شگفت انگیزترین خواص آروگولا برای بدن

آروگولا فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، بینایی را بهبود می بخشد و استخوان های شما را سالم تر می کند. در این مطلب با خواص آروگولا بیشتر آشنا شوید.

نبض ما– آروگولا دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و شامل سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و فولیک اسید است. یکی از خواص آروگولا ، تقویت مغز است. این گیاه به بهبود عملکرد متابولیک، کمک به جذب مواد معدنی در بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آروگولا

علاوه بر این ها، غنی از کاروتنوئید و همچنین حاوی مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، منگنز، کلسیم است. مقدار اگزالات موجود در آروگولا در مقایسه با سایر سبزیجات سبز رنگ کمتر است و این باعث جذب آسان مواد معدنی در بدن شما می شود. از جمله سایر خواص آروگولا می توان موارد زیر را نام برد:

سم زدایی از بدن

یکی از خواص آروگولا سم زدایی از بدن است. آنتی اکسیدان ها واکنش های آنزیمی را در سلول های ما تنظیم کرده و موجب تخریب رادیکال های آزاد در بدن می شوند که مضر هستند و می توانند باعث بیماری شوند. آنتی اکسیدان ها بدن شما را از بیماری های مختلفی مانند سرماخوردگی، سرطان، پیری زودرس و بیماری های قلبی محافظت می کند.

پیری زودرس

مبارزه با سرطان

تحقیقات نشان داده است که در طی سه دهه گذشته، مصرف مقدار قابل توجهی از آروگولا، خطر ابتلا به سرطان ریه و روده بزرگ را کاهش داده است.

به دلیل ترکیبات حاوی سولفور (سولفورافان)، طعم تلخی در آروگولا وجود دارد اما این ترکیبات هستند که خواص ضد سرطاتی به آروگولا می دهند. محققان دریافتند که سولفورافان می تواند آنزیم هیستون دی استیلاز که در پیشرفت سرطان دخیل است را مهار کند.

سرطان سینه

محافظت از چشم

خواص آروگولا در محافظت از چشم فوق العاده است. آروگولا حاوی مقادیر خوبی ویتامین A است که برای چشم ها بسیار مفید است.

این ویتامین حتی سلامت استخوان ها و دندان های شما را نیز بهبود می بخشد. ویتامین A از قرنیه چشم محافظت می کند و بنابراین برای بینایی ضروری است.

آروگولا غنی از نیترات است،مصرف منظم رژیم غذایی حاوی نیترات باعث تحمل ورزش در طول تمرینات استقامتی می شود

سلامت استخوان ها

آروگولا حاوی ویتامین k است که برای استخوان های قوی و سالم بسیاری ضروری می باشد و شروع پوکی استخوان را به تاخیر می اندازد و این یکی از بی نظیرترین خواص آروگولا است. ویتامین K کاتالیز کننده فعالیت استئوتروپیک در سلول است که بدان معنی است که باعث تشکیل استخوان می شود.

با شروع بیماری هایی مانند آلزایمر، ویتامین K به کاهش سرعت تخریب مسیر عصبی کمک می کند. آروگولا که منبع خوبی از ویتامین K است، می تواند بدن را در برابر این بیماری ها محافظت کند.

جوش خوردن استخوان

تقویت سیستم ایمنی بدن

آروگولا میزبان ویتامین ها و مواد معدنی هایی است که مطمئنا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و از انواع بیماری ها محافظت می کند. یکی از خواص آروگولا تقویت سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر خواص تقویت کننده ایمنی، آروگولا حاوی مس است که به ایجاد گلبول های سفید کمک می کند.

گلبول های سفید خون عامل اصلی دفاعی بدن شما هستند و شما را در برابر بسیاری از عوامل ایجاد کننده بیماری محافظت می کنند.

ویتامین c

علاوه بر این، آروگولا حاوی ویتامین C است که یکی از بهترین محافظت ها برای بدن شما است، زیرا بدن را علیه بیماری هایی که به دلیل رادیکال های آزاد ایجاد می شوند محافظت کرده و آنها را از بدن دفع می کند.

مناسب برای زنان باردار

آروگولا حاوی فولیک اسید است، ترکیبی که باعث کاهش وقوع نقص های ذهنی در نوزادان می شود. فولیک اسید در ابتدا به بدن کمک می کند که سلول های جدید ساخته شوند.

بنابراین، برای محافظت از هر گونه ناهنجاری که ممکن است یک نوزاد به آن مبتلا شود، مصرف آن توصیه می شود. بنابراین آروگولا انتخاب خوبی برای خانم هایی است که قصد مادر شدن دارند.

نزدیکی در بارداری

مبارزه با دیابت

آروگولا حاوی یک ضد اکسیدان به نام اسید آلفا لیپوئیک است که موجب کاهش سطح گلوکز، افزایش حساسیت انسولین و جلوگیری از تغییرات ناشی از استرس اکسیداتیو در بیماران مبتلا به دیابت می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن

یکی از مزایای مهم سلامتی آروگولا این است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. این گیاه دارای ویتامین B است که به فرآیند متابولیسم بدن کمک می کند.

هشت ویتامین B کمپلکس فعالیت های مختلف سلولی مانند تولید انرژی، سنتز چربی، تولید گلبول های قرمز و همچنین بسیاری از پروسه های حیاتی دیگر برای سلول و سلامت متابولیک را آسان می کنند.

ویتامین

کمک به جذب مواد معدنی

همان گونه که گفته شد، آروگولا نسبت به سایر سبزیجات مقدار اگزالات کمتری دارد. جذب مواد معدنی در بدن از طریق اگزالات جلوگیری می شود. بنابراین آروگولا، با محتوای پایین اگزالات، به جذب مواد معدنی ضروری مانند مس و آهن که برای سلامتی بدن ضروری هستند کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که در طی سه دهه گذشته، مصرف مقدار قابل توجهی از آروگولا، خطر ابتلا به سرطان ریه و روده بزرگ را کاهش داده است

افزایش عملکرد ورزشی

آروگولا غنی از نیترات است که به بهبود مصرف اکسیژن عضلات در طول ورزش کمک می کند. مصرف منظم رژیم غذایی حاوی نیترات باعث تحمل ورزش در طول تمرینات استقامتی می شود.

مصرف نیترات به بهبود کیفیت زندگی افرادی که برای اجرای فعالیت های زندگی روزمره خود دچار مشکل می شوند کمک می کند. بنابراین خواص آروگولا می تواند به مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی، تنفسی یا متابولیکی کمک کند.

ورزش و سلامت

به کاهش وزن کمک می کند

مصرف منظم آروگولا علاوه بر مزایای دیگری که فراهم می کند، به کاهش وزن نیز کمک می کند. در واقع یکی از خواص  آروگولا کاهش وزن است.

آروگولا کم کالری و غنی از ویتامین یا مواد مغذی است و در نتیجه بدون افزودن به وزن شما، مواد مغذی ضروری را برای بدنتان فراهم می کند.

عوارض جانبی و آلرژی های آروگولا

گرچه مصرف آروگولا به مقدار بهینه، ممکن است دارای چندین اثر مفید باشد، مصرف بیش از حد آن می تواند به سلامت شما آسیب برساند. برخی از عوارض جانبی کوتاه مدت آن عبارتند از نفخ و گرفتگی و ناراحتی شکمی است که سبب می شود شما از خواص آروگولا بگذرید و آن را مصرف نکنید.

این اثرات بد ناشی از وجود سولفورافان در آروگولا است. همچنین این گیاه برای افرادی که دارای اختلالات خاص خون هستند یا افرادی که داروهای رقیق کننده خون را مصرف می کنند، خطرناک است.

ویتامین k و رفع سریع کبودی

آروگولا حاوی ویتامین K است که می تواند بر اثر تداخل با برخی داروهای رقیق کننده خون، سبب لخته شدن خون شود. این گیاه حاوی نیترات است و نگهداری نادرست آن می تواند باعث ایجاد باکتری هایی شود که نیترات را به نیتریت تبدیل می کنند که برای سلامتی بدن مضر است.

نحوه کاشت آروگولا

این گیاه که مناسب فصل سرد سال است می تواند جزو گیاهان پاییزی شما باشد. آروگولا می تواند خاک های کم بارور و سرد را تحمل کند و مراقبت از آن بسیار آسان است. هر چند که در خاک های غنی از با PH بین ۶ و ۶/۸ به بهترین شیوه رشد خواهد کرد.

کاشت آروگولا

بذرها در دمای ۴۰ تا ۵۵ درجه فارنهایت جوانه می زنند. بذر ها را مستقیما در باغچه خود بکارید. اما از کاشتن آن در جایی که قبلا گیاهی از خانواده کلم کاشته و برداشت کرده اید، بپرهیزید.

بذر ها را در عمق یک چهارم اینچ از خاک قرار دهید. جوانه ها در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز رشد خواهند کرد. آب و هوای گرم و خشک باعث افزایش سرعت رشد عمودی گیاه می شود. با کنترل دما و استفاده از سایه و اطمینان از خشک نشدن خاک می توانید این سرعت را کند کنید.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

mercola.com

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید