برندگان اسکار ۲۰۱۸ + گزارش تصویری

نودمین مراسم اسکار 2018 در یکشنبه شب،‌ چهارم مارس در سالن دالبی شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا، با حضور اهالی سینما برگزار شد.

مراسم اسکار 2018 که برای دومین سال پیاپی توسط جیمی کیمل کمدین،‌ نویسنده و مجری آمریکایی اجرا می‌شد برندگان تندیس اسکار 2018 در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

جیمی کیمل مجری مراسم اسکار 2018

بهترین فیلم و بهترین کارگردانی اسکار 2018؛

گیرمو دل تورو کارگردان شکل آب برنده اسسکار بهترین فیلم

اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به فیلم شکل آب (Shape Of Water) به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی گیرمو دل تورو تعلق گرفت. شکل آب داستان زنی ناشنوا است که در سال 1967 در یک آزمایشگاه تحقیقاتی با یک موجود عجیب دو زیست رابطه عاشقانه برقرار می‌کند و این عشق او را با مخاطراتی روبرو می‌سازد.

دل تورو پیش از این فیلمهایی چون هزارتوی پن و پسر جهنمی را در ژانر فانتزی کارگردانی کرده است. شکل آب با بودجه‌ای بالغ بر 19.5 میلیون دلار ساخته شد و در گیشه 126 میلیون دلار فروش داشت.

بهترین بازیگر نقش اول مرد اسکار 2018 ؛

گری اولدمن برنده اسکار بهترین نقش اول مرد برای بازی در فیلم تاریکترین لحظات

گری اولدمن بازیگر 59 ساله انگلیسی، به خاطر بازی در نقشی متفاوت در فیلم تاریک ترین لحظات (Darkest Hour) ساخته جو رایت موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید.

اولدمن پیش از این سابقه بازی در مجوعه‌های بتمن (کریستوفر نولان)، هری پاتر، سیاره میمون‌ها و … داشته است. فیلم تاریک‌ترین لحظات فیلمی تاریخی درباره شروع جنگ جهانی دوم و مواجهه چرچیل و هیتلر است که اولدمن در این فیلم به خوبی در نقش چرچیل ظاهر شده است.

گری اولدمن در نقش وینستون چرچیل در فیلم تاریکترین لحظات

بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار 2018؛

فرانسیس مک‌دورمند برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زنفرانسیس لوئیس مک‌دورمند بازیگر 60 ساله آمریکایی برای فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری جایزه اسکار بهترین نقش اول زن را به خود اختصاص داد.

مک‌دورمند اولین بار در سال 1984 در فیلم فضای خونبار به ایفای نقش پرداخت و در فیلمهایی چون درود بر سزار، دایناسور خوب، تبدیل شوندگان و … حضور داشته است.

سه بیلبورد خارج از ایبینگ میزوری به کارگردانی مارتین مک‌دونا داستان زنی است که پس از قتل دلخراش دخترش و نا امید شدن از پیگیری قانونی با استفاده از سه بیلبورد خارج از شهر، توجه افکار عمومی را به این موضوع جلب می کند.

مک‌دورمند در نمایی از فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار 2018؛

سم راکول برای بازی در فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری توانست تندیس اسکار بهترین بازییگ نقش مکمل مرد را به خود اختصاص دهد. راکول بازیگر 39 ساله اهل آمریکاست که پیش از این در فیلم‌هایی نظیر مسیر سبز، مرد آهنی 2، فرشتگان چارلی و … به ایفای نقش پرداخته است.

سم راکول برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2018؛

الیسون جنی برنده اسکار بهترین نقش مکمل زن برای فیلم من تونیا هستم

الیسون جنی بازیگر 59 ساله آمریکایی برای بازی در فیلم من تونیا هستم موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. جنی در سال 2011 در فیلم خدمتکاران (The Help) حضور پیدا کرد و پس از آن در پرستار بتی، آقای پیبادی و شرمن و …. به ایفای نقش پرداخت. من تونیا هستم، یک رندگینامه کمدی سیاه ساخته کریگ گیلسپی است که از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به مارگو رابی اشاره نمود.

الیسون جنی در نمایی از فیلم من تونیا هستم

اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی؛

جیمز ایووری برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم مرا با نامت صدا کن

مرا با نامت صدا کن فیلمی به کارگردانی لوکا گوادانینو محصول کشور ایتالیا، آمریکا، برزیل و فرانسه است که جیمز ایووری فیلمنامه آنرا بر اساس رمانی به همین نام نوشته که به همین سبب موفق به دریافت اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. فیلم داستان پسر بچه‌ای یهودی است. ایووری متولد 1928 در آمریکاست.

اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان؛

سباستین للیو برنده اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی اسکار 2018 برای فیلم یک زن شگفت انگیز

اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی امسال به فیلم یک زن شگفت انگیز به کارگردانی سباستین للیو از کشور شیلی رسید. یک زن شگفت انگیز فیلمی درام درباره زنی است به نام ماریا که یک پیشخدمت و گاهی خواننده است و بعد از مرگ فرد مورد علاقه اش دگرگون می‌شود. للیو کارگردان چهل ساله اهل شیلی است که پیش از این با فیلم گلوریا موفق به دریافت جایزه سن سباستین شده بود.

نمایی از فیلم یک زن شگفت انگیز محصول کشور شیلی

بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی اسکار 2018؛

جوردن پیل برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی

جوردن پیل بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی برای فیلم برو بیرون موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی گردید. برو بیرون فیلمی در ژانر وحشت است که پدیده اکران بهار 2017 نام گرفته و به شدت با استقبال منتقدین و مخاطبان روبرو شد. در گیشه نیز فروش 252 میلیون دلاری این فیلم در مقابل 4.5 میلیون هزینه آن رقم قابل توجهی محسوب می‌گردد.

نمایی از فیلم برو بیرون ساخته جوردن پیل

اسکار بهترین فیلم انیمیشن و بهترین ترانه اورجینال؛

لی آنکریچ کارگردان و رابرت و کریستین لوپز ترانه سرای انیمیشن کوکو

کوکو به کارگردانی لی آنکریچ و تهیه کنندگی دارلا کی اندرسون محصول شرکت والت دیزنی استودیو پیکسار است که موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم انیمیشن گردید.

کوکو داستان پسر بچه‌ای است عاشق موسیقی که خانواده او به شدت با موسیقی مخالفند تا اینکه پیدا کردن یک عکس و ابهام درباره جد خانواده کوکو را به ماجرایی رؤیایی وارد می‌کند.

آنکریچ در زمینه نویسندگی، تدوین و کارگردانی انیمیشن فعالیت داشته که می‌توان به کارگردانی انیمیشن شرکت هیولاها،‌در جستجوی نمو، داستان اسباب بازی 2 و 3 و … اشاره نمود. کوکو در گیشه نیز توانست به فروشی بالغ بر 732 میلیون دلار دست یابد.

همچنین جایزه اسکار بهترین ترانه اورجینال به ترانه مرا به یادآور(Remember Me) ساخته رابرت لوپز و کریستین آندرسون لوپز زوج آهنگساز برای انیمیشن کوکو تعلق گرفت

تیه و تنظیم: امیر وفا
2/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید