جوانسازی پوست دست با اسکلروتراپی و لیزر

دست ها یکی از اولین مکان هایی هستند که علائم هشدار دهنده پیری بر روی آن ها آشکار می شود. در این مطلب با چند روش جوانسازی پوست دست آشنا می شوید.

هرچقدر هم که شما برای شاداب ماندن چهره و گردن خود تلاش کنید، دست هایی که از نور خورشید آسیب دیده اند، رگه رگه شده اند و یا چین و چروک دارند، شما را پیرتر از آن چه که هستید نشان می دهند. تکنیک های موثری برای زیبایی و جوانسازی پوست دست وجود دارد که موجب بهبود کیفیت بافت پوست شما و کاهش خطوط رگه ای و چین و چروک های دست می شود.

روش های جوانسازی پوست دست چگونه عمل می کنند؟

با توجه به این که شما نیاز به جایگذاری ایمپلنت، اصلاح آسیب های خورشیدی یا پاک کردن خطوط و چین و چروک ها دارید، جراح شما گزینه های مختلفی برای انتخاب دارد.

اغلب روش های جوان سازی پوست دست  از لحاظ تهاجمی بودن حداقل هستند، اما در صورتی که پوست بسیار سست و پرچین و چروک باشد، جراح پلاستیک شما ممکن است عمل جراحی را برای حذف پوست های اضافی انجام دهد. در ادامه به معرفی برخی از روش های جوانسازی پوست دست می پردازیم.

جوانسازی پوست دست با فیلرها مانند پلی اکتیک اسید

تزریق فیلر یکی از روش های جوانسازی پوست دست است. فیلرها به چندین محل در دست تزریق می شود که در لایه هایی با سطوح مختلف قرار می گیرند تا دست ها را تغییر شکل داده و تقویت کنند.

تزریق چربی

بافت های چربی از مناطقی از بدن که چربی زیادی دارند مانند شکم، کمر، پشت و یا ران ها از طریق لیپوساکشن با لوله های مکش خارج می شود. سپس از این چربی برای انتقال دوباره به دست استفاده می شود.

چربی در لایه هایی با سطوح مختلف پیوند زده می شود تا اطمینان حاصل شود که رسوبی صاف و خطی از چربی بوجود آمده تا دست ها را شکل دهد.

برش های لیپوساکشن با بخیه بسته می شوند. باندی بر روی قسمت های تزریقی قرار گرفته و برای 3 یا 4 روز به عنوان محافظ استفاده می شود. جوانسازی پوست دست با تزریق چربی هم امکان پذیر است.

جوانسازی پوست دست با لیزر

اسکلروتراپی

جوانسازی پوست دست با اسکلروتراپی یکی از تکنیک های پیشرفته زیباسازی دست است. اسکلروتراپی برای عروق خونی متوسط ​​(بیشتر از 3 میلی متر در قطر) موثر است.

ماده درمانی با یک میکرو سوزن به داخل ورید تزریق می شود سپس رگ سفید (بلانچ) می شود و به تدریج ناپدید می شود. در صورتی که هیچگونه ناراحتی در هنگام درمان وجود نداشته باشد، نیازی به دوره ریکاوری نیست.

درمان رگ ها با استفاده از لیزر

درمان لیزر معمولا برای عروق خونی کوچک و متوسط ​​(قطر 1-3 میلی متر) استفاده می شود.

دستگاهی دستی بر روی پوست شما حرکت می کند و از این طریق نور لیزر توسط خون جذب می شود و باعث انعقاد عروق و جذب آن ها توسط بدن می شود. این روش مدت زمان کمی برای ریکاوری دست به همراه دارد.

جوانسازی دست با لیزر

جوانسازی پوست دست با حذف پوست اضافه

این روش برای دست هایی با پوست سست و بسیار پر چین و چروک استفاده می شود. در این روش شما یا به طور کامل بیهوش شده و یا به صورت موضعی بیهوش می شوید.

جراح شما برشی را بر روی دست شما ایجاد می کند و از سمت مچ، پوست های اضافه را برداشته و سپس با استفاده از بخیه آن ها را به هم می دوزد.

مقداری درد و تورم بعد از جراحی انتظار می رود که می تواند با استفاده از دارو بهتر شود.

زخم های پس از عمل به چه شکل خواهند بود؟

اگر تزریق چربی داشته باشید، برش لیپوساکشن به حدی کوچک است که فقط بتوان لوله مکش را به زیر پوست انتقال داد و چربی را خارج کرد. اما اگر جراحی حذف پوست اضافه داشته باشید، زخم ها در بالای مچ دست قرار می گیرند و می توانند توسط ساعت یا دستبند پنهان شوند.

انتخاب پزشک و مشاوره

پس از انتخاب پزشک شما بایستی یک مشاوره اولیه با جراح خود داشته باشید. در طول مشاوره شما اهداف زیبایی خود را به جراح تان می گویید و او هم آن چه را که زیباسازی دست برای شما می تواند فراهم کند به شما می گوید. با درک درستی از اهداف و شرایط پزشکی خود می توانید راه های جایگزین و یا درمان های اضافی را نیز بررسی نمایید.

در طول مشاوره لازم است که اطلاعات کامل پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهید. که شامل جراحی های قبلی، شرایط درمانی کنونی و گذشته شما و همچنین آلرژی هایی که دارید می شود.

مراحل درمانی

جراح به شما دستورالعمل هایی قبل از عمل را ارائه خواهد داد، به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهد، یک سابقه پزشکی دقیق و یک معاینه فیزیکی برای تعیین وضعیت جسمانی شما پیش از عمل انجام می دهد.

  • پیش از عمل احتمالا جراح از شما این موارد را بخواهد.
  • حداقل 6 هفته پیش از جراحی سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی خاص و بعضی از داروهای گیاهی که باعث افزایش خونریزی می شود اجتناب کنید.
  • از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. در صورتی که تا دوماه پیش از جراحی در معرض نور زیاد خورشید قرار بگیرید، ممکن است رنگدانه های دائمی نامنظمی در محل جراحی به وجود آید.
  • صرف نظر از نوع عمل جراحی، هیدارته بودن پیش از عمل و پس از آن بسیار مهم است.
  • جراحی های زیبایی دست معمولا به صورت سرپایی انجام می شود برای همین اطمینان حاصل کنید که کسی همراه شما باشد تا شما را تا منزل همراهی کند.

آمادگی های روز عمل

بسیاری از عمل های جراحی زیبایی دست حدود نیم ساعت الی دو ساعت طول می کشند.

  • داروهایی برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می شود.
  • بیهوشی موضعی یا آرام بخش وریدی بسته به وضعیت شما ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.
  • برای حفظ ایمنی شما در طی جراحی، ممکن است مانیتور های مختلف برای بررسی فشار خون، ضربان قلب و میزان اکسیژن موجود در خون استفاده شود.
  • جراح شما قبل از جراحی راجع به درمان با شما صحبت خواهد کرد.
  • پس از اتمام مراحل، شما به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد. پس از معاینه های کوتاهی احتمالا شما در همان روز مرخص خواهید شد، مگر این که جراح برنامه دیگری برای درمان شما در نظر داشته باشد.

بعد از جراحی چه انتظاری باید داشته باشیم؟

جراح شما راجع به این که چقدر طول می کشد تا به سطح طبیعی فعالیت قبلی برگردید با شما صحبت خواهد کرد. پس از جراحی، به شما و مراقب شما دستورالعمل هایی برای بعد از عمل داده می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • علائم طبیعی که شما تجربه خواهید کرد
  • عوارض جانبی بالقوه

بلافاصله پس از جراحی دست، دست ها کبود، متورم و سفت می شوند. اگر شما پیوند چربی داشته باشید، محل مکش چربی ها ممکن است درد و کبودی داشته باشد. جراح شما ممکن است توصیه کند که بر روی دست های خود یخ قرار دهید، از نور خورشید دور بمانید و دست ها را تمیز نگه دارید.

زمان ریکاوری پس از جراحی

مهم است که شما تمام دستورالعمل های مراقبت را که توسط جراح شما ارائه می شود، پیگیری کنید. این موارد شامل اطلاعاتی در مورد استفاده از کمپرس، مصرف آنتی بیوتیک در صورت تجویز و سطح و نوع فعالیت مجاز در طی این دوره می باشد.

علائم زیر در طی دوران ریکاوری معمول است:

دو هفته اول

  • کبودی، سفتی و تورم به تدریج ناپدید می شوند
  • دستها ظاهری جوانتر، صاف تر بدون لکه های قهوه ای و یا رگ های دیده شده خواهند داشت.

هفته دوم تا هشتم

  • پوست شما ممکن است هنوز صورتی باشد
  • توناژ رنگی پوستتان به صورت طبیعی برمی گردد بدون این رنگ رفتگی داشته باشد.
  • اگر یک درمان سطحی داشته باشید، جراح شما ممکن است یک بار دیگر تکرار را پیشنهاد دهد تا به نتایج مطلوب تری برسید.

زمان ریکاوری از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است و ممکن است شما چند ساعت پس از عمل و یا چند روز پس از آن بتوانید به فعالیت نرمال خود بازگردید.

 ترجمه: حسین مقدس زاده

4.5/5 - (6 امتیاز)
منبع smartbeautyguide

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    پدرم با سن هشتاد سال سه سال قبل سکته مغزی کرد وبعد بستری شدن در بیمارستان با کراتین خون 2.3 از بیمارستان مرخص شد ودر لیست داروها داروی کاپتو پریل تجویز شد ولی الان امثر مواقع فشار خون به طور میانگین 14 روی 6.5 تا هفت است.
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دارو را ادامه دهند
  • تصویر کاربر زانا پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    با درود و خسته نباشید
    من سال ۷۸ به علت بیماری مادر زادی در سن ۷ سالگی جراحی قلب انجام دادم و حدود چند سالی هست که نارحتم هستم باکمی فعالیت تنگ نفس میشوم و اغب هنگام استراحت و خواب به خاطر کمبود نفس و گاهی قطعی نفس از خواب بیدار میشوم و هر روز سمت راست قلبم درد میکنه به مدت چند دقیقه که با چنبعضا با چند نفس عمیق از شدت درد کم میشود آیا باید به دکتر قلب مراجعه کرد چون یک بار مراجعه کردم گفت بطن راستت یه کمی بزرگ شده کع آن هم مهم نیست .لطفا راهنمایم کنید جوان هستم با کلی آرزو و هدف
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام بله نياز به اكوي جديد هست مقدور شد از مطبم وقت بگيريد
  • تصویر کاربر ایمان دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام
    براکاردی تا 42 در زمان خواب نرمال است؟ و سوزش بالای سینه چپ از چی میتونه باشه؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بيشتر به علامت بستگي دارد تا تعداد ضربان قلب
      با توجه به مدارك با پزشک خود مشورت کنید و اعتماد نمایید

      دکتر محسن صادقی قهرودی
      متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

      http://drghahrodi.com
  • تصویر کاربر عباس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    باسلام
    بنده سکته قلبی کردم وداخل قلبم تو یک رگ فنر هست.قرص زیلت وasa80.اتورستان .و... مصرف میکنم.
    1.تومسایل جنسی میترسم.37سالمه به نظرتون با ازدواج کردن برایم مشکلی پیش نمیاد
    2.خیلی عرق میکنم بی دلیل.گفتند برای کبد چرب است.اگر هست راهکار حل این موضوع چیست
    3.قلبم حس میکنم به سحتی ویا بزور کار میکتد.چرا.البته سیگار میکشم با قطران کم.ودر اخر هفته برای شستن بدنم یک پیک شراب میخورم
    4.فقط اینکه قلبه بی حاله داره اذیتم میکنه.بعضی موقع ها سوزشش را حس میکنم.
    اگر ممکنه یک راهنمایی کلی به بنده بفرمایید تا عمل کنم وبهتر بشوم .
    در ضمن بخاطر ویزیت زیاد دکترین محترم کم دکتر میرم.لطفا اگر برایتان مقدور است کامل راهنماییم کنید
    باتشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین نجفی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)


      دکتر محمد حسین نجفی
      متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی
      https://drhsnajafi.com
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام ،لطفا راهنمایی کنید ،شکسته شدن یکی ازسیم‌های تثبیت کننده‌ جناق سینه درجراحی قلب باز ، که اتفاقی درسیتی اسکن ریه مادرم مشاهده کردم حتی دکتری که برای درد قفسه سینش رفته بودیم هم ندید .مادرم ۶۲ساله ، دیابت ، یک ساله عمل قلب بازپیوند عروق انجام داده وهنوز ورم پاها کاملا ازبین نرفته ودرد جناق وکتف وکمرش اَمانشو بریده.
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام با جراح صحبت كنيد شايد بهتر باشد اين سيم برداشته شود
درحال دریافت اطلاعات