معرفی فیلم مادری به همراه عکس

فیلم مادری ، فیلمی زنانه بدون نگاه فمنیستی

فیلم مادری اولین تجربه کارگردانی توکلی در سینماست که او سعی کرده است تمام تجربه و هنرش را در ساخت آن به کار گیرد تا جایی که نوشتن فیلمنامه فیلم مادری قریب به شش سال زمان برده است.

توکلی در فیلم مادری با استفاده از بازیگرانی حرفه‌ای سعی در جذب مخاطب و ارائه بهتر داستان به بیننده کرده است.  رقیه توکلی دانش آموخته رشته کارگردانی و هنرهای نمایشی متولد یزد است. وی تا کنون تعداد قابل توجهی فیلمهای کوتاه و مستند را کارگردانی کرده است که در جشنواره‌‌های داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

نازنین بیاتی
نمایی از فیلم مادری ساخته رقیه توکلی

به گفته رقیه توکلی مادری فیلمی زنانه است بدون اینکه در کلیشه فیلمهای فمنیستی گرفتار شود. در فیلم مادری مردان خوب هم کنار قهرمانان زن داستان قرار گرفته اند با این حال تفکیک بین جنسیت‌ها به خوبی مشخص شده است.

هومن سیدی و هانیه توسلی

بازیگران فیلم مادری؛

در فیلم مادری هومن سیدی، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، مریم بوبانی، ملیسا ذاکری و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هانیه توسلی

خلاصه داستان فیلم مادری؛

داستان «مادری» دربارهٔ زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه …

هانیه توسلی

عوامل فیلم مادری؛

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به سیاوش حقیقی (تهیه کننده)، مرتضی قیدی (فیلمبرداری)، هایده صفی یاری (تدوین) و ستار اورکی (موسیقی) اشاره نمود.

هانیه توسلی

ستار اورکی آهنگساز نامدار سینمای ایران پیش از این برای فیلمهایی چون فروشنده،‌جدایی نادر از سیمین،‌استرداد و … موسیقی ساخته است.

با وجود داستان روان فیلم و تصاویر جذاب از شهر یزد و حضور بازیگران نام آَشنا در فیلم، اما مادری در جشنواره و گیشه مورد توجه قرار نگرفت به طوری که با گذشت 21 روز از اکران فیلم تنها حدود 112 میلیون تومان فروش کرده است. این در حالی است که فیلمهای طنز که بعضا محتوای ضعیفی نیز در بردارند با فروش‌های چند ده میلیاردی مواجه شده‌اند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم