ژل رویال چیست؟ + طریقه مصرف

ژل رویال با خاصیت آنتی بیوتیک به عنوان  ضد تومور، کاهش دهنده فشار خون و تنظیم  کننده سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، اثرات آن بر سیستم عصبی و فعالیت هورمونی زنانه ، ثابت شده است.

نبض ما-مزایای سلامتی ژل رویال ، شامل توانایی آن برای جلوگیری از انواع مختلف سرطان، درمان ناباروری، کاهش کلسترول، محافظت از کبد، کاهش التهاب، اختلالات گوارشی، جلوگیری از پیری زودرس، کمک به کاهش وزن و افزایش جریان خون، است.

طریقه مصرق ژل رویال

ژل رویال نوعی ماده مغذی تولید شده توسط زنبورهای کارگر است. لاروها به مدت طولانی از ژل رویال تغذیه می شوند تا ملکه  رشد کند. در واقع، ملکه صرفا ژله سلطنتی را در طول زندگی خود مصرف می کند. ژل رویال یک ماده سفید شیری رنگ مایل به زرد است که توسط غدد زنبور عسل کارگر ساخته شده است تا رشد و تکامل زنبور ملکه را افزایش دهد. ژله رویال، غذای اصلی ملکه زنبور عسل است.

با توجه به تغذیه تخصصی زنبورها، تغذیه زنبورها و ملکه متفاوت است. ملکه ها تقریبا دو برابر اندازه زنبورهای کارگرهستند و ۵ تا ۸ سال زندگی می کنند (تقریبا ۴۰ برابر بیشتر از زنبورهای کارگر). این تفاوت ها منجر شده است تا این فرضیه به وجود آید که همانطور که ژل رویال تاثیر مثبتی بر ملکه دارد، می تواند بر انسان نیز چنین تاثیری داشته باشد یعنی بهبود سلامتی، بهبود باروری و افزایش طول عمر.

در بسیاری از کشورها ژل رویال،  به طور گسترده ای در بخش دارویی، غذا، بهداشت و لوازم آرایشی (به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده، و مواد تغذیه کننده) ارتقا یافته است. این ژل، در طب سنتی، ماده ای برای افزایش طول  شمرده می شود. ژل رویال به عنوان تونیک پوست و محرک رشد مو نیز استفاده می شود.

خواص درمانی ژل رویال

ژل رویال یک محصول غذایی است که حاوی کالری بالایی است. این کالری به دلیل وجود پروتئین، کربوهیدرات و اسید های چرب، ایجاد شده است. برخی می گویند، مکمل ژل رویال، طول عمر را افزایش می دهد. این ادعا به طور کامل پشتیبانی نمی شود. با این حال، ژل رویال ، با کاهش میزان تری گلیسیرید و لیپوپروتئین، از قلب محافظت می کند.

فواید ژل رویال

مکمل ژل رویال می تواند تولید تستوسترون بیضه را افزایش دهد. تحقیقات حیوانی نشان می دهد که این ژل، قادر به افزایش استروژن در حیوانات، پس از یائسگی است. ژل رویال همچنین ممکن است اثرات استروژن را در جوانان کاهش دهد. البته پیش بینی این اثرات هورمونی، دشوار است.

ژل رویال حاوی انواعی از مواد مغذی غنی از جمله مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، فسفر، سیلیکون، گوگرد و پتاسیم، و همچنین بسیاری از ویتامین های خانواده B، بیوتین، inositol، فولات، اسیدهای نوکلئیک، گاما گلوبولین و ۱۷ آمینو اسیدهای مختلف، از جمله ۸ اسید آمینه ضروری (که بدن انسان نمی تواند تولید کند)، است .

تنظیم فشارخون

ژل رویال باعث تنظیم فشار خون می شود.تحقیقات نشان می دهد که برخی از پروتئین های موجود در ژل رویال،  تاثیر مستقیمی بر فشار خون انسان دارند. این پروتئین هیدرولیزات می تواند اثر طولانی مدت بر فشار خون داشته باشد. این ترکیب با پتاسیم موجود در آن به عنوان یک واسازودیلاتور برای کاهش استرس  و فشار در عروق خونی و قلب عمل می کند، ژل رویال، یک  روش شبیه سازی موثر، برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

فشارخون بالا

تحقیقات نشان داده است که  مصرف ژل رویال به طور مداوم ، در رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش قابل توجهی در میزان کلسترول شما شود، در نتیجه به شما کمک می کند از بیماری های قلبی و عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کنید.

با وجودی که عملکرد دقیق ژله رویال، در فرآیند باروری نامشخص است، برخی معتقدند که اثر آن بر باروری انسان، هنگام اتصال  به سلولاکتین، بالا است. سلولاکتین پروتئینی که بر مورفولوژی ملکه تأثیرمی گذارد. این موضوع  نشان  می دهد که افزایش تحرک اسپرم در مردان، در شانس بارداری ، تاثیر گذار است.

جلوگیری از سرطان

تعدادی از آنتی اکسیدان ها در ژل رویال وجود دارد  که به طور خاص، توانایی مهار بسفنول A را دارد. این استروژن محیطی است که با افزایش سطح سرطان پستان ارتباط دارد. بنابراین، با اضافه کردن ژل رویال به رژیم غذایی خود، می توانید از این نوع سرطان جلوگیری کنید.

سرطان سینه

کاهش التهاب

ویتامین های قابل توجه و آنزیم های فعال در ژل رویال، عامل بالقوه ضد التهابی است. با این حال، گرمای بیش از حد، خواص آنزیمی را خنثی می کند، بنابراین، شما می توانید به طور موضعی آن را به مناطق آسیب دیده بدن، برای از بین بردن درد و  التهاب، اعمال کنید.

همانطور که ژل رویال به طور قابل ملاحظه ای طول عمر ملکه را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در ژل رویال  نیز می توانند برای از بین بردن رادیکال های آزاد که به طور معمول باعث پیری زودرس می شوند، کار کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند چین و چروک را از بین ببرند، پوست شما را درخشان و جوان کرده و از ریزش مو جلوگیری کند.

پیری زودرس

این ژل مزایای بسیاری در جلوگیری از بیماری های خاص دارد. لسیتین، یکی از اجزای مهم در ژل رویال است  که به طور موثر می تواند کلسترول را کاهش داده، عملکرد کبد را بهبود  بخشیده و هضم غذا را افزایش  دهد. همه این چیزها می توانند در کاهش وزن کمک کنند. هنگامی که این ژل همراه با سوخت و ساز بدن استفاده شود، محتوای پروتئین این مکمل غذایی، می تواند به عنوان یک تقویت کننده  در بدن انسان تاثیر گذارد.

روش نگهداری ژل رویال

– ژل رویال باید همیشه در مکانی تاریک نگهداری شود، بنابراین آن را در کوزه ها یا ظرف های پلاستیکی نگهداری کنید.

– ژل رویال تازه بهتر است در مکان خنک نگهداری  شود، اما می توان آن را یخ زده یا در یک فضای کنترل شده  نگهداری کرد.
– این ژل را می توان  تا شش ماه در یخچال نگهداری کرد.

– زمان نگهداری آن به صورت فریز شده ،از یک  تا سه سال است.البته  این موضوع  بستگی به دما در فریزر دارد.

-نوسانات دما در نگهداری ژل رویال  باید به صورت حداقل باشد.

– در هنگام پر کردن ژل رویال در کوزه ها یا ظرف های پلاستیکی، باید ظرف کاملا پر شده وهیچ فضای خالی و هوا وجود نداشته باشد.

– استفاده ازظرف هایی که در تماس با ژل رویال واکنش نشان ندهد، توصیه می شود.

– ساده ترین شکل  نگهداری ژل رویال، با عسل است. این ژل می تواند با عسل بلورین مخلوط شود. اما اگر شما قصد استفاده از عسل مایع را دارید،  این ژل (بعد از مدتی) به سطح  رسیده و مناسب نخواهد بود.

عوارض ژل رویال

طی آزمایشات انجام شده بر ژل رویال ، مشخص شد که آزمایشات پوستی در بسیاری از بیماری های آلرژیک، مثبت بود. گزارش های موردی از آلرژی، اثرات افزایش یافته بر آسم، حساسیت بیش از حد، و خطرات مشابه دیگر، مشاهده شد.

در مورد میزان سمیت ژل رویال نمی توان نظر قطعی عنوان کرد. ژل رویال مانند دیگر مواد می تواند در بعضی موارد، عوارض جانبی ایجاد کند. در صورتی که پس از استفاده مداوم مشکلی ایجاد نشود، عارضه ای برای فرد نخواهد داشت.

ما در برخی دیگر مشکلاتی ایجاد کرده و می تواند واکنش های حساسیتی جدی ایجاد کند. برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، باید از ژل رویال تازه و زیتون استفاده کنید. اگر سابقه بیماری دارید، قبل از مصرف ژل رویال، باید با پزشک، مشورت کنید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.organicfacts.net

4.2/5 - (11 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    ممنون مطالب خیلی خوب بود

از پزشکان نبض‌ما بپرسید