۷ تکنیک برای داشتن فضای بیشتر در خانه های کوچک

آیا در خانه کوچک خود احساس فشرده بودن می‌کنید؟ در این مقاله راهکارهایی برای داشتن فضای بیشتر در خانه ارائه شده است.

اگرچه امکان ایجاد تغییر در آجر، ملات و ابعاد واقعی محلی که در آن زندگی می‌کنید وجود ندارد، با این هفت روش می‌توانید از فضای در دسترس خانه کوچک بهترین استفاده را داشته باشید یا به عبارتی احساس کنید که اتاق‌‎ها بزرگ‌تر هستند.

ترفند 1: تابش نور

مطمئن شوید که چندین منبع نور در اتاق برای به حداکثر رساندن روشنایی در شب وجود دارد. شما باید شش منبع نور در اطراف اتاق داشته باشید که جایگزین نور طبیعی روز شود و اجازه دهد روشنایی در اتاق جریان پیدا کند.

با تاباندن نور به سطوح آینه‌ای اثر آن را بیشتر کنید. سطوح آینه‌ای و فلزات که نور گرم را منعکس می‌کنند، این حس را ایجاد می‌کنند که در خانه کوچک فضا بزرگ‌تر است.

آپارتمان کوچک

ترفند 2: ادامه دادن کف پوش‌ها

یک ترفند ساده برای کف اتاق‌ها این است که کفپوش‌ها را از کف راهروها تا داخل اتاق‌های کوچک ادامه دهید.

ایجاد یک جریان بصری بدون وقفه از فضا، آن را یک منطقه بزرگتر جلوه می‌دهد و این توهم را ایجاد می‌کند که کف اتاق در حال گسترش است.

ترفند 3: ایجاد توازن و هارمونی رنگی

سعی کنید دیوارها، قرنیزها و قاب درها را یک رنگ کنید. در حقیقت رنگ کردن آن‌ها با رنگ‌های متفاوت فضا را می‌شکند و بر شکل و اندازه (کوچک) اتاق تاثیر می‌گذارد.

وقتی همه آن‌ها به یک رنگ باشند با هم ترکیب شده و باعث می‌شوند که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی

ترفند 4: ایجاد یک بازتاب وسیع

برای بزرگ تر به نظر آمدن، خانه کوچک در مقابل پنجره یک آیینه آویزان کنید. این کار از دیدگاه هزینه و تصویر، ساده اما بسیار تاثیرگذار است. آینه نور طبیعی را منعکس کرده و فضای شما را روشن‌تر می‌کند، این کار باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

با کمی خلاقیت می‌توانید با استفاده از اشکال مختلف و متعدد از آینه نور بیشتری منعکس کنید. نور بیشتر احساس بزرگ‌تر بودن فضا را منتقل می‌کند.

ترفند 5: انتخاب مبلمان و وسایل چندمنظوره

مبلمان چندمنظوره‌ای انتخاب کنید که بتواند بسته به نیاز شما گسترده یا جمع شود. اگر تنها دو نفر هستید یک میز تاشو دونفره انتخاب کنید که با باز شدن به یک میز نهارخوری چهار نفره سرگرم‌کننده تبدیل شود.

مبل راحتی انتخاب کنید که به سادگی برای مهمانان تبدیل به تخت‌خواب شود. همیشه فضای پاف‌ها، صندوقچه‌ها و میزهای قهوه‌خوری را در نظر بگیرید. اگر طرحی وجود دارد که شلوغی‌ها را پنهان می‌کند آن را انتخاب کنید.

خانه نقلی

ترفند 6: پذیرش قسمت تاریک

این ترفند برای افراد شجاع است. از رفتن به تاریکی در فضاهای کوچک نترسید. ممکن است برخلاف تصور ما به نظر برسد اما سایه‌های تاریک، باریک و خاکستری هم می‌تواند همانند نورپردازی، باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق شود.

بنابراین تنها به این فکر نکنید که سفیدی و روشنی حس فضای بزرگ‌تر را القا می‌کند، به تاریکی قدم بگذارید و به ما اعتماد کنید.

ترفند 7: کار کردن بر روی دیوارها

از آنجایی که فضای کف زیادی برای بازی ندارید به سمت بالا فکر کنید و به جای آن از دیوارها استفاده کنید.

قفسه‌های متحرک، جالباسی دیواری، قفسه‌های مجله دیواری و تجهیزاتی مانند آن به شما کمک می‌کند که مانند صندلی‌های تاشو، وسایل را نمایش دهید اما فضای کف را شلوغ نکنید. از فضاهای پرت مانند گوشه‌ها استفاده کنید و در آن قفسه‌های دیواری قرار دهید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
منبع home.bt

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مهسا می‌نویسد

    جالب بود ممنون

از پزشکان نبض‌ما بپرسید