جشنواره ۳۶/ معرفی فیلم دارکوب به کارگردانی بهروز شعیبی

دارکوب سومین اثر بلند و جدی بهروز شعیبی در جشنواره فیلم فجر است. شعیبی اولین بار در آژانس شیشه‌ای مقابل دوربین ابراهیم حاتمی کیا قرار گرفت و پس از آن با عناوین مختلفی از جمله دستیار کارگردان (قاعده بازی، سالاد فصل، خوابگاه دختران،‌ توکیو بدون توقف و …)، برنامه ریز (حیران،‌ سالاد فصل و…) و … در سینمای ایران حضور داشته است.

فیلم دهلیز شعیبی به شدت مورد توجه قرار گرفت و توانست نامزد یازده سیمرغ بلورین سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شده و دو سیمرغ بلورین را از آن خود کند. دومین ساخته شعیبی اما با استقبال مواجه نشد و به عبارتی در جشنواره دیده نشد. این‌بار شعیبی با فیلم دارکوب به سی و ششمین جشنواره فجر آمده است تا این‌بار نیز در این عرصه بخت خود را بیازماید.

بازیگران فیلم دارکوب؛

مهناز افشار، امین حیایی، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر، شادی کرم رودی، نگار عابدی، طوفان مهردادیان و …

خلاصه داستان دارکوب؛

در خلاصه داستان منتشر شده دارکوب چنین آمده است: هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…

عوامل دیگر فیلم؛

سید محمود رضوی (تهیه کننده)، حسین تراب نژاد (نویسنده)، بهزاد عبدی (موسیقی)، علیرضا برازنده (فیلمبردار)، فرامرز هوتهم (تدوین)

فیلم دارکوب در جشنواره سی و شش

نشست خبری فیلم دارکوب به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارگردان فیلم، سید محمود رضوی، بهزاد عبدی، علیرضا برازنده، امین حیایی، نگار عابدی، سارا بهرامی و دیگر عوامل فیلم با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت جمعه شب، بیستم بهمن ماه برگزار شد.

نشست مطبوعانی فیلم دارکوب به کارگردانی بروز شعیبی

بهروز شعیبی در ابتدای جلسه ضمن تشکر از عوامل فیلم گفت: فیلم گرچه در ظاهر ساده به نظر می‌رسید اما سخت‌ترین تجربه کاری من بود و همه بسیار زحمت کشیدند. شعیبی درباره تکراری بودن موضوع فیلم گفت: من بیشتر به پرداخت فیلم توجه دارم تا نو بودن ایده و به نظرم الان زمانی است که پرداخت ایده‌ها جای ایده‌پردازی را گرفته است. همین که شما نمی‌گویید این کارم شبیه کارهای دیگر است برای من کافی است. گارگردان دارکوب درباره انتخاب اسم فیلم گفت: من ترجیح میدم در خصوص اسم فیلم و جزئیات آن با کسی صحبت کنم که از حداقل‌های فیلم لذت برده باشد و کسی که معتقد است فیلم کلیشه‌ای بوده و نمیتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند بهتر است وارد جزئیات نشود.

سید محمود رضوی در خصوص فروش فیلم گفت: هیچ تهیه کننده‌ای نیست که به گیشه نگاه نداشته باشد. ما کار خوبی را انجام دادیم و منتظر اقبال مردمی هستیم و فکر میکنم فروش فیلم بالاتر از متوسط فروش فیلمها باشد

علیرضا برازنده در خصوص لرزش دوربین در صحنه‌های ابتدایی گفت: از حسن توجه و دقت شما سپاسگزارم. این تصمیم کارگردان بود که از دوربین سیال استفاده کنیم. ما کل فیلم رو روی دست فیلمبرداری کردیم و این تکانها در سراسر فیلم وجود داشت.

سارا بهرامی بازیگر فیلم دارکوب در پاسخ به احتمال نامزدی برای سیمرغ گفت: من از مهر شما سپاسگزارم، من نقشی را بازی کردم که شاید دیگر سراغم نیاید و سعی کردم بهترین بازی را ارائه دهم و اجازه دهید منتظر نظر هیئت داوران باشیم.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید