علائم اسپاسم عضلانی و درمان های گیاهی آن

اسپاسم عضلانی شامل گرفتگی و سخت شدن عضلات است که گاه بسیار دردناک است. برای درمان علائم اسپاسم عضلانی می توانید از درمان های گیاهی استفاده کنید.

نبض ما– اسپاسم عضلانی علل مختلفی دارد و هر کدام به عوامل دیگر، شرایط بدن و محیط زیست بستگی دارد. با ما همراه باشید تا علت و علائم اسپاسم عضلانی، اسپاسم عضلانی گردن، اسپاسم عضلانی قلب و درمان گیاهی اسپاسم عضلانی بررسی کنیم.

اسپاسم ممکن است زمانی رخ دهد که  از یک عضله بیش از حد  استفاده شده، خسته و یا  زخمی شده باشد.

– علائم اسپاسم ممکن است زمانی رخ دهد که عضله بزرگ شده و یا در یک موقعیت، به مدت طولانی نگه داشته شده باشد. در واقع، سلول عضلانی از طریق  انرژی زیاد خارج می شود و در نتیجه انقباضی شدید ایجاد می شود. این اسپاسم ممکن است شامل یک عضله، کل عضله یا حتی عضلات مجاور باشد.

علائم اسپاسم عضلانی شدید اغلب در ورزشکارانی دیده می شود که تمرین شدید ورزشی در محیطی گرم دارند. معمولا، اسپاسم در عضلات بزرگی ایجاد می شود که از کار می افتند.

– فعالیت های ناگهانی و شدید برای افراد مبتدی میتواند سبب بروز علائم اسپاسم عضلانی شود. به عنوان مثال اسپاسم شکم می تواند زمانی اتفاق بیفتد که فرد تصمیم به شروع تمرینات عضلات شکمی و دراز نشست زیاد بگیرد.

– گرفتگی نوک انگشتان دست و انگشتان پا،  به دلیل استفاده طولانی مدت از عضلات کوچک دست است که باعث گرفتگی عضلات می شود. در رفع این مشکل معمولا با کشیدن انگشتان دست، این اسپاسم برطرف می شود.

خواندن مقاله زیر را به شما توصیه میکنیم

روش هایی برای کاهش درد عضلانی

اسپاسم عضلانی گردن چیست؟

اسپاسم عضلانی گردن، نوعی انقباض ناخواسته در عضلات گردن است. در این اسپاسم، عضلات گردن تنگ، سخت و دردناک می شوند.

اسپاسم گردن ممکن است به سبب آسیب بیش از حد گردن، وضعیت بد گردن و یا استرس رخ دهد. به عنوان مثال، در  افرادی که کارهای کامپیوتری زیادی  انجام می دهند، سفت و سخت شدن گردن، رایج است. ممکن است اسپاسم گردن در هنگام خواب و استراحت هم بسیار دردناک باشد.

علائم اسپاسم گردن چیست؟

معمولا عضلات گردن در اسپاسم گردن سخت، تنگ و دردناک می شود. زمانی که عضلات گردن که به سر متصل هستند دچار اسپاسم می شود، حتی ممکن است باعث سردرد شوند. علائم اسپاسم گردن ممکن است به صورت دردی حرکتی در گردن و سر شما ایجاد شود.

تصویر اسپاسم عضلانی گردن

اسپاسم گردن چگونه درمان می شوند؟

حرکات کششی: اسپاسم ها با تمرینات کششی بهتر می شوند.

ماساژ:  با ماساژ دادن ناحیه ای که دچار گرفتگی شده است ممکن است بتوانید از شدت درد بکاهید.

درمان های پزشکی: ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن و یا  آرامبخش عضله را برای شما تجویز کند. البته توجه داشته باشید که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ممکن است باعث خونریزی معده و مشکلات دیگر شود. این خطرات همراه با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

استفاده از کمپرس یخ: هر  بسته یخ، بسته ژل یا بسته ی سبزیجات یخ زده را  هر 3 تا 4 ساعت به مدت 20 دقیقه در ناحیه ای از گردن که دچار اسپاسم شده است،  قرار دهید.

گرمای مرطوب: گاهی اوقات، به خصوص هنگام بروز اسپاسم های مجدد و مداوم،  استفاده از گرمای مرطوب می تواند موثر باشد. گرمای مرطوب  شامل پد های گرم کننده ی مرطوبی است که  در اکثر داروخانه ها، در دسترس است. شما می توانید از یک حوله مرطوب گرم هم برای این کار استفاده کنید.

کمپرس آب گرم

اسپاسم عضلانی قلب

اسپاسم عضلانی عروق کرونر قلب شامل  تکان ناگهانی عضلات درون رگ های قلب شما است. هنگامی که این اتفاق می افتد، شریان های شما باریک تر می شوند و از جریان خون به قلب شما جلوگیری می شود.

علائم اسپاسم عضلانی قلب معمولا کوتاه و موقت است. با این حال، آن ها به طور بالقوه منجر به عوارض قلبی، مانند حمله قلبی می شوند. اگر دچار بیماری هایی مانند کلسترول بالا یا فشار خون بالا هستید که قلب را تحت تاثیر قرار می دهند، بیشتر در معرض خطر اسپاسم عضلانی قلب هستید.

علائم اسپاسم عضلانی قلب چیست؟

بسیاری از اسپاسم های عضلانی قلب قابل تشخیص نیستند، چرا که همیشه نشانه های قابل توجهی را ایجاد نمی کنند. این امر می تواند خطرناک باشد زیرا  این انقباضات ممکن است در نهایت باعث حمله قلبی شود. یکی از نشانه های اسپاسم عضلانی قلب، درد خفیف عضله قلب، پیش از اسپاسم است.

حمله قلبی بعد از رابطه جنسی

علت اسپاسم عضلانی قلب چیست؟

– فشار خون بالا و کلسترول بالا شایع ترین علت این اسپاسم ها هستند.

– تقریبا 2 درصد افراد مبتلا به آنژین یا درد و فشار قفسه سینه، اسپاسم عروق کرونر را تجربه می کنند.

– اسپاسم عضلانی قلب در افراد مبتلا به آترواسکلروز بیشتر رخ می دهد. این بیماری شرایطی است که با  ایجاد پلاک در داخل شریان ها ، جریان خون مسدود می شود.

برخی از درمان های گیاهی اسپاسم عضلانی عبارتند از:

1-بابونه

بابونه گیاهی باستانی است که برای درمان انواع بیماری ها، از جمله اسپاسم عضله استفاده می شود. این گیاه، شامل 36  نوع از فلاونوئیدها است که ترکیبی از خواص ضد التهابی دارند که می تواند علائم اسپاسم عضلانی را کاهش دهد.

گل بابونه

2-آب گیلاس

اسپاسم عضلانی در هر بخشی از بدن باعث درد زیادی می شود. به عنوان مثال، افرادی که برای ورزش دو ماراتن ثبت نام می کنند، به شدت تمرین می کنند و اغلب باعث می شود تا  فشار زیادی بر عضلات آن ها وارد  شود. آب گیلاس می تواند در رفع  التهاب و درد عضلانی موثر باشد.

3-اسانس زغال اخته

یکی دیگر از راه های طبیعی برای استراحت و رفع اسپاسم ماهیچه ها، مصرف زغال اخته است. زغال اخته رگ های گرفته را باز کرده و در درمان اسپاسم موثر است.

زغال اخته

4- فلفل کایین

کپسایسین، ماده ای است که در فلفل کاین یافت می شود. این ماده، نوعی آرامبخش طبیعی ماهیچه ای است که اغلب به افرادی توصیه می شود که با فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید زندگی می کنند.

5-ویتامین D

افراد مبتلا به درد عضلانی مداوم  یا اسپاسم ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشند. این ویتامین در انواع مختلفی از  قرص ها، شربت  و کپسول ها در دسترس است. شما همچنین می توانید این ویتامین را  از غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی و شیر غنی شده دریافت کنید.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (7 امتیاز)
منبع www.healthline.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید