از خواص ماهی شیر چه می دانید؟

ماهی شیر حاوی آهن بالای است و باعث تنظیم گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس ها و میکروب ها می شود. این ماهی حاوی ویتامین B و با مصرف آن سلول های سیستم عصبی تقویت شده و علاوه بر این، سبب جوانسازی پوست می شود.

نبض ما– مصرف ماهی شیر علاوه بر تاثیر گذاری بر سیستم عصبی، سبب طراوت پوست و کاهش  بیماری کم خونی می شود. این ماهی یکی از ماهی های منطقه جنوب کشور است که در بین ماهی های جنوب، ارزش غذایی بالایی دارد. این ماهی دارای گوشتی بدون تیغ است که طعم و مزه بسیار خوبی دارد.

کاهش درد پریود با ماهی شیر

ماهی شیر، جزء ماهی های تن محسوب شده و در میان ماهی های تن، ماهی شیر، بهترین ماهی به شمار می رود. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف ماهی شیر به علت کلسیم و ویتامین های بالا، سبب پیشگیری از انواع بیماری ها و همچنین درد مفاصل می شود.

مصرف این ماهی دردهای زمان قاعدگی در زنان را کاهش می دهد. بنابراین اکثر زنانی که ماهی شیر مصرف می کنند کمتر دچار دردهای مفصلی و یا دردهای قاعدگی می شوند.

قاعدگی

جبران کمبود ید با ماهی شیر

در زنان باردار و شیرده هم مصرف ماهی شیر توصیه می شود زیرا تاثیرات مثبتی بر جنین و رشد ذهنی و جسمی او دارد. بهتر است، این ماهی سه بار در هفته مصرف شود. این ماهی حاوی ید است و مصرف ید هم نقش زیادی در متابولیسم داشته و در صورت کمبود ید در بدن بیماری هایی مانند چاقی و سایر اختلالات ایجاد می شود.

شما می توانید با مصرف این ماهی، کمبود ید را جبران کرده و مانع از بروز مشکلات مربوط به کاهش ید شوید. همچنین مهم ترین خاصیت این ماهی فسفر موجود در آن است که دریافت کلسیم و فسفر در کنار هم، هر دو تاثیر بسیار زیادی در قدرت و قوی شدن استخوان ها شود.

ماهی شیر، خواص سلامتی زیادی برای بدن داشته و به عنوان یک غذای کامل و مغذی، بیشتر نیازهای تغذیه ای بدن را برطرف می کند. ماهی شیر با پروتئین بالا و انواع ویتامین ها، ماده غذایی مناسبی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها  بوده و تاثیر مثبتی بر سلامت بدن دارد.

ارزش غذایی ماهی شیر

ماهی شیر سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که با تنظیم التهابات ساختارهای سلولی را حمایت می کند و همچنین خطر ابتلا به بیماری های عروقی را کاهش می دهد.

همچنین ماهی شیر علاوه بر اسیدهای چرب امگا 3، دارای پروتئین، ویتامین B-12 و سلنیوم است. که در زمان تبدیل غذا به انرژی به بدن کمک می کنند. همچنین فسفر فراوان ماهی شیر، می تواند به همراه کلسیم موجب سلامت و استحکام استخوان ها شود.

مصرف ماهی ها و آبزیان برای تامین نیاز بدن به ید مناسب است، بخصوص استفاده ی آن برای ماداران باردار و شیرده نقش بسزایی در سلامتی خود و جنینشان از لحاظ جسمی و ذهنی خواهد داشت.

نشانه های ماهی شیر سالم

زمانی که می خواهید ماهی شیر بخرید، لازم است که به چند نکته توجه کنید و سلامت ماهی را بررسی کنید:

در درجه اول، بوی ماهی نباید زننده باشد. مورد دوم هم بررسی گوش های ماهی است. گوش های ماهی، باید قرمز و تازه بوده و روی آن ها هیچ لکی نباشد. همچنین باید کاملا به هم چسبیده باشند. ماهی شیر فاسد معمولا شل است و با فشار دادن، گوشت آن تجزیه می شود.

طرز تهیه ماهی شیر پفکی

طرز تهیه ماهی شیر سوخاری

مواد لازم:

  • دو عدد تخم مرغ
  • آرد سفید ساده
  • آرد سوخاری

ابتدا دو عدد تخم مرغ را در ظرفی شکسته و هم بزنید تا مخلوط شود. سپس، تکه های فیله ماهی شیر را که قبلا آرد زده اید، داخل ظرف تخم مرغ بگذارید و پس از آن کمی آرد سوخاری زده و فیله ماهی را سرخ کنید.

خواص ماهی شیر

طرز تهیه ماهی شیر پفکی

مواد لازم:

  • یک لیوان شیر
  • آرد سوخاری
  • دو عدد تخم مرغ
  • نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
  • روغن

طرز تهیه

در ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و مخلوط کنید و سپس، شیر، جوش شیرین، آرد سوخاری و کمی نمک  اضافه کرده و به اندازه ای هم بزنید  تا کاملا غلیظ و پفکی شود. سپس، فیله های ماهی را با این خمیر آغشته کرده و سرخ کنید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.worldatlas.comL

4.2/5 - (8 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ف می‌نویسد

    عالیییییییی

از پزشکان نبض‌ما بپرسید