جشنواره ۳۶/ چهارراه استانبول ساخته مصطفی کیایی

کیایی: اگر سراغ ارگان‌ها می‌رفتم نظرات آنها در فیلم القا می‌شد

چهارراه استانبول ششمین فیلم بلند مصطفی کیایی در مقام کارگردانی است. او پیش از این بعدازظهر سگی، ضد گلوله، خط ویژه، عصر یخبندان و بارکد را جلوی دوربین برده است.

با نگاه به آثار کیایی به خوبی می‌توان دریافت که او مسیر درستی در فیلمسازی طی می‌کند و هر روز بهتر از دیروز در عرصه سینما ظاهر می‌شود. عصر یخبندان او در سی و سومین جشنواره فیلم فجر مورد توجه ویژه داوران،‌ منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و در هشت رشته نامزد دریافت سیمرغ شد. اما بارکد با وجود داستان و ساختار مناسب مورد توجه قرار نگرفت. این‌بار اما کیایی با فیلم جدیدش منتظر واکنش مخاطبانش در جشنواره سی و ششم خواهد بود.

بازیگران چهارراه استانبول

علاوه بر بهرام رادان، محسن کیایی و سحر دولتشاهی که تیم خوبی را برای کیایی تشکیل داده‌اند این بار رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، مسعود کرامتی و … نیز در چهارراه استانبول به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان چهارراه استانبول

بهمن و احد تولیدی ورشکسته‌ای در پلاسکو دارند و از دست طلبکاران و اهالی پلاسکو فراری‌اند، روز حادثه بهترین زمان برای فرار از دست آن‌هاست.

عوامل دیگر فیلم

مصطفی کیایی (تهیه کننده)، حسین جلیلی (فیلمبردار)، نیما جعفری جوزانی (تدوین)، جلوه‌های ویژه میدانی (آرش آقابیگ)، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای (فرید فصیحی)

چهارراه استانبول در جشنواره سی و شش

نشست خبری فیلم چهارراه استانبول یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با حضور مصطفی کیایی، بهرام رادان، محسن کیایی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، حسین امیدی، نیما جعفری‌جوزانی، فرید فصیحی، حسن خلیلی در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

نشست خبری چهارراه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی

 

در این نشست مصطفی کیایی در خصوص چگونگی پرداختن به حادثه پلاسکو گفت: من هم مثل همه مردم ایران در خصوص این واقعه جوگیر شدم و گفتم باید یک فیلم بسازم. درباره یازده سپتامبر هم فیلمهای زیادی ساخته شد. اما هدف ما در فیلم پلاسکو نبود، بلکه مثل هر فیلم درامی که به ماجرایی گره خورده به قدر نیازمان به این ماجرا پرداخته‌ایم.

کیایی درباره اینکه چطور این واقعه را به تصویر کشیده‌ایم بیان داشت: وقتی در مودر پلاسکو حرف می‌زنیم، مردم نزدیک به ۱۰ گیگ حافظه بصری از این مکان را دارند و ما نمی‌توانستیم هیچ خطایی داشته باشیم، پس تصمیم گرفتیم که تا جایی که می‌شود، نمای باز داشته باشیم، اما به هر حال شدنی نبود. هر جایی که عمق نشان می دادیم از خیابان جمهوری تا حافظ سعی کردیم هم لانگ شات داشته باشیم هم نمای بسته.

نشست خبری چهارراه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی

 

وی در خصوص هزینه‌های فیلم افزود: به هرحال واقعیت این است که اگر من این فیلم را نمی‌ساختم، کسی سراغ این موضوع نمی‌رفت به این دلیل که این فیلم‌ها هزینه بالایی دارد. من ۳ میلیارد پول از جیب خودم گذاشتم تا فیلم را بسازم. اگر به سراغ ارگان خصوصی می‌رفتم باید نظرات آنها را در فیلم القا می‌کردم. من فکر می‌کنم تا همین‌جا هم مردم تحت‌تاثیر قرار گرفته بودند؛ البته نمی‌خواستیم خیلی پیش برویم که از فیلم بیرون بزند…

بهرام رادان، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور، مهدی پاکدل در مصاحبه پس از اکران فیلم چهارراه استانبول

 

کیایی در خصوص استفاده مجدد از زوج محسن کیایی و بهرام رادان گفت که افتخار می‌کند با کسانی کار می‌کند که آرامش و اخلاق دارند و تا جایی که جواب بدهد از این زوج و سحر دولتشاهی و حتی دیگر بازیگران فیلم در کارهای بعدی استفاده خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم