جشنواره ۳۶/ سوء تفاهم به کارگردانی احمدرضا معتمدی

سوء تفاهم هفتمین فیلم بلند احمدرضا معتمدی است. معتمدی اولین فیلم خور را در سال ۱۳۷۲ جلوی دوربین برد. پس از آن معتمدی زشت و زیبا (۱۳۷۷) و دیوانه‌ای از قفس پرید را در سال ۱۳۸۱ کارگردانی کرد که این فیلم توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی جشنواره بیست و یکم شده و در سه رشته نیز نامزد دریاف جایزه باشد.

کارگردان سوء تفاهم پس از آلزایمر(۱۳۸۵)، قاعده بازی را در ژانری متفاوت از دیگر کارهایسش ساخت که مورد توجه گیشه و منتقدین قرار نگرفت. معتمدی که از فیلمسازان کم کار به حساب آمده و هرچند سال یکبار فیلم‌ می‌سازد این بار اما پس از بوف کور(۱۳۹۵) سوء تفاهم را برای سال ۱۳۹۶ کارگردانی کرده است. سوء تفاهم نیز مانند اغلب کارهای معتمدی مضمونی فلسفی دارد و میتوان آنرا در ژانر کمدی دسته بندی نمود.

بازیگران فیلم سوء تفاهم؛

مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، اکبر عبدی، مهدی فخیم زاده، آرش نوذری و ….

عوامل فیلم سوء تفاهم به کارگردانی احمدرضا معتمدی در پردیس سینمایی ملت

خلاصه داستان سوء تفاهم؛

سوء تفاهم داستان یک گروگان‌گیری است که با گذشت زمان واقعیت ماجرا رنگ می‌بازد و بیشتر به یک سوء تفاهم بدل می‌شود.

عوامل دیگر فیلم سوء تفاهم؛

جلیل شعبانی (تهیه کننده)، احمدرضا معتمدی (نویسنده)، پیمان شادمان‌فر (فیلمبردار)، نازنین مفخم (تدوین)

فیلم سوء تفاهم در جشنواره سی و شش

نشست خبری فیلم سوء تفاهم با حضور احمدرضا معتمدی، جلیل شعبانی،پیمان شادمان‌فر، مریلا زارعی، مهدی فخیم زاده، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز و جمع دیگری از عوامل فیلم، جمعه شب بیستم بهمن ماه در سینما ملت برگزار گردید.

احمدرضا معتمدی در ابتدای جلسه گفت: من از همه عوامل فیلم تشکر می‌کنم که یک کار گروهی خوب انجام دادند و همچنین از بازی سخت سرکار خانم زارعی که به خوبی از پس آن برآمدند. ما از جهات مختلفی فیلم رو پیش می‌بردیم هم بعد جنایی آن در قالب گروگانگیری و هم وجه طنز آن و هم ماجرای عاشقانه فیلم. بنابراین تیم بازیگری کار سختی داشتند و همینطور سرکار خانم مفخم که ریتم تدوین خوبی را انجام دادند. به هرحال ما موضوع گذار جامعه امروز به سمت تکنولوژی را مطرح کردیم. معتمدی درخصوص سرمایه‌گذاری سازمان اوج گفت: من تا کنون یک خط سفارشی کار نکردم و تشکر میکنم از سرمایه‌گذارانی که به عقیده فیلمساز احترام می‌گذارند. معتمدی ادامه داد: من در خصوص واقعیت و خیال فیلم نساختم بلکه درباره واقعیت و مجاز حرف زدم. یکی دنیای واقعی و دیگری دنیای مجازی و تصویری است. احمدرضا معتمدی کارگردان سوء تفاهم درباره نگاه به گیشه گفت: با توجه به ژانرهای مختلفی که به کار بردیم و تیم بازیگری که داریم من فکر می‌کنم امسال ما رقیب سرسخت فیلمهای کمدی خواهیم بود.

نشست مطبوعاتی فیلم مصادره به کارگردانی احمدرضا معتمدی

 

جلیل شعبانی تهیه کننده فیلم درخصوص دلیل ورود سازمان اوج به این پروژه گفت: سازمان اوج تصمیم گرفت علاوه بر سینمای دفاع مقدس به سینمای اجتماعی هم بپردازد و موضوع فیلم و پیامی که در آن وجود داشت باعث شد تهیه کنندگی این‌کار را بپذیریم.

مریلا زارعی در خصوص چگونگی پذیرش این فیلم با فیلمنامه پیچیده گفت: من برای انتخاب فیلمنامه چهار مشاور دارم، در خقیقت نگاه و فلسفه‌ای که در فیلم بود من را مجاب کرد با وجود همه سختی‌ها فیلم را بپذیرم. آقای معتمدی قبل از اینکه فیلمساز باشند فیلسوف هستند و ما ساعتها در خصوص فلسفه پلان‌ها با ایشان صحبت می‌کردیم و واقعا جناب معتمدی ما را میلیمتری هدایت می‌کردند و ما بسیار از ایشان آموختیم و نتیجه فیلم روی پرده تقریبا همان دغدغه‌های آقای معتمدی بود.

نازنین مفخم در خصوص مشکلات تدوین گفت: من گمان نمی‌کردم کار اینقدر سخت باشد. تدوین فیلم کاملا با فیلمهای دیگر متفاوت بود و این‌ کار فیلمبردار را هم مشکل می‌کرد. برای من برش دیالوگ خیلی سخت است و این فیلم سوار بر دیالوگ بود و روی شانه هنرپیشه جلو میرفت و اگر تیم بازیگری اینقدر حرفه‌ای نبود کار اینچنین از آب در نمی‌آمد.

مهدی فخیم زاده عنوان داشت: من خیلی دیر به گروه پیوستم و اولین چیزی که نظرم را جلب کرد تفاوت فاحش فیلمنامه با سایر کارهای این روزها بود. اگر نگویم فیلسوف اما معتمدی علاقه‌اش فلسفه است. کسانی هستند که دغدغه فیلم دارند اما معتمدی دغدغه فیلسوفانه دارد و سینما را وسیله بازتاب تفکرش می‌کند. این که چه خواهد شد من نمی‌توانستم قضاوت کنم جز اینکه به معتمدی اعتماد کنم و کار را جلو ببرم که نتیجه اش هم خوب شد.

پژمان جمشیدی نیز گفت: بسیار پشت صحنه خوبی داشتیم. من تا کنون فکر می‌کردم فقط در فیلم‌های طنز به آدم خوش می‌گذرد ولی دیدم در فیلمهای فلسفی هم خیلی خوش میگذرد. در یکی از صحنه‌ها به مشکلی برخوردیم و از آنجا که تا آقای معتمدی راه بیافتند و گرم صحبت شوند دو سه ساعت طول می‌کشد ما دو ساعت با هم بحث می‌کردیم. من بسیار افتخار می‌کنم که با این گروه کار کردم.

کامبیز دیرباز هم گفت: اولا بگویم بسیار لذت بخش است که در جلسه پرسش و پاسخ از فیلم آدم تعریف کنند و من چند وقتی بود عکس این را تجربه می‌کردم. این سؤالهایی که در ذهن شماست صدها برابر در ذهن ما بود و اگر صبر و حوصله آقای معتمدی نبود هرگز برای ما موضوع حل نمی‌شد. از خانم زارعی هم به خاطر بازی درستشان که بازی مرا تکمیل می کرد سپاسگزارم.

 

 

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید