روغن های طبیعی برای ماساژ را بشناسید

آیا شما در خانه ماساژ یا به عنوان درمانگر ماساژ انجام می دهید. روغن ماساژ کمک می کند دستان خود را روی پوست بدون اصطکاک بچرخانید و انتخاب یکی از روغن های طبیعی برای ماساژ می تواند تاثیرات خوبی بر این کار بگذارد.

نبض ما – شما می توانید بسیاری از روغن ها و لوسیون ها را برای ماساژ انتخاب کنید اما انتخاب یکی از روغن های طبیعی برای ماساژ می تواند تاثیرات بهتری داشته باشد، اما باید بدانید همه روغن ها کیفیت مشابه و یکسانی نیستند.

بعضی از آنها به راحتی پوست را چرب می کنند، در حالی که برخی دیگر به سرعت جذب پوست شده و بوی ناخوشایندی دارند. شناخت تفاوت بین روغن های طبیعی برای ماساژ می تواند به شما در انتخاب بهترین روغن کمک کند. در این مقاله به معرفی چند روغن مناسب برای ماساژ می پردازیم:

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

اگر چه روغن جوجوبا به عنوان روغن شناخته شده است، اما در واقع یک موم استخراج شده از بذر گیاه جوجوبا است. این روغن چرب نیست و گزینه خوبی برای افرادی است که مبتلا به آکنه هستند و این خاصیت به دلیل خواص ضد باکتری آن است.

روغن جوجوبا دارای طول عمر طولانی است و به راحتی از بین نمی رود. بنابراین می توانید در بلند مدت از آن استفاده کنید. روغن جوجوبا از روغن های طبیعی برای ماساژ است که محبوبیت ویژه ای دارد و به راحتی جذب پوست می شود و از آن برای درمان درد های مفصلی هم استفاده می شود.

جوجوبا بی بو است و معمولا حساسیتی در پوست ایجاد نمی کند. البته این روغن، از سایر روغن های ماساژ گران تر است.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان یکی از روغن های طبیعی برای ماساژ است. این روغن سبک و غیر چرب است و پوست را زیاد چرب نمی کند. این روغن از دانه های آفتابگردان استخراج شده و غنی از اسید لینولئیک (اسید چرب ضروری)، اسید پالمتیک و اسید استریک است که تمام این ترکیبات برای سالم نگه داشتن پوست مفید هستند.

روغن آفتابگردان معمولا ماندگاری زیادی ندارد و بنابراین باید آن را در مقادیر کوچک خریداری کرده و در یک محل تاریک نگهداری کرد. افرادی که به خانواده گیاهان آفتابگردان آلرژی دارند باید از مصرف روغن آفتابگردان اجتناب کنند.

روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام شیرین یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای ماساژ است. روغن بادام شیرین از بادام استخراج شده و به رنگ زرد کمرنگ است. این روغن کاملا چرب بوده و به راحتی روی پوست پخش می شود.

همچنین، روغن بادام شیرین به سرعت جذب پوست شده و شما باید مجددا از آن روی پوست اعمال کنید. در مقایسه با روغن های دیگر، روغن بادام شیرین از نظر قیمت مناسب است. این روغن، معمولا پوست را تحریک نمی کند. افرادی که مبتلا به آلرژی هستند باید از مصرف روغن بادام اجتناب کنند.

روغن نارگیل

اگر چه شما ممکن است تصور کنید که روغن نارگیل یک روغن سنگین و جامد است، اما در واقع باید گفت که روغن نارگیل روغنی سبک، غیر چرب، مایع، بسیار مناسب و از روغن های طبیعی برای ماساژ است. روغن نارگیل، حاوی تری گلیسیرید زنجیره ای است. در نتیجه، از کیفیت مناسبی برای ماساژ برخوردار بوده و علاوه بر این خواص زیادی برای پوست دارد.

روغن نارگیل عمر مفید زیادی دارد و معمولا ارزان تر از روغن های دیگر است. این روغن نباید در افراد مبتلا به آلرژی نارگیل و احتمالا آلرژی های لاتکس استفاده شود.

روغن هسته زردآلو

زردآلو

روغن هسته زردآلو از نظر بافت و رنگ، مشابه با روغن بادام است، اما از نظر قیمت کمی گران تر است. این روغن، غنی از ویتامین E است و باعث کاهش احتمال بروز عفونت می شود.

روغن هسته زردآلو مانند روغن بادام، به سرعت جذب پوست شده و در هنگام استفاده باید به طور مرتب آن را روی پوست اعمال کرده و به خوبی ماساژ داد. روغن هسته زردآلو جایگزین خوبی برای روغن بادام شیرین است. مخصوصا برای افرادی که به روغن بادام آلرژی دارند، گزینه مناسبی است.

روغن آووکادو

آووکادو

روغن آووکادو یکی از روغن های طبیعی برای ماساژ است که از میوه آووکادو گرفته شده و سبز رنگ و سنگین است. معمولا این روغن را با روغن های سبک دیگر مانند روغن بادام شیرین مخلوط می کنند تا کمی سبک تر شود.

قیمت روغن آووکادو تقریبا دو برابر روغن بادام شیرین است. افرادی که به لاتکس حساس هستند ممکن است به روغن آووکادو هم آلرژی داشته باشند.

روغن کره کاکائو

کره کاکائو روغنی طبیعی و غنی با عطر و طعم خاص، در دمای اتاق جامد و دارای بافت سنگینی است، بنابراین اغلب با روغن های دیگر مخلوط شده و یا فقط برای مناطق کوچکی از بدن استفاده می شود.

روغن دانه انگور

هسته انگور

روغن دانه انگور یکی از روغن های طبیعی برای ماساژ است را برای ماساژ درمانی استفاده می کنند. این روغن بدون بو بوده و دارای بافتی صاف و کم چرب است.

روغن زیتون

روغن زیتون

اکثر مردم با روغن زیتون آشنا هستند و از آن برای پخت و پز و یا در سالاد استفاده می کنند. اما بعضی اوقات از روغن زیتون برای ماساژ هم استفاده می شود. این روغن، سنگین، با بافتی چرب و چسبنده است با اینکه از روغن های طبیعی برای ماساژ است ولی استفاده آن به طور دائم، گزینه مناسبی برای ماساژ نیست.

روغن کنجد

روغن کنجد

روغن کنجد از روغن های طبیعی برای ماساژ است. یک روغن نسبتا ملایم است که در ماساژ، به راحتی روی پوست حرکت می کند. شما می توانید این روغن را با روغن های دیگری مانند نارگیل ترکیب کرده و از آن استفاده کنید.

روغن کنجد دارای عطر قوی است و علاوه بر روان بودن از خواص زیادی برای پوست و سلامتی برخوردار است. شما می توانید این روغن را به طور مرتب برای ماساژ استفاده کنید. همچنین روغن کنجد برای کودکان مصارف مختلفی از جمله ماساژ دارد و سعی کنید استفاده کنید.

روغن جوانه گندم

جوانه گندم

روغن جوانه گندم از روغن های طبیعی برای ماساژ است. این روغن بسیار سنگین است و شما می توانید از آن به تنهایی برای ماساژ استفاده کنید. اما در صورت نیاز می توانید آن را با روغن های سبک تر ترکیب کنید. روغن جوانه گندم غنی از ویتامین E و برای پوست بسیار مفید است.

تیم ترجمه نبض ما

4.5/5 - (4 امتیاز)
منبع verywellhealth

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید