فواید ریشه و چای گل قاصدک و مضرات آن

چای گل قاصدک و عصاره آن دارای مزایای سلامتی در بهبود انواع بیماری ها است. ریشه گل قاصدک برای درمان مشکلات کلیوی و سرطان، استفاده می شود.

نبض ما– چای گل قاصدک در چین برای مدت قرن ها، برای  درمان انواع خاصی از سرطان ها مورد استفاده قرار می گرفت. عصاره گل قاصدک دارای پتاسیم و ویتامین A بسیار بالایی است.

گل قاصدک حاوی مواد مغذی، فیبر، ویتامین ها، بتاکاروتن و مواد معدنی دیگری است که برای سلامت انسان بسیار مفید است.

می توان ریشه گل قاصدک را برای درمان های گیاهی و دارویی استفاده کرده و به عنوان دمنوش، چای گل قاصدک هم مصرف می شود.

چای گل قاصدک

مصرف چای گل قاصدک باعث بهبود برخی مشکلات می شود و مزایای آن عبارتند از:

گرچه بسیاری از افراد گل قاصدک را به عنوان علف هرز می شناسند اما گل قاصدک باعث گرده افشانی گل ها شده و مواد مغذی خاک را فراهم می کند. همچنین گل قاصدک گازهایی را تولید می کند که باعث سرعت بخشیدن به روند میوه دادن درختان  و گیاهان می شود.

عصاره گل قاصدک و سرطان

در حال حاضر، آزمایشات بالینی در مورد  انسان در حال انجام است تا ارزیابی کند که چگونه عصاره ریشه گل قاصدک ممکن است در درمان سرطان های مرتبط با خون، از جمله لنفوم و لوسمی موثر باشد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره گل قاصدک و مصرف آن به صورت چای،  دارای خواص ضد سرطانی است. عصاره ریشه قاصدک دارای اثرات ضد سرطانی در برابر ملانوما، لوسمی، سرطان پانکراس و سلول های سرطانی کولورکتال است، اما با این حال، مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

 

رنگ دستبند سرطان پانکراس

محققان اعلام کردند که آزمایش های بالینی انسانی در مورد پاتوژن های ضد سرطانی گل قاصدک، تایید شده است.

محققان یک فرم  قوی از عصاره ریشه گل قاصدک را در یک گروه از 30 بیمار مبتلا به سرطان های مختلف را مورد ارزیابی قرار داده و ارتباط زیادی بین درمان  سرطان و مصرف گل قاصدک مشاهده شد.

گل قاصدک، به ویژه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که برای جلوگیری از سرطان مفید است. مصرف چای گل قاصدک دارای پتانسیل ضد سرطان است. عصاره ریشه  گل قاصدک باعث ایجاد مرگ سلولی در سلول های سرطانی پانکراس می شود. همچنین چای گل قاصدک در حذف سلول های آسیب دیده یا بدخیم سرطانی موثر است.

چای گل قاصدک و کبد

چای گل قاصدک در درمان اختلالات کلیوی و کبدی از جمله هپاتیت موثر است. مطالعات نشان داده است که  استفاده  گل قاصدک مانع از بیماری های کبدی و کلیه می شود.

عصاره برگ قاصدک بدن را در برابر آسیب کبدی ناشی از رژیم غذایی نامناسب، محافظت می کند. این گیاه  حاوی کاروتنوئیدها و کلروفیل ها است که بدن را از  سرطان کبد و آسیب کبد و ریه محافظت می کند.

علایم کبد چرب

چای گل قاصدک و لاغری

مطالعات مختلفی در مورد تاثیر مصرف چای گل قاصدک و کاهش وزن انجام شده است و نتایج مطالعات حاکی از ارتباط آن ها با هم است. عصاره  برگ و ریشه گل قاصدک  برای مهار  (تمایز) سلول های چربی استفاده می شود. همچنین، عصاره گل قاصدک از تجمع لیپید ها و تری گلیسیرید ها در بدن جلوگیری کرده و برای درمان چاقی بسیار موثر است.

مصرف چای قاصدک برای کاهش وزن دارای مزایای زیر است:

  • پاک کردن بدن از سموم
  • دارای اثر دیورتیک
  •  مهارکننده آدیپوژنز (چربی زایی)

آیا اثر دیورتیک قاصدک باعث کاهش وزن می شود؟

باید گفت که مصرف گل قاصدک می تواند تاثیر زیادی بر چربی سوزی داشته باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که مصرف گل قاصدک به تنهایی سبب کاهش وزن نمی شود و در کنار آن باید از یک رژیم خوب و مناسب و فعالیت بدنی استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

البته مصرف چای قاصدک باعث می شود تا حرکت روده کمی بیشتر  شود، سموم بدن شما دفع شده و چربی سوزی بیشتری در بدن ایجاد شود.

رژیم لاغری

البته برخی از مطالعات نشان داده است که گل قاصدک در برخی از افراد، تاثیری بر اشتها نداشته و به طور کلی چربی های بدن را مورد هدف قرار می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که  ریشه قاصدک باعث کاهش سرعت تشکیل سلول های چربی می شود. در آزمایش آزمایشگاه، عصاره قاصدک ارزیابی شده و  کاهش سلول چربی خاصی مشاهده شد.

مضرات چای گل قاصدک

برای مصرف چای گل قاصدک باید به مصرف داروهای دیگر خود توجه کنید زیرا مصرف آن ها با هم ممکن است سبب تداخل دارویی شده و مشکلاتی ایجاد کند. همچنین، زنان باردار بهتر است از مصرف چای گل قاصدک پرهیز کنند زیرا ممکن است مشکلاتی برای آنان ایجاد کند.

افرادی که دچار آلرژی به مصرف گیاهان هستند هم بهتر است از مصرف گل قاصدک خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

ریشه گل قاصدک دارای خواص زیادی است اما لازم است پیش از مصرف آن، از عوارض آن هم آگاهی داشته باشید. بهتر است در مصرف هر نوع داروی گیاهی افراط نکنید زیرا مصرف زیاد هر نوع ماده غذایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد.

اسهال

مصرف گل قاصدک در برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. این عوراض عبارتند از:

  • تکرر ادرار
  •  اسهال
  •  درد، ناراحتی و التهاب معده
  • سوزش سردل
  • حساسیت و آلرژی

در برخی از افراد هم مصرف چای گل قاصدک سبب کاهش قند خون می شود. بنابراین پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 نظر
  1. سارا می‌نویسد

    ممنونم واقعا عالی بود

  2. مرجان می‌نویسد

    من امشب دمنوش ترکیبی گل قاصدک و بابونه و زنجبیل رو همراه چند تا دونه خرما خوردم بلافاصله بعد اتمام فنجان دمنوش گلو و گوشام به شدت به خارش افتاد و گلو و ته زبونم ورم کرد جوری که به سختی آب دهنمو قورت میدم. یه قرص سیتریزین خوردم خارش برطرف شد ولی ورم همچنان هست. فهمیدم به قاصدک آلرژی شدید دارم.زنجبیل و خرما رو قبلا بارها خورده بودم مشکلی نداشتم . البته احتمالا به بابونه هم آلرژی دارم.خلاصه که توبه کردم دیگه قاصدک و بابونه نمیخورم😢

    1. ناشناس می‌نویسد

      نباید بابونه رو قاطی میکردی باقیش خوبه من. همیشه میخورم هیچی نمیشه

  3. فاطمه می‌نویسد

    سلام برای بزرگ شدن سینه میخوام کپسول گل قاصدک بخرم نظرتون چیه ؟چه عوارضی داره ؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      برای بزرگ کردن سینه

  4. محمد می‌نویسد

    بسنده به سرطان کبد مبتلا هستم تقریبا ۳روز است که متوجه شده ام چه کنم

  5. مهسا می‌نویسد

    سلام وقت بخیر ببخشید من فیبرم دارم ایا ریشه قاصدک برا فیبروم خوبه

  6. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من از این قاصدکا که انگار پشمالو هستن گرفتم از عطاری برا بزرگ کردن سینه.آیا صحت داره؟؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم