میزان کالری مواد غذایی مختلف را بدانید

افرادی که به دنبال تناسب اندام و یا کاهش وزن هستند، معمولا در رژیم غذایی خود میزان کالری مواد غذایی را در نظر می گیرند. همانطور که می دانید، دریافت بالای کالری باعث اضافه وزن و مشکلات دیگری برای سلامت و زیبایی بدن می شود. مواد غذایی مختلف دارای میزان کالری مختلفی هستند.

نبض ما– برای زندگی سالم و حفظ تناسب اندام و سلامت بدن، بهتر است از میزان کالری مواد غذایی مصرفی اطلاعاتی داشته باشیم. علاوه بر دریافت کالری مازاد برای بدن، در جامعه امروز عدم تحرک و ورزش کافی همراه با رژیم غذایی نادرست می تواند سبب بروز چاقی و عوارض دیگری شود.

امروزه استفاده از فست فود ها و مواد غذایی فراوری شده رو به افزایش است و لازم است که افراد از عوارض مصرف مواد غذایی حاضری آگاهی داشته باشند. برخی از مواد غذایی هم مانند انواع گوشت ها، میگو و مرغ های سوخاری هم طرفداران زیادی دارد.

مرغ آب پز یا سوخاری؟

 گوشت مرغ یکی از پرطرفداراترین گوشت های مصرفی در جهان به شمار می رود که در انواع مختلفی طبخ و تهیه می شود. این گوشت محبوب حاوی پروتئین زیادی بوده و می توان گفت که هر بخش از آن هم حاوی میزان کالری متفاوتی است.

به دلیل حجم بالای پروتئین موجود در گوشت مرغ با مصرف آن، سلامت کلی بدن حفظ شده و از افزایش وزن جلوگیری می شود. البته شیوه پخت مرغ در میزان کالری دریافتی بسیار موثر است. انواع مرغ به صورت کبابی، بخار و پز و به صورت سوپ، سوخاری، ناگت و شنیسل تهیه  می شود.

کالری ناگت مرغ

بنابراین میزان کالری آن به این طریق در نظر گرفته می شود:

یکی از غذاهایی که از مرغ تهیه می شود، مرغ سوخاری است. مرغ سوخاری یکی از محبوب ترین غذاهای حاضری بوده که وسوسه انگیز و خوش طعم است. معمولا مرغ سوخاری را در کنار سیب زمینی میل می کنند و مصرف این دو ماده غذایی می تواند حجم زیادی کالری را وارد بدن کند.

البته باید اضافه کرد که علاوه بر افزایش کالری مرغ سوخاری از طریق آرد و دیگر افزودنی ها، استفاده از روغن های ناسالم و در حجم زیاد هم می تواند بر میزان کالری تاثیر گذار باشد.

علاوه بر این، همراه با افزودن آرد سوخاری، مرغ در روغن سرخ می شود. سرخ کردن انواع گوشت و مرغ می تواند سبب بالا رفتن میزان کالری آن شود. با در نظر گرفتن این نکته که میزان کالری مرغ سوخاری سرخ شده بالا بوده و به شکل مناسبی طبخ نمی شود، توصیه می شود که در مصرف آن احتیاط کنید.

البته بهترین روش مصرف مرغ سوخاری، تهیه آن در منزل است. زیرا در منزل توجه به کیفیت مرغ و روش پخت آن به طور معمول بیشتر است.

طرز تهیه چند غذای نونی بدون گوشت و مرغ را در این مطلب بخوانید.

مرغ سوخاری چند کالری دارد؟

به طور کلی، یک ران مرغ سوخاری حاوی 50 کالری است و این کالری شامل گوشت مرغ، آرد سوخاری و روغن مصرفی می شود. همچنین یک مرغ کامل سرخ شده  در روغن، 400  کالری دارد.

انرژی  مرغ سوخاری می تواند برابر با پنج سیخ جوجه کباب باشد.

کالری مرغ سوخاری

کالری فیله مرغ سوخاری

فیله مرغ غذایی خوش خوراک و خوش طعم است که شما می توانید به روش های مختلفی آن را تهیه کرده و میل کنید. شما می توانید فیله مرغ را به شکل بخارپز، سرخ شده، کبابی و یا سوخاری تهیه کنید. از نظر میزان کالری موجود در فیله مرغ باید گفت که با توجه به روش طبخ آن می تواند متغیر باشد. برای تهیه فیله مرغ سوخاری، فیله را با آرد سوخاری آغشته کرده و سپس در روغن سرخ می کنند. با اضافه شدن آرد سوخاری و روغن به فیله مرغ، حدودا 290 کالری دریافت می کنید.

کالری ناگت مرغ

ناگت مرغ از جمله غذاهای حاضری است که تهیه و طبخ آن ها آسان و سریع است. باید گفت که گوشت مرغ زمانی که پخته می شود، تقریبا حاوی 26-27  پروتئین است.

ناگت مرغ هم معمولا 14 درصد پروتئین دارد. البته با توجه به درصد پروتئین و کالری می توان گفت که ناگت مرغ از گوشت خالص مرغ تهیه نشده و ممکن است ترکیبات بیشتری به آن اضافه شده باشد. به این ترتیب، هر چقدر میزان ترکیبات بیشتر شود، پروتئین کمتر شده و میزان کالری افزایش پیدا می کند.

هر ناگت مرغ معمولا 296 کالری دارد.

میزان کالری شنیسل مرغ

یکی از غذاهای وسوسه انگیزی  که از مرغ تهیه می شود، شنیسل مرغ است. 100 گرم شنیسل مرغ معمولا حاوی 200 کالری است.

قارچ سوخاری چند کالری دارد؟

قارچ سوخاری معمولا به تنهایی و یا همراه با سیب زمینی سرخ شده و مرغ سوخاری سرو می شود. قارچ یک ماده غذایی مفید است که به سرعت آماده می شود. معمولا 100 گرم قارچ سوخاری با آرد سوخاری حدود حاوی 27 کالری برای آرد و 35 کالری برای قارچ است.

قارچ سرخ شده

میزان کالری یک عدد قارچ سوخاری

برخی افراد در برنامه رژیم غذایی خود،  میزان کالری مواد غذایی را به صورت مجزا و دانه ای محاسبه می کنند. در مصرف قارچ هم باید گفت که هر یک عدد قارچ به شکل سوخاری حدودا حاوی 10 کالری است.

میزان کالری میگو سوخاری

میگو یکی از مواد غذایی بسیار مفید و حاوی پروتئین بالایی است. شما می توانید میگو را به شکل سرخ شده، کبابی و یا به شکل بخارپز تهیه کرده و مصرف کنید. فسفر موجود در میگو در افزایش رشد ذهنی و هوش فرد بسیار موثر است.

هر 100 گرم میگو به همراه آرد سوخاری تقریبا حاوی 120 کالری است.

تیم ترجمه نبض ما

3.7/5 - (3 امتیاز)
منبع  www.fitbit.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید