معرفی فیلم های سینمایی اکران نوروزی ۹۷

نوروز در قبضه سینمای کمدی

اکران نوروزی از جمله زمانهایی است که تهیه‌کنندگان در رقابتند تا فیلمشان در آن به نمایش درآید. امسال نیز از بین متقاضیان اکران نوروزی هفت فیلم موفق به دریافت مجوز نمایش شدند.

از جمع هفت فیلم حاضر در اکران نوروزی 4 فیلم در ژانر کمدی است که با این وصف فیلمهای کمدی سهم بیشتری را در اکران نوروزی به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه به معرفی کوتاه فیلمهای اکران نوروزی سینما می‌پردازیم.

به وقت شام – ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی‌کیا و هادی حجازی فر و بابک حمیدیان

به وقت شام آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا است که در اختتامیه جشنواره جنجالی شد. به وقت شام داستان پدر و پسر خلبانی است که در یک ماموریت ویژه در سوریه مجبور به رویارویی با داعشی ها می‌شوند. در این فیلم هادی حجازی فر و بابک حمیدیان به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارن همایون فر به خاطر ساخت موسیقی آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجرشد و ابراهیم حاتمی‌کیا نیز جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

خرگیوش – مانی باغبانی

مینا ساداتی و بابک حمیدیان در نمایی از فیلم خرگیوش

خرگیوش اولین ساخته مانی باغبانی است که در ژانر کمدی ساخته شده است. بابک حمیدیان،‌مینا ساداتی،‌جواد عزتی، سیامک انصاری، همایون ارشادی از جمله بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه منتشر شده فیلم آمده است: این شبی که میگن شب نیست…

فراری – علیرضا داوودنژاد

محسن تنابنده و ترلان پروانه در نمایی از فیلم فراری

آخرین ساخته داوودنژاد محصول سال 1394 است که به اکران نوروز 97 رسیده است. فراری که در جشنواره سی و پنجم حضور داشت موفق به دریافت سیمرغهای بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد ( محسن تنابنده)، بهترین فیلمنامه (کامبوزیا پرتوی)، بهترین صدابرداری (پرویز آبنار) و جایزه ویژه هیئت داوران از این جشنواره گردید. فراری داستان دختری شهرستانی است که عشق به ماشین فراری دردسرهایی را برای او ایجاد می‌کند. محسن تنابنده، ترلان پروانه، محمدرضا داوودنژاد و … از جمله بازیگران فراری هستند.

فیلشاه – هادی محمدیان

هادی محمدیان کارگردان شاهزاده روم، نوروز 97 با فیلم فیلشاه به روی پرده نقره‌ای می‌رود. فیلشاه داستان بچه فیلی است که قرار است جانشین پدر و سلطان جنگل شود

لاتاری – محمدحسین مهدویان

زیبا کرمعلی در فیلم لاتاری ساخته محمدحسین مهدویان

کارگردان جوان و موفق سینمای ایران پس از دو فیلم پرمخاطب خود امسال لاتاری را به روی پرده نقره‌ای فرستاده است. لاتاری با بازی حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، هادی حجازی فر و … داستان قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیجه فارس است. لاتاری گرچه در جشنواره مورد بی مهری داوران قرار گرفت و در آراء مردمی هم نتوانست حائز اکثریت شود اما با توجه به سابقه مهدویان انتظار استقبال چشمگیر را در گیشه دارد.

لونه زنبور – برزو نیک نژاد

محسن کیایی، پژمان جمشیدی و بهاره کیان افشار در نمایی از لونه زنبور

لونه زنبور به کارگردانی برزو نیک نژاد کارگردان فیلم زاپاس و نویسندگی محسن کیایی محصول سال 96 است. محسن کیایی، پژمان جمشیدی، هومن برق نورد، بهاره کیان افشار، رعنا آزادی ور و … از جمله بازیگران این فیلم هستند. داستان لونه زنبور داستان دو سارق خرده پا است که با پیدا کردن جعبه‌ای خود را وارد ماجراهای جذابی می‌کنند.

مصادره – مهران احمدی

رضا عطاران و همون سیدی در نمایی از مصادره ساخته مهران احمدی

مصادره کمدی پر سرو صدای جشنواره 36 به کارگردانی مهران احمدی نورز 97 بر روی پرده سینماها می‌رود و با توجه به تیم بازیگران آن توقع فروشی چند میلیاردی از اولین ساخته مهران احمدی می‌رود. رضا عطاران، مهران احمدی، همون سیدی، بابک حمیدیان و … از جمله ستاره های حاضر در مصادره هستند. مصادره مقاطع مختلف زندگی یک ساواکی است و در خلاصه منتشر شده فیلم آمده است: ” ایران خیلی بزرگه اما ما هم خیلی بدشانسیم…”

نبض ما-تهیه و تنظیم: امیر وفا

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید