جشنواره ۳۶/ اتاق تاریک به کارگردانی روح‌الله حجازی

فیلم اتاق تاریک ششمین ساخته روح الله حجازی است که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. روح الله حجازی تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سینما با ساخت دو فیلم تلویزیونی کار خود را آغاز کرد.

حجازی اولین فیلم بلند سینمایی اش را با نام در میان ابرها در سال ۱۳۸۶ ساخت که در بخش نگاه اول بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد. زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، مرگ ماهی و هیهات از دیگر آثار این نویسنده و کارگردان سینماست. اتاق تاریک با همان حال و هوای فیلم‌های پیشین حجازی است که در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

بازیگران اتاق تاریک

ساعد سهیلی، ساره بیات، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان،ژیلا دائی،محمد امامی، سید علیرضا میرسالاری

عوامل فیلم اتاق تاریک ساخته روح‌الله حجازی در پردیس ملت

خلاصه داستان اتاق تاریک

اتاق تاریک روایت زندگی فرهاد و هاله است که در فصل جدیدی از زندگی خود با مسائل جدیدی روبرو می‌شوند

عوامل دیگر فیلم اتاق تاریک

روح‌الله حجازی (تهیه کننده و نویسنده)، کارن همایون‌فر (موسیقی)، پیمان شادمانفر (فیلمبردار)

فیلم اتاق تاریک در جشنواره سی و شش

نشست خبری اتاق تاریک با حضور کارگردان و عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت در ساعات پایانی ۱۸ بهمن با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

حجازی در پاسخ به سؤال خبرنگار مشرق در خصوص طولانی و خسته کننده بودن فیلم گفت: برخی از دوستان تا کنون به محتوی حمله می‌کردند اما اخیرا پیشرفت کرده و حالا به تکنیک حمله می کنند. فیلم من نه تنها خسته کننده نبود بلکه مورد توجه بینندگان هم قرار گرفت.

مشکل برخی از رسانه‌ها این است که از مردم به دورند و به همین دلیل به اشتباه می‌افتند. حجازی با اشاره به مقاله منتشر شده در برخی از رسانه‌ها و استفاده از الفاظ رکیک در آن به عنوان نقد فیلمش به شدت از بازنشر چنین نقدهایی انتقاد کرد. اظهارات حجازی مورد انتقاد برخی از خبرنگاران رسانه‌های اصولگرا قرار گرفت.

حجازی در ادامه افزود من با بسیاری از رسانه‌های اصولگرا مصاحبه کرده و از نقدهای آنها استفاده کرده‌ام. من از نقدی که فنی و دقیق باشد استقبال می‌کنم.

نشست خبری اتاق تاریک ساخته روح الله حجازی

پیمان شادمانفر نیز در پاسخ به پرسشی در خصوص تفاوت نوع فیلمبرداری اتاق تاریک با مغزهای کوچک زنگ زده گفت: در آن فیلم با هومن تصمیم گرفتیم تصویر برداری بیشتر شبیه مستند باشد اما در اتاق تاریک تاکید روح‌الله بر ثابت بودن هرچه بیشتر دوربین بود و فیلمبرداری کاملا در خدمت محتوای فیلم بود.

در پایان به دلیل اینکه خبرنگار دیگری برای پرسش ثبت نام نکرده بود نشست خبری پایان پذیرفت. حجازی در پایان گفت کاش به جای برخی بحث‌ها به مسائل فنی می‌پرداختید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم