جشنواره ۳۶/ خجالت نکش اولین ساخته رضا مقصودی

دستمزدهای نجومی و عبور از خط قرمزها...!

خجالت نکش اولین ساخته رضا مقصودی است که به جشنواره سی و ششم راه‌ پیدا کرده است.

مقصودی حضور در سینما را با نوشتن فیلمنامه لیلی با من است به کارگردانی کمال تبریزی آغاز کرد که ثمره این حضور کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از جشنواره چهاردهم بود.

مقصودی همکاری خود با تبریزی را با نویسندگی آثاری چون مهر مادری(۱۳۷۴)، شیدا(۱۳۷۷)، همیشه پای یک زن در میان است(۱۳۸۶) و از رئیس جمهور پاداش نگیرید(۱۳۸۷) ادامه داد.

مقصودی همچنین نویسندگی فیلمنامه‌های آثاری چون کوچه و موزه (کاظم بلوچی)، زخم زیتون (محمدرضا آهنج)، اخلاقت رو خوب کن (سید مسعود اطیابی) و من سالوادور نیستم (منوچهر هادی) را بر عهده داشته است که برای کوچه موزه موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه از جشنواره سیزدهم گردید.

این‌بار اما مقصودی علاوه بر نویسندگی کارگردانی اولین اثر سینمایی خود را بر عهده گرفته تا خود را در بوته جشنواره سی و ششم بیازماید.

بازیگران خجالت نکش

احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، لیندا کیانی، شهره لرستانی و الناز حبیبی از جمله بازیگران اولین ساخته مقصودی هستند. نکته جالب توجه در این فیلم ارائه نقشی متفاوت از احمد مهرانفر است که می‌تواند مورد توجه مخاطبین قرار گیرد.

خلاصه داستان خجالت نکش

خجالت‌نکش داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند این دو را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

عوامل دیگر فیلم خجالت نکش

سید امیر پروین حسینی (تهیه کننده)، رضا مقصودی و افرا جورابلو (نویسنده)، آرمان موسی‌پور (موسیقی)، مهدی جعفری (فیلمبردار)، حسن ایوبی (تدوین)

خجالت نکش در جشنواره سی و شش

نشست مطبوعاتی خجالت نکش با حضور کارگردان، بازیگران و دیگر عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید. مقصودی در خصوص چگونگی ساخت فیلم گفت: طرح این فیلم سالها پیش توسط خانم جورابلو داده شد و مدتها طول کشید تا شرایط ساخت فیلم مهیا شود. من با گروه خوبی فیلم را ساختم و آنچه شما دیدید حاصل تلاش دوستانم بوده و نواقص آن بر عهده من است.

عوامل فیلم خجالت نکش در پردیس سینمایی ملت

مقصودی در خصوص عبور فیلم از خط قرمزها بیان داشت: ما طبق قوانین رفتار کردیم و وزارت ارشاد به فیلم مجوز داد و نباید برای اکران هم مشکلی وجود داشته باشد. مقصودی درباره تجربه کارگردانی گفت: بیست و چند سال است که فیلمنامه مینویسم و شما وقتی فیلمنامه را تحویل می‌دهید دیگر کار تمام است و این من را اذیت می‌کرد. من از تمام تجربیاتم استفاده کردم تا فیلمنامه ای بنویسم که تهیه کننده مجاب به ساخت آن شود. در این فیلم سعی کردیم قاعده‌های کمدی را رعایت کنیم و اجازه ندهیم مخاطب خسته شود و فیلم ریتم مناسبی دارد.

نشست خبری فیلم خجالت نکش ساخته رضا مقصودی

حسینی نیز در خصوص دادن دستمزدهای نجومی در فیلم‌های طنز و گیشه‌ای عنوان داشت: یک سرمایه گذار اگر پولش را در بانک بگذارد شاید سود راحتتری بدست بیاورد ولی سرمایه گذاری که دغدغه فرهنگ داشته باشد نتیجه بهتری می‌گیرد. ما دستمزد نجومی به کسی ندادیم. دستمزدها کمتر از چیزی است که صحبت می شود ولی ما سعی کردیم پرداخت‌ها به موقع انجام شود. حسینی در خصوص فیلم نیز گفت:فیلم‌هایی مثل «خجالت نکش» از آن دست‌ کمدی‌هایی است که تجربه تازه‌ای در آن اتفاق افتاده است و باید منتظر واکنش مخاطب بود.

در ابتدای جلسه لیوان آب گبرلو برگشت و مقصودی به شوخی گفت این خاصیت فیلمهای طنز است که نشست خبری آن هم با طنز همراه است. خجالت نکش اولین ساخته مقصودی، به گفته مخاطبان کمدی متفاوتی است که به خوبی از عهده خنداندن مخاطبش برمی آید.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم