آیا سبوس برای لاغری مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد سبوس در لاغری سریع موثر است. اگر به دنبال روش فوری برای کمک به کاهش وزن هستید، استفاده از سبوس برای لاغری با فیبر بالا مانند سبوس گندم و جو برای شما بسیار مناسب است.

نبض ما– مصرف انواع سبوس برای لاغری و یا سایر غلات در هنگام صبحانه، به این معنی نیست که شما با خیال راحت،  چیپس و آبنبات و مواد غذایی با چربی بالا مصرف کنید، زیرا رژیم غذایی برای کاهش وزن، باید حساب شده و سالم باشد.

افزودن فیبرهای غذایی و انواع سبوس برای لاغری در رژیم غذایی نقش موثری دارد. البته بهتر است قبل از رژیم حاوی سبوس برای لاغری ابتدا با پزشک داخلی مشورت کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

سبوس گندم

سبوس گندم و جو به عنوان منبع قوی فیبر انتخاب خوبی برای برنامه ریزی کاهش وزن شما بوده و شما به راحتی می توانید انواع سبوس را به عنوان میان وعده غذایی مصرف کنید. پیش از انتخاب هر نوع سبوس برای لاغری در مورد آن کمی تحقیق کنید.

سبوس مرغوب باید حاوی حداقل 5 گرم فیبر و کمتر از 8 گرم قند در هر وعده غذایی باشد. علاوه بر این، تمام کالری ها در هنگام کاهش وزن محاسبه می شود، بنابراین توجه داشته باشید که چقدر غلات و کالری مصرف می کنید.

یک فنجان سبوس گندم دارای 130 کالری، 33 گرم کربوهیدرات، 7 گرم فیبر، 7 گرم قند، 1 گرم چربی و 4 گرم پروتئین است که می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

سبوس جو و لاغری

جو حاوی 704 کالری است که در صورت مصرف آن با هدف کاهش وزن، باید حدود 200 کالری آن را با پیاده روی سوزاند. در اهداف کاهش وزن، سبوس جو گزینه مناسبی است و از این میزان کالری، تنها 19 درصد آن چربی است.

بیش از نیمی از کالری موجود در سبوس جو مربوط به کربوهیدراتهای پیچیده است. سبوس جو همچنین حاوی 20 گرم پروتئین است، اما تنها 2 گرم آن، قند است. بنابراین، سبوس جو می تواند گزینه خوبی برای کاهش وزن باشد.

سبوس جو

جو حاوی مقدار زیادی فیبر است که به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و پرخوری نکنید. با مصرف سبوس جو میل زیادی به مصرف شیرینی و غذاهای سنگین ندارید.

اگر به جای میان وعده های شیرین و یا پر چربی از سبوس جو استفاده کنید، احساس بهتری خواهید داشت و با حرکت روده بهتر، دفع بیشتر داشته و دستگاه گوارش شما  پاکسازی می شود. در نتیجه با مصرف غذای کمتر و با افزایش حرکت روده به کاهش وزن دلخواه می رسید.

سبوس گندم و چاقی

گندم یکی از محصولات مقوی و مفید در بین غلات است. سبوس گندم از آسیاب دانه های گندم به دست می آید که منبع غنی از فیبر رژیمی است. در سال های اخیر مصرف سبوس گندم به عنوان منبع مناسب از فیبر و تاثیرگذاری آن افزایش یافته است.

سبوس گندم

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد؛ بین سبوس گندم و اضافه وزن رابطه مستقیمی وجود دارد. البته برخی عقیده دارند که مصرف سبوس گندم در کاهش وزن هم موثر است اما این موضوع زمانی درست است که سبوس گندم، در رژیم غذایی، به طور مناسب قرار گیرد.

سبوس گندم به دلیل پروتئین بالا ممکن است در صورت مصرف زیاد باعث اضافه وزن می شود. با توجه به آمار موجود، مصرف سبوس گندم رو به افزایش است و مشخص است که نقش موثری در از بین بردن برخی مشکلات قلبی عروقی، وزن، فشار خون و کاهش التهاب دارد.

شما در همه حال، با استفاد ه از یک رژیم غذایی مناسب می توانید به اهداف مورد نظر خود، دست پیدا کنید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: www.livestrong.com

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید