طرز تهیه دتاکس واتر لاغری+ انواع دتاکس واتر

دتاکس واتر ترکیبی از آب به همراه میوه های مختلف است. عقیده عموم بر این است که اضافه کردن میوه به آب، باعث سم زدایی بدن می شود.

نبض ما– در طول چند سال گذشته، افراد به نوشیدنی های دتاکس واتر روی آورده اند. ایده کلی در مورد  دتاکس واتر یا آب سم زدا، این است که نوشیدن آن کمک می کند تا بدن از سموم پاکسازی شده و شما با انتخاب مواد غذایی سالم و میوه ها، به این هدف نزدیک می شوید. برای تهیه این نوشیدنی توصیه می شود که پیش از مصرف، دو ساعت بگذارید بماند و بعدا مصرف کنید.

نوشیدن آب فراوان هم برای سلامتی مفید است و هم بدن را از بروز انواع بیماری های مختلف محافظت می کند. نوشیدن آب به همراه میوه ها و طعم دهنده ها، نوعی تنوع  در طعم و مزه است که انواع ویتامین ها را به طور همزمان برای بدن فراهم می کند.

دتاکس واتر لاغر کننده

طرز تهیه دتاکس واتر لاغری

نکته مهم و جالب  در مورد  آب سم زدا  این است که  نوشیدن آب خالص  به تنهایی ممکن است خسته کننده باشد و ترکیب آن با میوه ها هم نوعی تنوع بوده و آب طعم دار می شود  و هم با این روش می توان مواد غذایی سالم مصرف کرده و کاهش وزن داشت.

برخی از افراد برای کاهش وزن از دتاکس واتر استفاده می کنند. به این ترتیب که به جای مصرف مواد غذایی پرکالری، از ترکیب آب و میوه های مختلف کم کالری استفاده می کنند. برای کاهش وزن از طریق دتاکس واتر، بسیاری از افراد از دتاکس واتر خیار استفاده می کنند. این مورد می تواند ایده آل باشد ، زیرا خواص دیورتیک خیار کمک می کند تا به کاهش وزن دلخواه برسید.

همچنین در روش دیگر برای لاغری می توانید  دتاکس واتر گریپ فروت با کمی عطر و طعم ترش تهیه کنید. این نوشیدنی دارای آنزیم های چربی سوزی بوده و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین دتاکس واتر مرکبات می تواند به هضم سریع تر غذا و در نتیجه منجر به کاهش وزن شود.

دتاکس واتر چاق کننده

دتاکس واتر چاق کننده

آب از مایعات بسیار سالم و مفید است که باعث سلامت کلی بدن و زیباسازی پوست می شود. آب خالص در ترکیب با میوه ها می تواند یک نوشیدنی مطبوع و طعم دار باشد. دتاکس واتر سم زدا با ترکیبی از میوه های مختلف هم باعث جذب انواع ویتامین ها شده و هم بسیار سالم است.

برخی عقیده دارند که این نوشیدنی می تواند در پر کردن صورت و اضافه وزن موثر باشد. زیرا همانطور که می دانید نوشیدن آب به همراه میوه ها که سرشار از آب طبیعی هستند، می تواند به متابولیسم کمک کرده و مصرف مقدار مشخص از دتاکس واتر باعث می شود تا آب میان بافتی جمع شده و در نتیجه صورت و عضلات حجیم تر می شوند.

دتاکس واتر توت فرنگی

دتاکس واتر هندوانه

تقریبا همه افراد طعم توت فرنگی را دوست دارند و توت فرنگی یکی از میوه های محبوب و مفید به شمار می رود. شما می توانید یک دتاکس واتر توت فرنگی تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. البته می توانید همراه با آن، از میوه های دیگر هم استفاده کنید.

توت فرنگی، حاوی انواع ویتامین های ب، ث، آهن، منیزیم و پتاسیم است و همچنین برای سلامتی، لاغری و پوست بدن بسیار مفید است. به عنوان مثال می توانید همراه با توت فرنگی از سیب، لیمو و پرتقال هم استفاده کنید. پس از ترکیب توت فرنگی و آب، اجازه دهید تا نیم ساعت مانده و سپس آن را بنوشید.

دتاکس واتر پرتقال

دتاکس واتر پرتقال

مرکبات، مخصوصا میوه پرتقال،  به سم زدایی کلیه ها کمک می کند و حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام لیموویید ها است که باعث فعال شدن آنزیم ها می شود. مصرف مرکبات کمک می کند تا چربی ها از بین رفته و  به کاهش وزن کمک می کند.

پرتقال حاوی مقادیر زیادی  از بتا  کاروتن است که به محافظت از سلول های پوستی شما کمک می کند تا از آسیب دور مانده  و حتی می تواند روند پیری را کندتر کند. املاح آنتی اکسیدان ویتامین C در  پرتقال ، نارنگی و لیمو کمک می کند تا  پوست ما، کلاژن تولید کرده  و از فرآیند پیری زودرس جلوگیری می کند.

ویتامین C  به عنوان یک ضد آفتاب نرم کننده طبیعی عمل می کند، همچنین به دلیل ویژگی های مبارزه با رادیکال های آزاد، آسیب  مربوط به نور خورشید را کاهش دهد.

بنابراین این دتاکس واتر میتواند تمام این خواص را به بدن منتقل کند که  با خواص آب، همراه است. برای مصرف دتاکس واتر پرتقال، قبل از هر وعده غذایی در طول روز، یک فنجان از آن را  قبل از خواب بنوشید.

دتاکس واتر سیب و دارچین

دتاکس واتر سیب و دارچین، دارای  مزایای سلامتی زیاد و مزایای کاهش وزن است. این نوع دتاکس واتر همراه با سم زدایی بدن، خواص زیادی به همراه دارد. سیب، حاوی انواع ویتامین های مورد نیاز بدن است و در ترکیب با دارچین، نوعی تعادل در آن، ایجاد می شود. کمی دارچین به تکه های سیب اضافه کرده و به آب خالص اضافه کنید. شما می توانید صبح به صورت ناشتا این دتاکس واتر را مصرف کنید.

دتاکس واتر لیمو و خیار

خیار دارای خاصیت آبرسانی بالایی است که خواص زیادی دارد. شما می توانید در دتاکس واتر خیار، از میوه های دیگری مانند لیمو و نعناع استفاده کنید. آب خیار می تواند پوست شما را  سالم و با طراوت کند. هیدراته کردن بدن به  شما کمک می کند تا سموم از بین رفته و پوستی سالم داشته باشید.

خیار همچنین دارای اسید پانتوتنیک یا ویتامین B-5 است که برای درمان آکنه، بسیار موثر است. شما با ترکیب خیار و لیمو می توانید یک نوشیدنی مناسب و با خواص بالا تهیه کنید.

دتاکس واتر هندوانه

لیکوپن یکی از مواد مغذی مهم موجود در هندوانه است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش التهاب کمک می کند. اسیدهای آمینه موجود در هندوانه، به جریان خون کمک می کند. بنابراین دتاکس واتر هندوانه می تواند برای بدن و سلامتی گردش خون و درمان التهاب بسیار موثر باشد. دتاکس واتر هندوانه یک نوشیدنی خنک و مطبوع است.

تیم ترجمه نبض ما

4.8/5 - (9 امتیاز)
منبع missfitliving

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید