چه بیمارانی اجازه پرواز ندارند؟

هیچ کس دوست ندارد سفر خود را از دست بدهد یا برنامه سفر خود را به تعویق اندازد، اما گاهی اوقات ماندن در منزل و اجتناب از سفر با هواپیما به نفع سلامتی شما است.

نبض ما-درابتدا بهتر است راهنمای سلامت را ارزیابی کرده و سپس با پزشک خود مشورت کنید. او می تواند موقعیت شما را ارزیابی کرده و به شما کمک کند  تا در مورد سفر با هواپیما خود تصمیم درستی بگیرید. به طور کلی مسافران با معلولیت های پایدار و مداوم باید برای سفر با هواپیما با پزشک خود مشورت کنند و چنانچه شما معلولیت داشته و در حال برنامه ریزی سفر با هواپیما هستید، باید نکات زیر را پیش از سفر به انجام برسانید.

شرکت-هواپیمایی

ممنوعیت سفر با هواپیما برای این بیماران 

– افرادی که به تازگی هر نوع جراحی انجام داده اند، به خصوص جراحی معده، مغز، چشم، و یا ارتوپدی (استخوان و مفصل)

– افرادی که دچار بیماری معده شدید بوده و یا از ناحیه چشم و یا سر آسیب دیده اند.

– افراد با سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی

– افراد با درد در ناحیه  قفسه سینه

– افراد مبتلا به بیماری های عفونی، زیرا برخی بیماری های عفونی ممکن است سرایت پیدا کرده و مسری باشد.

تورم مغز ناشی از خونریزی، آسیب یا عفونت

– سینوس شدید گوش و یا بینی

بیماری های تنفسی شدید، تنگی نفس در حالت استراحت و یا  بیماری ریه

– بیماری روانشناختی زمانی که به طور کامل کنترل و درمان نشده باشد

– تب تا 38 درجه

– افرادی با بیماری های تشدید شونده مانند سردرد شدید، ضعف و بی حالی، فشار خون بالا یا پایین

– بیماری های پوستی شدید

– ضعف تنفسی یا مشکل تنفس و سرفه شدید

– سردرگمی و افسردگی شدید

– بیماری همراه با خونریزی

اسهال شدید

استفراغ و تهوع شدید و ادامه دار

راهنمایی پزشکی جهت سفر با هواپیما

با آژانس مسافرتی یا اپراتور خود مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که امکانات لازم برای برآورده ساختن نیازهای شما در دسترس است. حداقل یک هفته قبل ازمسافرت هوایی با یک متخصص پزشکی مسافرت مشورت کنید. او به شما می گوید که واکسن ها یا داروهای مورد نیاز و مصرفی شما چیست و توصیه های بیشتری  در این رابطه به شما ارائه می دهد.

واکسن

چنانچه دچار نقص سیستم ایمنی بدن و یا بیماری های مربوط به سیستم ایمنی مانند  HIV، ایدز یا برخی سرطان ها بوده و یا به دلیل شیمی درمانی یا  مصرف داروها، ضعیف شده اید، درباره جزئیات برنامه های سفر، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما در مورد خطرات مربوط به سفر و شرایط ویژه آن اطلاعاتی به شما ارائه می دهد.

اگر وضعیت پزشکی فعلی شما ناپایدار بوده یا سلامتی شما در معرض خطر جدی باشد ، توصیه می شود سفر خود را به تعویق انداخته و یا کنسل کنید. شما می توانید در زمان مناسب دیگر و با خیال راحت سفر کنید. بیماران می توانند راهکارهای لازم را از پزشک خود دریافت کرده و در صورت لزوم پیش ازسفر، واکسن خاصی دریافت کرده و یا داروهای لازم در سفر را تهیه کنند.

بیماری ایدز

به این ترتیب، چنانچه به سفرهوایی اقدام کرده و در طول سفر بیماری شما شدیدتر شود، تمام جوانب از قبل پیش بینی شده و داروهای تجویز شده را استفاده کنید و راهنمایی افراد متخصص را به کار برید.

به طور کلی باید اضافه کرد که پیش از سفر، تمامی خطرات و عوارض احتمالی مربوط به برنامه سفر خود و راه های محافظت از سلامتی را در نظر گرفته و چنانچه بیماری خاصی دارید، بهتر است مشاوره شده و یا برنامه سفر خود را به وقت دیگری موکول کنید. در نظر داشته باشید که سلامت بدن شما از سفرهای مخاطره آمیز مهم تر است.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: wwwnc.cdc.gov

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید