فواید و مضرات تزریق بوتاکس در واژن

ناحیه واژن بر اثر سن و عوامل دیگر به مرور زمان ممکن است دچار افتادگی یا چروک شود. این موضوع بیشتر در قسمت لبه های خارجی بیشتر خود را نشان می دهد. تزریق بوتاکس در واژن روشی برای جوانسازی پوست ناحیه واژن و درمان چروک واژن در زنان است.

علت بوتاکس واژن

وجود مشکلاتی در واژن، می تواند تقریبا ناراحت کننده یا بسیار دردناک باشد. این شرایط اغلب زمانی ایجاد می شود که به ماهیچه های واژن فشار وارد می شود. احساس درد معمولا اولین نشانه ای است که یک زن مبتلا به آن، به دنبال راهی برای درمان و رفع آن خواهد بود. پزشکان معمولا  برای کاهش درد، داروهای ضد درد را تجویز می کنند. یکی دیگر از روش ها، تزریق بوتاکس در واژن است.

زناشویی

در مورد تزریق بوتاکس در واژن ، هنوز استانداردهای روشن و یا دستورالعمل های حرفه ای وجود ندارد، مطالعات نشان داده است که این روش می تواند بر سلامتی و شیوه زندگی فرد تأثیر مثبتی داشته باشد. دقیقا به همین دلیل است که برخی از زنان به دنبال استفاده از این روش هستند.

بوتاکس واژینال چیست؟

بوتاکس واژینال ایمن و ساده بوده و نتایج فوری دارد. مشکلات واژن مانند تنگی واژن که باعث ایجاد اثرات اسپاستیک می شود، می تواند به طور کامل در طول زمان درمان شود.

بوتاکس، تحت بیهوشی و با استفاده از سوزن های کوچک تزریق می شود. یک دوز متوسط ​​در حدود 100 تا 150 واحد تزریق می شود. بوتاکس بین سه عضله مهبل واژن تقسیم شده و میتواند از نفوذ آن به نواحی دیگر جلوگیری کند. بیشتر بوتاکس در عضله ورودی استفاده می شود، زیرا این عضله ای است که به طور کلی راه نفوذ را مسدود می کند.

بوتاکس به صورت سطحی تزریق شده و به راحتی می توان بدون بی حسی آن را تزریق کرد، این کار مانند تزریق بوتاکس به مناطق دیگری مانند چهره، انجام می شود. به طور کلی ترس و اضطراب در بیماران مبتلا به واژینوزیس وجود دارد که ممکن است هر گونه مشکلی را ایجاد کند. بوتاکس در شرایط بیهوشی هم انجام می شود تا از این طریق بیمار احساس بهتری داشته باشد.

طریقه تزریق بوتاکس در واژن

بوتاکس به تمام سه عضله واژن تزریق می شود ، زیرا ممکن است هر عضله سبب بروز مشکل باشد. اگرچه دوز مناسب برای تزریق بوتاکس بیشتر به آن ها،  تقسیم می شود، اما این تزریق بیشتر در ماهیچه هایی که اسپاسم بیشتری دارند، صورت می گیرد.

به طور کلی در هر صورت باید گفت عضله ورودی البته این موضوع عمدتا در زمان معاینه مشخص می شود. در هر صورت دوز بالاتری از بوتاکس را دریافت می کند. به منظور جلوگیری از بی اختیاری ادرار ، تنها  در دیواره های جانبی مهبل (واژن) تزریق صورت می گیرد.

تزریق در  مناطق اطراف مجاری رحم صورت نمی گیرد. این کار در درمان دخالتی ندارد، زیرا عضلات واژن در محفظه واژن قرار دارند.

تداخل با بخشی از این عضلات برای نتیجه گیری بهتر هم ممکن است صورت گیرد. معمولا تنها یک جلسه تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسم ضروری است. اکثر بیماران پس از انعقاد و رسیدن به مقاربت، به جلسه دوم  نیازی ندارند. در نظر گرفتن برخی موارد برای تزریق بوتاکس به واژن، برای فرد ضروری است.

پزشکان به طور سنتی دارو و جراحی را برای درد توصیه می کنند. مطالعات اخیر نشان می دهد که بوتاکس واژن می تواند نتایج مشابهی را با دوره بهبودی کوتاه تر ارائه دهد. علاوه بر موارد ذکر شده باید گفت که عواملی مانند سن یا مشکلات آمیزشی، گاه باعث شل شدن یا از شکل افتادن ناحیه واژن می شود.

فواید تزریق بوتاکس در واژن

فواید تزریق بوتاکس در واژن

فواید بوتاکس واژن شامل موارد زیر است:

افزایش حجم و سفت کردن واژن

بوتاکس واژن و سایر پرکننده های پوستی به منظور افزایش حجم و سفت شدن این ناحیه ایجاد شده و این روش زیبایی، باعث افزایش زیبایی زن، افزایش کشش و میل جنسی، افزایش جریان خون  و حس تازگی در این ناحیه می شود.

حال روحی خوب

پس از تزریق بوتاکس، شما به وضوح شاهد تغییرات جسمی و روحی خود شده و تقریبا از این وضعیت احساس رضایت مندی خواهید داشت زیرا این ناحیه رابطه مستقیمی با حالت های روحی یک زن داشته و سلامت آن نیز باعث حس جوانی در زن می شود.

سایر مزایا

بوتاکس واژن می تواند مزایای زیادی داشته باشد و شما پس از این روش می توانید از:

  • با بوتاکس واژن از عوارض شدید درد و گرفتاری پریود نجات پیدا می‌کنید.
  • تزریق بوتاکس در واژن می تواند سبب بهبود روابط جنسی و زناشویی شده و برای شما لذت بخش باشد. به این ترتیب، شیوه زندگی شما نیز تغییر پیدا کرده و بهبود می شود.
  • روش تزریق بوتاکس واژن، از روش های پر خطر محسوب نمی شود. پس از تزریق بوتاکس، به مدت یک سال، قدرت انعطاف پذیری عضلات افزایش پیدا کرده و مشکلاتی همچون اسپاسم و درد در هنگام مراقبتبرطرف می شود.
  • بروز اسپاسم در عضلات این ناحیه زمانی رخ می دهد که در شرایطی مانند ترس یا اضطراب، پیام مناسب از مغز به واژن دریافت نشود.  بوتاکس عمدتا درد ناشی از اختلال کف لگن را کاهش می دهد.

عوارض تزریق بوتاکس در واژن

این روش در هنگامی که تزریق بوتاکس، به درستی استفاده  شود، بسیار امن و موثر بوده و خطرات و عوارض  آن کم است. هنگامی که تزریق بوتاکس در ناحیه مهبل استفاده می شود، بهتر است از تزریق بوتاکس در نواحی نزدیک مجاری مثانه و رکتوم اجتناب شود تا این موضوع، سبب بی اختیاری ادرار نشود.

این تزریق باید تنها در امتداد دیواره های جانبی واژن صورت گیرد. در بیش از 140 بیمار مبتلا به درد ناحیه واژن، پس از تزریق بوتاکس، تنها دو بیمار مبتلا به بی اختیاری استرسی بودند.

این مورد هم تنها در هنگام عطسه یا فشار ، باعث ریزش چندین قطره ادرارمی شد. البته باید گفت که این عارضه نیز تقریبا با گذشت زمان، رفع می شود.

از عوارض تزریق بوتاکس به واژن می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • گرفتگی در طول رابطه جنسی
  • درد در حین معاینه لگن
  • درد و گرفتگی در هنگام ادرار کردن و یا حرکت روده
  • فشار بر روی مثانه، درد لگن و ناراحتی عمومی
در اغلب موارد شما می توانید با استفاده از دارو و قرص های تجویزی باعث تسکین درد و ناراحتی شوید.
3/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. عباسی می‌نویسد

    سلام این مطلب خیلی مفید بود من ۱۵ ساله که ازدواج کردم و اوایل ازدواجم حین برقراری رابطه درد شدیدی داشتم و چند بار به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم ولی هیچکدوم نتونستند علت درد رو تشخیص بدن و در مقاله شما دلیلش رو اسپاسم نوشته که با بوتاکس رفع میشه ای کاش پزشکان ما یه کم اطلاعات علمی خودشون رو بالاتر ببرن و بتونند به بیمارانی مثل من راحت کمک کنند

از پزشکان نبض‌ما بپرسید