جشنواره ۳۶/ سرو زیر آب کاری از باشه آهنگر

سرو زیر آب آخرین اثر محمدعلی باشه آهنگر است که با همکاری پسرش، حامد باشه‌ آهنگر فیلمنامه اش را نوشته است. محمدعلی باشه آهنگر فعالیت سینمایی اش را با نبات داغ در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. وی پس از آن کارگردانی فیلمهای نیمه گمشده، فرزند خاک،بیداری رؤیاها و ملکه را بر عهده گرفت.

ملکه مهمترین فیلم آهنگر موفق به کسب دو سیمرغ بلورین (موسیقی و طراحی صحنه) و یک دیپلم افتخار(جلوه‌های ویژه بصری رایانه‌ای) از سی امین جشنواره فیلم فجر شد و در جشن خانه سینما یازده تندیس را به خود اختصاص داد. آهنگر امسال سرو زیر آب را با موضوع دفاع مقدس به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر فرستاده است تا مورد نقد مخاطبان و صاحب نظران این عرصه قرار گیرد.

بازیگران سرو زیر آب

فیلم سرو زیر آب از جمله فیلم‌های پر بازیگر محسوب می‌شود. از میان بازیگران این اثر می توان به بابک حمیدیان، مینا ساداتی، مسعود رایگان، هومن برق نورد، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور و … اشاره نمود

خلاصه داستان سرو زیر آب

در خلاصه منتشر شده از سرو زیر آب چنین آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهیش و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می دهد…

عوامل دیگر فیلم سرو زیر آب

سید حامد حسینی (تهیه کننده)، محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر (نویسنده)، بهزاد عبدی (موسیقی)، علیرضا زرین دست (فیلمبردار)، حمید باشه آهنگر (تدوین)

فیلم سرو زیر آب در جشنواره سی و شش؛

نشست مطبوعاتی فیلم سرو زیر آب با حضور عوامل و جمعی از بازیگران فیلم از جمله مسعود رایگان، رضا بهبودی، مهتاب نصیر پور، مینا ساداتی و ستاره اسکندری امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.

عوامل فیلم سرو زیر آب به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر

محمدعلی باشه آهنگر در این نشست گفت: در حین ساخت این فیلم بسیار اذیت شدیم تا جایی که از من می‌پرسیدند بیشتر شیعه هستم یا ملی گرا؟! ما مجبور شدیم ۱۶ بار فیلمنامه را عوض کنیم. اسامی سیاوش و جهانگیر را می‌گفتند باید عوض کنی. درباره شهدای ادیان هم همینطور، فکر می‌کردند بازار مکاره شهدا راه انداخته ایم.

شهدای زرتشتی را گفتند بردار و شهدای اهل سنت بگذار. این مملکت برای همه ماست. شهدای زرتشتی ما خیلی زیاد بودند همین طور شهدای کلیمی و حتی ما شهدای بهایی هم داشتیم که میتوان درباره آنها فیلم ساخت. از این دست مشکلات در ساخت فیلم زیاد داشتیم. در پلانی شهدا را با طناب میبندیم و این در فیلمنامه آمده بود (به عنوان توضیح صحنه) میگفتند این جمله را عوض کن و بنویس شهدا را با روبان می بندند.

نشست مطبوعاتی فیلم سرو زیر آب اثر محمدعلی باشه آهنگر

حسینی تهیه کننده فیلم درخصوص بودجه سرو زیر آب عنوان کرد: این فیلم با اینکه دکور سنگینی داشت اما با توجه به اشل فیلم خیلی هم گران تمام نشد. باشه آهنگر هم در این خصوص گفت من اگر سرمایه گذار و حامی داشتم که فیلمم شش سال طول نمی‌کشید و تهیه کننده‌ام مجبور نمی‌شد ماشینش را بفروشد.

عوامل فیلم سرو زیر آب

مینا ساداتی هم در پاسخ به پرسشی در خصوص هم‌بازی شدن با بابک حمیدیان در کارهای اخیر گفت: با اینکه سؤالتان به فیلم مربوط نیست اما ما خودمان هم از این موضوع عصبانی هستیم که چرا ما را با هم دعوت می‌کنند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم