دیگر لکه های صورت خلاص شوند.

روش استفاده از خیار برای رفع جای جوش

خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید شب باقی بماند. صبح صورت خود را با آب گرم شست و شو دهید. هر چند که یک شبه از شر جای جوش های خود خلاص نمی شوید، اما پوستتان تمیز و با طراوت می شود. شما باید روزانه از این روش استفاده کنید تا جای جوش هایتان کمتر شود.

از بین بردن جوش صورت در یک روز

ممکن است این روش ها باعث از بین بردن جوش صورت در یک روز شوند. پس با دقت و مراقبت به انجام آن ها بپردازید. برای این کار ابتدا با یک شوینده ملایم به شستشوی ناحیه جوش بپردازید. پس از شستشو این قسمت را با یک حوله خشک تمیز کنید.

درمان های خانگی بهترین روش برای کاهش و از بین بردن سریع جای جوش صورت می باشد. البته شما می توانید از کرم های روشن کننده پوست برای پاک کردن لکه های تیره آکنه نیز استفاده کنید.

پماد برای از بین بردن جای جوش

از یک پماد مناسب برای خشک کردن جوش استفاده کنید. مثال هایی از این پماد ها می تواند مواد طبیعی یا شیمیایی مختلف باشند. برای مثال روغن درخت چای، بنزوئیل پراکسید یا سالیسیلیک اسید چنین خاصیتی دارند. این پماد را بر روی جوش و ناحیه اطراف آن بمالید و برای این کار از دستان کاملا تمیز خود استفاده کنید، تا بدین شکل بتوانید منافذ و ساختار زیر آن را به خوبی پوشش دهید.

استفاده از پماد‌های خانگی

اگر فرد هیچ گونه پماد خشک کننده ای در اختیار نداشته باشد، می تواند از روش های خانگی نیز استفاده کند. برای مثال خرد کردن آسپرین و تبدیل آن به خمیر با مقدار اندکی آب می تواند چاره ساز باشد. همچنین می‌توان از روغن درخت چای بهره برد.

استفاده از پماد‌های تخصصی

استفاده از لوسیون کالامین نیز می تواند به خشک کردن جای جوش نیز کمک کند. می توانید از پمادهای درمانی تخصصی یا ماسک ها استفاده کنید و آنها را به صورت مستقیم بر روی جوش قرار دهید.

برای مثال ماسک رس برای لکه ها به کار می رود یا می توانید از ماسک نقطه ای آکنه استفاده کنید. ماسک نقطه ای آکنه به تکه هایی گفته می شود که لکه های آکنه را پوشش می دهند و دارای محلول های خشک کننده ای نظیر روغن درخت چای یا سالیسیلیک اسید هستند.

در ادامه چند روش طبیعی برای از بین بردن سریع جای جوش ارائه شده است.

استفاده از جوش شیرین

از بین بردن جوش در چند ثانیه

جوش شیرین خواص لایه برداری دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان یک درمان برای از بین بردن سریع جای جوش استفاده کرد. روش استفاده:

جوش شیرین را در کاسه ریخته و به آن آب اضافه کنید تا به شکل خمیر در آید. در این صورت شما یک سدیم بی کربنات خمیری شکل تهیه کرده اید. خمیر را بر روی جای جوش های خود بمالید و صبح صورت خود را بشویید.

جوش شیرین باعث می شود که صورتتان شفاف شود و برق بزند. شما همچنین می توانید از آب گل رز (گلاب) بجای آب استفاده کنید. که در اینصورت برای جوانسازی و شفافیت پوست موثر است. با استفاده ی منظم می توانید جای جوش های خود را در عرض چند روز تا ۱ هفته از بین ببرید.

عسل درمانی

عسل درمانی برای از بین بردن جای جوشعسل یک درمان خوب برای آکنه و جوش های قرمز و ملایم است. چرا که خواص ضد باکتری دارد و درمان طبیعی برای بسیاری از مشکلات پوستی است. شما همچنین می توانید از عسل طبیعی و اصل برای روشن کردن پوست خود و از بین بردن جای جوش های صورت استفاده کنید. روش استفاده:

عسل طبیعی را به طور مستقیم بر روی لکه های جوش خود قرار دهید.اجازه دهید شب بر روی صورت یا دست هایتان باقی بماند. صبح صورتتان را با آب شست و شو دهید. هر روز این دستورالعمل را تکرار کنید تا جای جوش های شما به صورت سریع و دائمی از بین برود.

سیب زمینی برای از بین بردن سریع جوش

آب سیب زمینی یکی از بهترین درمان های خانگی برای لکه های تیره و جای جوش است. روش استفاده:

یک سیب زمینی تازه را به صورت ورقه های نازک ببرید. آنها را مستقیما بر روی جای جوش خود قرار دهید. چند دقیقه اجازه دهید که بر روی پوستتان باقی بماند .صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

شما همچنین می توانید از سیب زمینی به صورت ترکیبی، با ساختن ماسک سیب زمینی و عسل استفاده کنید. جای جوش شما ظرف چند هفته از بین می رود. همچنین:

از سیب زمینی می توانید برای رفع حلقه های تیره دور چشم نیز استفاده کنید.

آلوورا

استفاده از آلوورا برای از بین بردن سریع جای جوش

آلوورا حاوی آنزیم ها، مواد مغذی و پلی ساکارید ها می باشد و به عنوان ضد قارچ و ضد باکتری مفید است. به محض اینکه جوشی بر روی پوست شما شکل می گیرد، می توانید از آلوورا برای کاهش و از بین بردن جای آن استفاده کنید.

روش استفاده:

برگ آلوورای آبداری را انتخاب کنید و فشار دهید تا ژل آن از برگ خارج شود. با استفاده از نوک انگشتان خود جای جوش خود را با آن به آرامی ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید. همچنین اگر شما دارای لکه های سن و لکه های ناشی از گزش حشرات باشید نیز می توانید از ماسک آلوورا برای بهبود پوست خود استفاده کنید.

ماسک زردچوبه

زرد چوبه برای از بین بردن سریع جای جوش و لکه های آفتاب بسیار موثر است. روش استفاده:

پودر زرد چوبه، شیر و آب لیمو را مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل باشد. آن را بر روی ناحیه ی جای جوش قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود. پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید. از این درمان می توانید روزانه استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن زیتون و زرد چوبه نیز به جای ترکیب فوق برای از بین بردن سریع جای جوش صورت خود استفاده کنید.

از بین بردن لک جوش

برای از بین بردن لک جوش درمان های متفاوتی وجود دارند، بسیاری از این درمان ها می توانند به افراد در کنترل آکنه و کاهش جای زخم کمک کنند:

سالیسیلیک اسید برای از بین بردن لک جوش

در ادامه به معرفی چند روش خانگی رفع جای جوش می‌پردازیم:

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید ترکیبی طبیعی است که در ترکیبات محصولات مراقبت از پوست در برابر آکنه یافت می شود. سالیسیلیک اسید از بین بردن لک جوش ، سلول های پوستی و خرده های دیگری که در منافذ پوست به ایجاد آکنه منجر می شوند کمک می کند.

رتینوئیدها

بعضی از انواع معمول رتینوئیدها می توانند به خلاص شدن از زخم های آکنه کمک کنند. یکی از نویسندگان ژورنال درماتولوژی و درمان در این باره می گوید، رتینوئیدهای موضعی التهاب را از بین می برند، ضایعات آکنه را کاهش می دهند و بازسازی سلولی را سرعت می بخشند.

آلفا هیدروکسی اسیدها

اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAS) می توانند به خلاصی از سلول های مرده پوست و جلوگیری از منافذ مسدود شده کمک کنند. پزشکان ممکن است اسیدهای آلفا هیدروکسی را برای درمان آکنه و کاهش لک جوش به کار ببرند.

اسیدهای آلفا هیدروکسی شکل خفیفی از اسید هستند که به لایه برداری لایه بیرونی پوست می پردازند و بدین ترتیب لایه ای تازه و جدید زیر آن آشکار می شود. این فرآیند می تواند برای درمان تغییر رنگ ناشی از جای زخم نیز مفید باشد.

لاکتیک اسید

لاکتیک اسید می تواند به صورت یک لایه بردار آرام برای از بین بردن سلول های پوست مرده عمل کند. این اسید می تواند به کاهش اثر جای زخم ها و لک جوش  و نرم کردن بافت کلی پوست کمک کند.

درمان پزشکی رفع جای جوش

چندین درمان پزشکی رفع جای جوش و از بین بردن لک جوش ها در دسترس هستند. متخصص پوست می تواند روال های درمانی متفاوتی را بسته به نوع پوست افراد و درجه زخم های موجود پیشنهاد کند.

لایه بردارهای شیمیایی

برای رفع لک و جای جوش متخصص پوست می تواند نوعی از لایه بردار را پیشنهاد کند که مناسب نوع پوست بیمار، درجه سختی آکنه و زخم باشد.

تزریق

تزریق کورتیکواستروئیدها می تواند به درمان بافت لک و زخم ایجاد شده از آکنه کمک کند. این تزریق برای کسانی مفید است که از زخم های کلوئید یا هایپرتروفیک رنج می برند.

این درمان به طور معمول شامل چندین تزریق می شود. متخصص پوست می تواند این تزریقات را در مطب خود با فاصله چند هفته ای انجام دهد و نتایج را رصد کند.

درمان لیزر

درمان لیزری پوست تازه و جدید را بدون استفاده از مواد شیمیایی یا لایه بردار به سطح رویی پوست می آورد. این روش به حذف بالاترین لایه پوست می پردازد و بدین ترتیب سلول های پوست جوان تر زیر آن را آشکار می کند، موضوعی که به کاهش ظاهر بد زخم ها، رفع جای جوشها و آسیب های پوستی کمک می کند.

درمان لیزری برای همه افراد مناسب نیست، با این حال، موفقیت آنها به نوع زخم آکنه و نوع پوست افراد بستگی دارد.

میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ فرآیند وارد کردن سوزن های کوچک در پوست اطراف زخم می باشد، این فرآیند به تحریک بدن برای ساخت کولاژن بیشتر می پردازد. این کولاژن می تواند برای رفع لک جوش و از بین بردن جای آکنه با صاف کردن پوست کمک کند.

همچنین برای از بین بردن جای جوش می توانید این روش جدید را امتحان کنید:

از بین بردن جای جوش با ماسک دارچین

4.3/5 - (50 امتیاز)
منبع womensbest medicalnewstoday

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 نظر
  1. سیمین می‌نویسد

    همه روش ها عالی هستن و ممنون از مطالب مفیدتون.فقط اول جوش را با لیف و شامپو بشورید (صابون خودش برای بعضی پوست ها به خصوص پوست خشک باعث جوش میشود)
    بعد کمی بخور بدهید و بعد این ماسک ها رو استفاده کنید به سرعت و معجزه آسا جوش ها از بین رفته و پوست شگفت انگیزی خواهید داشت به خصوص برای صورت

    1. ناشناس می‌نویسد

      مطمعنی

      1. رویال می‌نویسد

        من که امتحان‌ کردم ببینم چطور میشه

        1. ناشناس می‌نویسد

          کدوم روش

  2. محمد جواد می‌نویسد

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون واقعا عالیین من جواب گرفتم

  3. خسته می‌نویسد

    سلام .۲۰ سالمه که چهار پنج ساله صورتم جوش میزنه جای لکه شم مونده دکترم میرم ولی فایده نداره .لطفا شما یه راهنمایی بکنید ممنون

  4. n می‌نویسد

    سلام. من صورتم جوش میزد و الانم میزنه البته کم. جای جوش های قبلیم رو صورتم مونده و فکر میکنم دلیلشم اینکه به جوش هام دست میزدم و گاهی اوقات زخمشون میکردم. برای بردن این جاهای جوش راه حلی موثر سراغ دارید؟ ممنون میشم جوابمو بدید. مرسی

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام…بنظر من بهترین کمکی که میتونی به پوستت بکنی اینه که بهش دست نزنی چون بهتر که نمیشه هیچ بدتر هم میشه…و پیشنهاد من واسه جوش و جای جوش صابون ان جی هستش خودم شرایط شما رو داشتم الان یک ماهه استفاده میکنم پوستم عالی شده دیگه جوشی روی پوستم نیس جای جوش ها هم رفتن..از عطاری هم میشه تهیه کرد روش مصرفش هم روش نوشته روزی دوبار صبح و شب دو دقیقه رو پوست بمونه کافیه با اب ولرم بشوری پوستتو خیلی روشن میکنه بعداز اونم کرم مرطوب کننده بزنی پوستت خشک نشه

  5. سارا می‌نویسد

    سلام. ببخشید من همشون رو امتحان کردم ولی نمیشه فایده ای نداره چیکار کنم جوش هام از بین برن….
    آیا راه های دیگه ای هم داره میشه بگین……
    ممنون میشم….

    1. میرا می‌نویسد

      چند قیمته؟؟؟؟

    2. ناشناس می‌نویسد

      خاک رس برای جوش های سر سیاه

  6. سیما سمیع می‌نویسد

    سلام
    من حدود ۴ سالی هست که جای جوش ها رو صورتم موندن
    رنگشون صورتی برجسته است + لکه ای قرمز رو بینیم
    هر وقت خودمو تو آینه میبینم کلافه میشم
    لیمو و عسل زدم ( تاثیر نداشت )
    روغن درخت چای زدم ( تاثیر نداشت )
    سرکه سیب زدم (تاثیر نداشت)
    جوش شیرین هم اعتماد ندارم
    بگید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      جوش شیرین با لیمو فوق العاده اس

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام من هر کاری کردم جوش اصلا تغیری نکرد

    2. زینب می‌نویسد

      هیچی بهتر از روغن هسته انارنیست من زدم جواب گرفتم هرشب اسفاده کردم😍 ولی یه چن ماهی میشه گذاشتم کتار دوباره صورتم لک شده جای جوش ولی هسته اناراسفاده کنید خوبه جوش شیرین زدم صورتمو خراب کرد نزنین😥

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام بهترین درمان برای جوشها حجامت هست با سرکه انگبین واقعا تاثیر دار

    4. ناشناس می‌نویسد

      برو دکتر😐

  7. ناشناس می‌نویسد

    کرم اکتی پور هم خوبه استفاده کنید

    1. ساناز می‌نویسد

      حالا این کرم چی هست

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام لایه برداره

  8. M می‌نویسد

    من۱۵‌سالمه صورتم‌ کم جوش میزنه ولی من دستکاریشون‌میکنم به ههمین دلیل‌جاش میمونه الان چیکارکنم؟؟؟؟؟😔😔😔😔😭

    1. ناشناس می‌نویسد

      خب مگه مریضی🙂

      1. ناشناس می‌نویسد

        خخخخخ😂

    2. tare می‌نویسد

      خ

  9. ناشناس می‌نویسد

    خخخخخ😂

  10. Maw می‌نویسد

    سلام‌الان‌چن‌ساله‌جای جوش رو‌کمرم‌هس هرچی استفاده کردم ازبین نرفتن‌یه‌چیز قوی معرفی کنین

    1. ناشناس می‌نویسد

      یزد

  11. .... می‌نویسد

    من صورتم و بدنم اطراف گردنم جوش میزد الان جاش مونده هفته دیگ عقدمه تروخدا بگید چی بزنم سریع از بین بره

  12. S می‌نویسد

    سلام ۲۵ ساامه یکسال هست مداوم جوش های قرمز بزرگ میزنم قبلا هم میزدم امانه بهدشدت الا. وجاشون واقعا وحشتناکه برام دکتر هم رفتم دارو داد یه مدت خوب شد اما دوباره شروع شده

  13. نگار می‌نویسد

    سلام من صورتم پر از جوشه و بدش همه لک میشن چکار کنم

  14. ناشناس می‌نویسد

    سلام من از لیمو استفاده کردم عالی صورتم خیلی سفیده و جوش میزنه ولی الان چند ماه هست که از لیمو استفاده میکنم عالی من میگم شما هم استفاده کنین

    1. ناشناس می‌نویسد

      چند

  15. شقایق می‌نویسد

    من محلول افیندامایسن کلیندامایسن زدم شبا هم پماد اداپالن خوب شد ولی واسه ۳ ماه جواب داد وقتی دارو دکتر رو قطع میکنم دوباره شروع میشع نه کبد چرب دارم نه کیست ولی از ۱۷ سالگیم ۷ ساله جوش میزنم حل نمیشه

  16. شیرین می‌نویسد

    من محلول افیندامایسن کلیندامایسن زدم شبا هم پماد اداپالن خوب شد ولی واسه ۳ ماه جواب داد وقتی دارو دکتر رو قطع میکنم دوباره شروع میشع نه کبد چرب دارم نه کیست ولی از ۱۷ سالگیم ۷ ساله جوش میزنم حل نمیشه

  17. ناشناس می‌نویسد

    سلام من صورتم جوش میزنه جاش لکه میشه چکار کنم

  18. سحر می‌نویسد

    سلام تشکر از این که با ما هستید
    من جوش های ریز دارم ولی بعضی وقتها بزرگ میشود

از پزشکان نبض‌ما بپرسید