چند داروی گیاهی برای خواب راحت

در دنیای مدرن امروز، سرعت زندگی  و میزان  استرس، بیشتر از گذشته است. به همین دلیل، همه ما به دنبال آرامش بیشتر و خواب راحتی هستیم تا حداقل هنگام شب از استرس‌های روزانه، خلاص شویم. انواع داروی گیاهی برای خواب راحت همیشه در دسترس است و می توانید یکبار آنها را امتحان کنید.

برای برخورداری از خواب راحت، داروهای گیاهی و انواع دمنوش ها در دسترس بوده  و درمان های طبیعی ، برای کمک به کاهش اضطراب، آرامش بدن و تنظیم ساعت داخلی بدن هستند. در این قسمت، به معرفی چند داروی گیاهی برای خواب راحت می پردازیم.

پرخوابی

والریان

والریان یک داروی گیاهی برای خواب راحت که  آرامش بخش است. این گیاه از ریشه والری ها گرفته شده و مخلوطی از والرین، بابونه، لیمو و سایر گیاهان است که باعث آرامش هنگام خواب می شود. گیاه والریان علاوه رفع مشکل بی خوابی می تواند  اضطراب، استرس و سردرد را هم کاهش دهد.

بابونه

بابونه یک داروی گیاهی برای خواب راحت است که در بهبود وضعیت بی خوابی ، سودمند است. گیاه بابونه به شما کمک می کند تا هنگام خواب، آرام شوید و اضطراب و استرس ذهنی را کاهش دهید.

مطالعات متعددی نشان داده است که گیاه بابونه تاثیر زیادی در رفع استرس و اختلال خواب داشته و شما با مصرف آن هر شب قبل از خواب، می توانید به راحتی به خواب بروید.

گل بابونه

چای بابونه بهترین دمنوش برای احساس آرامش در طی شبانه روز است. این داروی گیاهی برای خواب راحت بدون ایجاد اثرات بد، در آرام کردن اعصاب شما، تاثیر گذار است.ا

از عصاره و روغن بابونه به عنوان ماده ای آرام بخش، برای ماساژ استفاده می کنند. افراد مبتلا به اضطراب، استرس و اختلالات مختلف، می توانند از  دمنوش گل این گیاه به عنوان یک درمان طبیعی، استفاده کنند.

لیمو

لیمو یکی دیگر از گیاهانی است که در درمان بی خوابی استفاده می شود. مصرف لیمو به عنوان یک ماده درمانی طبیعی، به قرون وسطی بر می گردد. شما می توانید هنگام خواب، چای لیمو مصرف کنید. چای لیمو مانند یک داروی آرامش بخش طبیعی در بهبود عملکرد ذهنی و شناختی موثر است.

لیموترش

نوشیدنی های خواب آور

برخی نوشیدنی ها هستند که قدرت آرامبخش داشته و شما می توانید با مصرف آن ها خواب راحت و خوبی داشته باشید. برخی از این نوشیدنی ها عبارتند از: شیر نارگیل، چای نعنا، شیر گل ساعتی، چای بابونه و آب آلبالو.

خواص چای نعناع

میوه های خواب آور

سیب

سیب حاوی ویتامین ب 6 و انواع ویتامین ها است. این ویتامین در سیب سبب بهبود اختلال خواب، کاهش فشار خون و آرامش بدن می شود.

همچنین سیب دارای ویتامین ب 1 است که این ویتامین سبب می شود تا سروتونین در تمام نقاط بدن پخش شده و باعث آرامش هنگام خواب می شود. هر شب یک عدد سیب قبل از خواب مصرف کنید تا علاوه بر مزایای سلامتی، خواب خوبی داشته باشید.

پوست سیب

گیلاس

گیلاس حاوی ماده ملاتونین است که این ماده باعث تنظیم خواب می شود. شما می توانید روزی دو بار آب گیلاس مصرف کنید. با مصرف آب گیلاس از بی خوابی خلاص می شوید.

موز

موز حاوی مقدار زیادی سروتونین و ملاتونین است که این دو ماده برای تقویت سیستم ایمنی و تنظیم خواب مفید هستند. همچنین موز دارای پتاسیم بالا است که باعث می شود چند ساعت خواب راحت داشته باشید.

شما می توانید برای رهایی از بی خوابی، یک ساعت قبل از خواب، یک عدد موز را با شیر مخلوط کرده و مصرف کنید.

خواص موز روی معده

انگور

انگور یکی از میوه های آرامبخش و حاوی آنتی اکسیدان است که بر کیفیت خواب موثر بوده و اختلال خواب را از بین می برد. انگور هم مانند گیلاس حاوی ملاتونین بالا است که باعث تنظیم چرخه خواب می شود.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:www.plushbeds.com

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید