مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار گردید + گزارش تصویری

آیین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم داروغه زاده و جمعی از اهالی سینما در ساعت 19 روز چهارشنبه نهم بهمن‌ماه آغاز شد.

در این مراسم که با اجرای منصور ضابطیان آغاز شد،‌ ابراهیم داروغه زاده با ذکر نام بانوی گرانقدر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) از همه همکاران خود در وزارت ارشاد و اهالی سینما برای همکاری در برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

افتتاحیه سیو هفتمین جشنواره فیلم فجر
منصور ضابطیان مجری افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه مراسم پس از پخش کلیپی با صدای محسن چاووشی و تصاویری از فیلمهای پیشین سینمای ایران  جوایز  بخش تبلیغات در رشته‌های مختلف عکس، پوستر و تیزر به برندگان اهدا گردید که به ترتیب فیلمهای بمب، یک عاشقانه در رشته عکس، کوپال در رشته پوستر و گرگ بازی در رشته تیزر فیلم برنه جایزه شدند.

افتتاحیه سیو هفتمین جشنواره فیلم فجر
آیین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با پخش کلیپی با صدای زنده یاد حسین پناهی و تصاویر درگذشتگان سینمای ایران یاد خاطره سفرکردگان سینما گرامی داشته شد. منصور ضابطیان با قرائت بخشی از کتاب آقای بازیگر به قلم استاد عزت الله انتظامی به استقبال آیین بزرگداشت عزت سینمای ایران رفت.

در این مراسم مجید انتظامی به نمایندگی از طرف خانواده انتظامی لوح تقدیری را از دست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

افتتاحیه سیو هفتمین جشنواره فیلم فجر
رضا کیانیان در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از عزیزالله حمید‌نژاد(نویسنده و کارگردان)، ابراهیم حقیقی (گرافیست و طراح صحنه)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، عباس گنجوی (تدوین‌گر)، خسرو خسروشاهی (دوبلور) تجلیل و قدردانی شد.

فاطمه معتمد آریا در سخنانی اظهار داشت: قصد ندارم از دلخوری‌ها بگویم اما جای کسانی مثل بهرام بیضایی اینجا خالی است. من متاسفم که از حضور استاد شفیعی کدکنی در کلاس درس جلوگیری می‌کنند و هر اتفاق دیگری که به فرهنگ این مردم مربوط است. معتمدآریا درپایان سخنانش گفت: از همه همکاران عزیزم در سینما متشکرم اما نه کسانی که بر مسندی بودند.

افتتاحیه سیو هفتمین جشنواره فیلم فجر
فاطمه معتمد آریا در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر زیبایی به کارگردانی محمد رحمانیان و با بازی علی عمرانی، علی تاجمیر، سانیا سالاری، مانیا علیجانی علی عمرانی و چهل تن از دانشجویان تئاتر  در خصوص تاریخ سینمای ایران از زبان یک جانباز قطع نخاعی و فیلم بین به روی صحمنه رفت و ترانه‌ چهل‌سالگی با اجرای بانوان حاضر در صحنه به صورت زنده اجرا شد. نیما مسیحا نیز ترانه‌ای را با نوای پیانو اجرا کرد.

افتتاحیه سیو هفتمین جشنواره فیلم فجر
افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در پایان مراسم نیز کلیپی در بزرگداشت مقام حضرت فاطمه (س) و مادران این سرزمین پخش گردید.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از فردا با نمایش فیلمهای شرکت کننده در سینماهای منتخب آغاز خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید