راهکارهایی برای درمان گیاهی سینوزیت

برخی از داروهای طبیعی برای درمان سینوزیت وجود دارد که می تواند تسکین دهنده باشد، چرا که نشانه های بیماری شما می تواند به علت سرماخوردگی، آلرژی یا سینوزیت باشد.

نبض ما – برخی افراد ممکن است درد و فشار سینوسی را در زندگی خود تجربه کرده و به دنبال درمان سینوزیت هستند، در اکثر موارد، این مشکل بدون مصرف هیچ گونه داروی شیمیایی و تنها با درمان گیاهی و خانگی برطرف و بهبود می یابد.

سینوس، شامل بخش های توخالی درون استخوان های اطراف بینی است. سینوس ها، موادی به نام موکوس تولید می کنند که به درون بینی وارد می شود.

اگر بینی شما به علت التهاب متورم شود، سینوس ها ممکن است مسدود شده و باعث درد، احتقان، آبریزش بینی، سرفه و یا درد دندان و صورت شود.

سینوزیت ممکن است حاد باشد و تا 4 هفته طول بکشد که معمولا پس از سرمای زیاد در ناحیه پیشانی، درد بیشتر یا مزمن شده و به مدت ماه ها یا حتی سال ها با علائم یا بدون علائم با بیمار می ماند.

با توجه به تحقیقات مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، آلرژی، مشکلات بینی و همچنین، شرایط خاصی مانند فیبروز کیستیک می تواند باعث ایجاد سینوزیت حاد و مزمن شود.

درمان گیاهی سینوزیت با عسل و دارچین

عفونت های ویروسی، قارچی و باکتریایی و آلرژی ها می تواند منجر به عفونت سینوسی شود و باعث ایجاد تورم و التهاب شده و موجب درد در ناحیه بینی و پیشانی می شود.

شواهد حاکی از آن است که دارچین یک درمان مؤثر برای سرماخوردگی و سایر عفونت های تنفسی است، مطالعات آزمایشگاهی در این زمینه انجام شده و تایید شده است.

دارچین

طبق مطالعات اخیر در بخش “جراحی سر و گردن و گوش و حلق و بینی” عنوان شده است که عسل هم دارای خواص ضد باکتریایی در برابر بعضی از باکتری های ایجاد کننده سینوزیت است.

درمان گیاهی سینوزیت با دارچین

بر طبق مطالعات گیاه درمانی باید گفت که فعالیت ضد باکتریایی و توانایی تخریب سلول های باکتریایی دارچین مورد تایید قرار گرفته است. دارچین و عسل از قوی ترین مواد طبیعی در مهار اکثر باکتری های فعال هستند. در مطالعات به این نتیجه رسیده اند که ترکیب عسل و دارچین می تواند در درمان سینوزیت بسیار موثر باشد.

درمان گیاهی سینوزیت با عسل

برخی از باکتری ها نقش عمده ای در پیشرفت بیماری سینوزیت مزمن دارند. عسل، مانند پوششی می تواند باکتری ها را از بین برده و برای کمک به حفاظت از میکروارگانیسم ها مانند آنتی بیوتیک عمل می کند. انواع عسل ها حتی نسبت به داروهای آنتی بیوتیک موثر تر هستند.

عسل در دوران شیردهی

درمان گیاهی سینوزیت با آویشن

آویشن یکی از مواد طبیعی موثر در درمان التهاب سینوسی است. آویشن نوعی درمان گیاهی محسوب می شود و دارای خواص زیادی است که می توانید از آن در پخت و پز هم استفاده کنید.

بیش از 60 نوع آویشن وجود دارد که همه قابل مصرف و مفید هستند. برخی از انواع آویشن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دم کرده آویشن در باز کردن مخاط بینی و سینوس ها بسیار موثر است.

درمان گیاهی سینوزیت با اکالیپتوس

شما می توانید برگ اکالیپتوس را درون ظرف آبی ریخته و بجوشانید و از آن به عنوان بخور استفاده کنید. بخور اکالیپتوس دارای خواص درمانی برای بیماری سینوزیت است که اثر بخشی زیادی دارد. اکالیپتوس در درمان بیماری های عفونی به کار می رود.

درمان گیاهی سینوزیت با روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه در ترکیب با چند گیاه دارویی دیگر می تواند باعث عطسه و باز شدن انسداد سینوس ها شود. این روغن پیش از خواب مورد استفاده قرار می گیرد و باعث خارج شدن ترشحات سینوس و رطوبت از بینی می شود.

سیاه دانه

به طور کلی روغن سیاه دانه و چند روغن عطسه آور دیگر باعث بهبودی بیماری سینوزیت می شود. برای استفاده می توانید شب ها و پیش از خواب، در هر حفره بینی یک قطره از روغن را بچکانید.

درمان گیاهی سینوزیت با روغن بنفشه

روغن بنفشه دارای خواص زیادی است که برای روشن سازی پوست، برطرف کردن ریزش مو، از بین بردن لکه های پوستی و لطیف کردن مو، موثر است.

روغن بنفشه برای درمان بیماری های مغزی ، سردرد های میگرنی و سینوزیت، از جمله درمان های بسیار موثر است. برای استفاده، یک قطره روغن بنفشه را در هر حفره بینی بریزید.

درمان گیاهی سینوزیت با بخور بابونه

انسداد سینوس و بینی در واقع، ممکن است ناشی از پولیپ باشد. بنابراین اگر شما می خواهید بیماری خود را درمان کنید، باید از علائم بیماری خود آگاهی داشته باشید.

از گذشته تاکنون ، از بابونه برای کاهش اثرات مسمومیت و التهاب استفاده می شود. همانطور که می دانید سینوزیت نوعی بیماری به صورت التهاب بینی است.

بابونه

استفاده از آنتی بیوتیک ها می تواند باعث خشک شدن و از بین رفتن التهاب شده و شاید نشانه ها را کمی کاهش دهد، اما احتمالا این مشکلات مجددا تکرار خواهد شد.

شما می توانید با کمک بابونه به طور کامل از عفونت سینوس خلاص شوید. برای استفاده از بابونه ابتدا 3 فنجان آب در یک ظرف بزرگ ریخته و سپس، 3 قاشق غذاخوری بابونه به آب اضافه کرده و اجازه دهید بجوشد.

سپس روی سر خود را با یک حوله بپوشانید و سر خود را بالای ظرف قرار داده و بخور کنید. دلیل استفاده از حوله به سبب جذب رطوبت و بخار بیشتر برای باز شدن مجرای بینی است.

نکته مهم این است که باید حتما از طریق بینی نفس بکشید. چند دقیقه صبر کرده و مجددا بخور دهید. بهتر است بخور را به مدت 30 دقیقه ادامه دهید. بخور بابونه را یک بار در روز انجام دهید.

درمان بوی بد دهان ناشی از سینوزیت را در این مقاله بخوانید

تیم ترجمه نبض ما

2.9/5 - (7 امتیاز)
منبع www.livestrong.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید