روش های پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست صورت یکی از راههایی است که برای زیباتر شدن صورت انتخاب می کنیم. در این مقاله به شما می گوییم که چطور با کمترین هزینه پاکسازی پوست صورت را در منزل انجام دهید. 

نبض ما- همه ما به صورت هایمان اهمیت می دهیم و دوست داریم در زیباترین و درخشان ترین حالت آن ها را نگه داریم. یکی از مشکلاتی که احتمالا گریبانگیر خیلی ها شده است، جوش های سرسیاهی است که روی صورت به وجود می آید و معمولا به دنبال راه هایی برای پاک سازی آن هستیم. علاوه بر جوش های سرسیاه، خیلی از ما هم به دنبال پوستی تمیز و درخشان هستیم. بنابراین به دنبال روش هایی برای پاکسازی پوست می گردیم.

در ادامه به برخی از روش های طبیعی پاکسازی پوست می پردازیم.

روش های پاکسازی پوست صورت از جوش سر سیاه

دانه های سرسیاه هنگامی رخ می دهد که منافذ پوست مسدود می شود. هر کدام از منفذهای پوست، دارای غده ی چربی است (غدد سباسه) است که سبوم یا چربی طبیعی پوست تولید می کند. سبوم پوست شما را هیدراته و نرم می کند. اگر بدن شما مستعد تولید بیش از حد سبوم باشد، این منافذ بسته می شود و در نتیجه موجب به وجود آمدن سلول های مرده، سبوم اضافی و باکتری می گردد و در نتیجه آن دانه سرسیاه شکل می گیرد.

جوش سر سیاه

در حالت ایده آل، بهتر است که برای درمان جوش های سرسیاه و آکنه خود نزد متخصص بروید. با این حال، اگر شما در تلاش برای انجام این کار در خانه هستید، مطمئن شوید که ابزارهای شما ضدعفونی شده اند و پوست شما بیش از حد اذیت نمی شود.

– از یک پاک کننده شیری و کرمی استفاده کنید و صورت خود را با آن ماساژ بدهید و سپس بشویید. قوام فرمول پاکسازی برای از بین بردن جوش ها بسیار مهم است، پس مطمئن شوید که آن نه خیلی آبدار باشد و نه خیلی ضخیم.

– از بخور گرم و یا یک حوله گرم نیز می توانید استفاده کنید و آن را به مدت دو دقیقه به پوست خود اعمال کنید، که پوست را نرم و لطیف کند تا منافذ را بزرگ کرده و به راحتی بتوان جوش های سرسیاه را استخراج نمود. اطمینان حاصل کنید که خیلی گرم نباشد تا پوست شما خشک می شود.

– یک عصاره گیاه زعفران را خریداری کنید و آن را با مالش الکل، آب جوش یا شستشو با آب داغ گرم کنید. به آرامی فشار به پوست و تسریع دردناک شدن جوش. دکتر Shetty هشدار می دهد بر روی پوست بینی نکشید. فشار ملایم برای از بین بردن جوش ها بدون آسیب رساندن به پوست شماست.

– از یک خارج کننده جوش سرسیاه استفاده کنید. آن را با مالش الکل، آب جوش یا آب و صابون داغ ضدعفونی کنید. به آرامی پوست را فشار دهید و جوش های سر سیاه را درآورید. صورت خود را با آب سرد یا بخور سرد خانگی شستشو دهید تا مطمئن شوید جوش های سرسیاه دیگر برنمیگردد.

آیا می دانید چه درمان های خانگی برای جوش های سرسیاه وجود دارد؟ این مقاله را از دست ندهید.

پاکسازی پوست صورت با جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یکی از مواد شیمیایی پایه ای است که برای درمان سوزش معده به دلیل خاصی ضد اسیدی اش استفاده می شود. از همین رو می تواند برای پوست نیز استفاده شود. همان طور که از جوش شیرین برای خنثی کردن برخی داروها استفاده می شود، می تواند در شستشو و پاکسازی روزانه صورت هم مورد استفاده قرار گیرد بخصوص اگر که متناوب باشد.

2 قاشق چای خوری جوش شیرین و 1 قاشق چای خوری آب گرم را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. تا زمانی که خمیر نرمی آماده شود.  صورت خود را به طور کامل با آب گرم بشویید. با استفاده از انگشت خود خمیر جوش شیرین را روی پوست مرطوب خوب قرار داده و با استفاده از حرکات دایره وار آرام صورت خود را با آن بپوشانید. سپس صورت خود را کاملا با آب گرم بشویید.

در صورتی که بخواهید از آن به عنوان لایه بردار استفاده نمایید، 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری آب گرم و 2 قاشق چای خوری عصاره جو دوسر در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس خمیر آماده شده را روی پوست بمالید و 5 دقیقه بگذارید بماند تا خشک شود.

سپس با انگشت خود خمیر خشک شده را از روی پوست بردارید. خمیر در حین برداشته شدن از پوست لایه برداری هم می کند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

پاکسازی پوست با زردچوبه

زردچوبه یک ماده ضد التهابی و ضد میکروبی شناخته شده است که پوست را پاک و تمیز می کند. زردچوبه همچنین به تدریج پوست را روشن می کند و اثرات خورشید را از بین می برد.

برای این که به کمک زردچوبه صورت خود را پاکسازی نمایید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

2 قاشق غذاخوری آرد جوی دوسر یا آرد برنج و نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک را در یک کاسه بریزید. سپس به آن 3 قاشق غذاخوری شیرنارگیل اضافه کنید. اگر پوست بسیار چربی دارید، می توانید به جای شیر از گلاب یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

همه چیز را خوب مخلوط کنید و روی پوست مرطوب خود استفاده کنید. برای یک دقیقه یا بیشتر آن را ماساژ دهید و سپس بشویید. 2 بار در روز این پاکساز استفاده نمایید.

پاکسازی پوست صورت با ژلاتین

با استفاده از ژلاتین و شیر می توانید یک ترکیب چسبنده تولید نمایید که دانه های سرسیاه را خارج نماید.

یک قاشق غذاخوری. پودر ژلاتین غیر اشباع را در یک کاسه مناسب مایکروویو قرار دهید. 1.5 قاشق غذاخوری شیر را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. کاسه را در مایکروویو قرار دهید و مخلوط ژلاتین را برای 10 ثانیه گرم کنید. انگشتان خود را به داخل کاسه برده و چهره خود را با ژلاتین بپوشانید.

ماسک ژلاتین را روی صورت خود بگذارید و تا 30 دقیقه صبر کنید تا زمانی که کاملا خشک شود. زمانی که ماسک خشک شود کاملا سفت می شود. ماسک را بردارید. همانطور که ژلاتین از روی پوست برداشته می شود، کثیفی و سلول های مرده نیز از پوست برداشته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع livestrong

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید