حاشیه های جنجالی حضور عوامل فیلم خوک در جشنواره فیلم برلین + عکس

اظهارات جنجالی لیلا حاتمی بازیگر فیلم خوک در خصوص اعتراضات اخیر

فیلم خوک آخرین ساخته مانی حقیقی نویسنده،‌تهیه کننده و بازیگر سینما است که امروز برای اولین بار در بخش مسابقه جشنواره برلین اکران شد.

حقیقی اولین فیلم خود را در سال 1381 با نام آبادان کارگردانی کرد که این فیلم توقیف گردید و هرگز اکران نشد. مانی حقیقی پس از آن فیلمهایی چون “کنعان”،‌ “پذیرایی ساده” و “اژدها وارد می‌شود” را جلوی دوربین برد.

حقیقی آخرین اثرش پیش از فیلم خوک را در ژانر کمدی ساخت که پس از اکران و فروش بالا توقیف شد. “پنجاه کیلو آلبالو” سپس با اصلاحاتی به شبکه نمایش خانگی راه‌یافت. حقیقی فیلم خوک را نیز در ژانر کمدی ساخته و نویسندگی تهیه کنندگی و کارگردانی آن را خود برعهده گرفته است.

حسن معجونی در نمایی از فیلم خوک به کارگردانی مانی حقیقی

فیلم خوک داستان کارگردانی است که از همه طرف تحت فشار شدید قرار دارد و ورود او به ماجرای یک قتل سریالی مسائلی را پیش روی او قرار می‌دهد.

پریناز ایزدیار و حسن معجونی

حسن معجونی، لیلی رشیدی، سیامک انصاری، مینا جعفرزاده، علی باقری، آیناز آذرهوش و مانی حقیقی از بازیگران “خوک” هستند. از نکات جالب توجه خوک حضور لیلا حاتمی،‌ علی مصفا و پریناز ایزدیار در یک اثر کمدی برای اولین بار است.

حسن معجونی و لیلا حاتمی

از دیگر عوامل فیلم خوک می‌توان به محمود کلاری (فیلمبردار)، میثم مولایی(تدوین)، داریوش صادق پور (صدابردار)، مهرداد میرکیانی (طراح گریم)، نگار نعمتی (طراح لباس) و … اشاره نمود.

لیلا حاتمی با گریمی متفاوت در فیلم خوک به کارگردانی مانی حقیقی

فیلم خوک آخرین اثر مانی حقیقی امروز چهارشنبه دوم اسفند ماه با حضور جمعی از عوامل فیلم در جشنواره برلین اکران شد و کارگردان و عوامل فیلم در کنفرانس خبری بعداز نمایش فیلم شرکت کردند. در این نشست خبری مانی حقیقی در خصوص سؤالات سیاسی خبرنگاران گفت: “این خسته کننده است که در این‌باره صحبت کنیم ما اینجا جمع شده‌ایم که درباره یک اثر هنری سخن بگوییم”. حقیقی درباره تصویری که از زنان در فیلمش ارائه داده گفت: “انتخاب من این بود که تصویر زن قدرتمند را همانگونه که در ایران وجود دارند نشان دهم درست برخلاف تصویر قربانی که معمولا در فیلم‌های ایرانی نمایش داده می‌شود.” حقیقی عنوان داشت در ایران سانسور هست و اینکار را مشکل می‌کند اما ما با این شرایط کنار آمده‌ایم. وی افزود: فیلم من قبلا مجوز گرفته و قرار نیست چیزی در آن تغییر کند و بزودی در ایران اکران خواهد شد.

لیلا حاتمی بازیگر نقش شیوا در خوک در اظهار نظری جنجالی گفت: “برای اولین بار است که من در مصاحبه‌ای سیاسی حرف می زنم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و عمیقا ناراحتی و عصبانیت خودم را از برخوردی که اخیرا با معترضان در ایران شد ابراز نمایم.این شرم ‌آور است که در کشور من، تظاهرات و اعتراض به بهای جان تظاهر کنندگان تمام می‌شود!”

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم